Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X100 met APS-C sensor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Fujifilm X100 met APS-C sensor

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
    Opmerkelijk: De X100 werd in dpreview met de Silver Award bekroond en de Olympus XZ-1 met de Gold Award........
    Die awards zijn maar wat ze zijn, je moet de hele review lezen, als je je gedacht wil opmaken.

Dat gezegd zijnde: de XZ-1 is één van de betere in zijn klasse, ook wel één van de duurdere.

De X-100 is echter een klasse apart, een beetje gepokt en gemazeld door een amateuristische firmware. Eénmaal de ieuwe firmware er is, behort dat echter tot het verleden (en zal de X-100 ook wel een gold award krijgen...)

In elk geval: ik ben er heel tevreden over...
    http://www.digifotofreak.nl

Comment

Er is een overeenkomst: Allebei nieuw getest. Een verschil: De X100 is twee keer zo duur als de XZ-1............
      De tijd zal het leren.............
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Maar wel 4 keer mooier

Comment

Ach ja, als het daarom te doen is............Misschien komt de Kodak Brownie nog terug...
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

how mannen, ge moogt dat niet vergelijken met de XZ-1, ah nee he, dat is geen spek voor den bek voor de x100 .
            Je moet dat met de leica vergelijken he, niet met den x1 maakt die fout niet aub, gebruiken hoogstwaarschijnlijk wel dezelfde sensor maar daar draait het niet om, ge moet dat vergelijken met de leica m9 , dat is de enigste rivaal de rest is brol he

Comment

Hooho mannen, ge moogt de Leica M9 niet vergelijken met de X100, ah nee he, dat is geen spek voor den bek voor de M9. Maak die fout niet, de Fuji is brol vergeleken bij de Leica....

Comment

Op mijn blog heb ik een "100X100" reeksje gestart, waarin ik honderd beelden gemaakt tijdens de inloopperiode van mijn X100 zal verzamelen.
                BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Morgen ga ik de mijne halen bij pch. Wordt vervolgd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
                    Op mijn blog heb ik een "100X100" reeksje gestart, waarin ik honderd beelden gemaakt tijdens de inloopperiode van mijn X100 zal verzamelen.
                    Zoiets volg ik met plezier. Leuk om dit met ons te willen delen... Thanks.

Comment

Gisteren telefoontje van mijn fotoboer (Fotovideo Dierckx in Mortsel) dat ik mijn X100 mocht komen ophalen. Bovendien in prijs velaagd 1049 Eurokes. Blij dat ik hem net voor de vakantie toch nog op de kop heb kunnen tikken.

Als wat gespeeld, de handleiding gelezen en de review van Dpreview nog eens nagelezen.
                      Kwestie van een paar menukeuzebeslissingen te nemen. En inderdaad, ik moet het eens zijn met de conclusies op Dpreview: het hele menusysteem en een groot deel van de bediening is voor verbetering vatbaar. Heel wat inconsequenties en vreemde keuzes. Het is even wennen als je een Canon DSLR gewoon was. Fuji heeft beloofd om er wat aan te doen na de Dpreview commentaren (het meeste is via firmware upgrade recht te trekken) dus ik heb er vertrouwen in dat een en ander iets logischer in elkaar komt te zitten.

Fotokwaliteit is onberispelijk (hoge iso's zijn top) en de instelwieltjes zijn een lust om mee te werken. Ook de zoekers, ovf en evf, zijn fantastisch. Wat een plezier.

En het is een mooi toestel, mannen, een lust voor het oog. Het is zondermeer de knapste camera die ik ooit kocht.
                      Nu nog veel oefenen en ervaring opdoen!!!

Wie ook goesting heeft: niet twijfelen, het kost wel iets maar je krijgt er een dijk van een camera voor in de plaats.
                      Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

Comment

Eddy is dat echt nodig om ons zo te doen kwijlen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                          Eddy is dat echt nodig om ons zo te doen kwijlen
                          ja, ik heb em ook sinds vrijdag,
                          , eigenlijk correcte feedback van Eddy,
                          eerste test zijn eigenlijk .. SUPER,
                          menu-structuur kon beter, maar dit zie je op geen enkele foto hé
                          Photography helps people to see
                          -Berenice Abbott-
                          BD1050BE

Comment

Zoals eerder aangegeven, komt in de test van DPreview de Olympus XZ-1 beter uit de bus dan de twee keer zo dure Fuji X100.
                            Dit resultaat wordt nogmaals bevestigd door de Duitse kwalitatief bekend staande Duitse Fotomagazine. In het julinummer 2011 van dit blad worden beide cameras aan de tand gevoeld.
                            Het is maar een weet..................

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                              Zoals eerder aangegeven, komt in de test van DPreview de Olympus XZ-1 beter uit de bus dan de twee keer zo dure Fuji X100.
                              Dit resultaat wordt nogmaals bevestigd door de Duitse kwalitatief bekend staande Duitse Fotomagazine. In het julinummer 2011 van dit blad worden beide cameras aan de tand gevoeld.
                              Het is maar een weet..................
                              Hhm, ik zet de 2 naast elkaar op Dpreview en op ISO6400 schiet er bij de Olympus nog nauwelijks iets herkenbaars over ..
                              www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
                                Hhm, ik zet de 2 naast elkaar op Dpreview en op ISO6400 schiet er bij de Olympus nog nauwelijks iets herkenbaars over ..
                                Logisch toch, de olympus wordt beoordeeld als compactje, de fuji eerder in de categorie van nexen en pens.

Comment

Working...
                                X