Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X100 met APS-C sensor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Fujifilm X100 met APS-C sensor

'k Heb de mijne vandaag afgehaald, binnenkort dus wat meer gebruikerservaringen...
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Veel goed en helaas ook minder goeds. Doet me een beetje denken aan de Leica X1.
      Mijn Leica X1, met een zoeker erop en met de update van de software, werkt uitstekend. Ik zou hem tot nu toe voor geen enkel toestel op de markt willen ruilen. Het is het eerste digitaal fototoestel dat nog te gebruiken is als een fototoestel en niet als een computer met een lens erop. Qua eenvoud in gebruik lijkt hij mij nog een streep voor te hebben op de Fuji X100.
      1. diafragma, 2. sluitertijd 3. lichtgevoeligheid (iso) 4. scherpstellen 5. EV +/-
      Alles kan manueel, eenvoudig en intuïtief, 1 tot 4 kan ook automatisch. Meer hoef ik en wil ik niet. Alles wat een toestel meer kan zit voor mij in de weg en leidt mij af. Volgens mij ben ik lang niet de enige die er zo over denk en het is goed dat Leica (en nu ook Fuji) deze markt aanboort. Anderen zullen m.i. volgen.
      BD0252BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Orval Bekijk bericht
        Mijn Leica X1, met een zoeker erop en met de update van de software, werkt uitstekend. Ik zou hem tot nu toe voor geen enkel toestel op de markt willen ruilen. Het is het eerste digitaal fototoestel dat nog te gebruiken is als een fototoestel en niet als een computer met een lens erop. Qua eenvoud in gebruik lijkt hij mij nog een streep voor te hebben op de Fuji X100.
        1. diafragma, 2. sluitertijd 3. lichtgevoeligheid (iso) 4. scherpstellen 5. EV +/-
        Alles kan manueel, eenvoudig en intuïtief, 1 tot 4 kan ook automatisch. Meer hoef ik en wil ik niet. Alles wat een toestel meer kan zit voor mij in de weg en leidt mij af. Volgens mij ben ik lang niet de enige die er zo over denk en het is goed dat Leica (en nu ook Fuji) deze markt aanboort. Anderen zullen m.i. volgen.
        Dat sprak mij ook enorm aan. En nog. Maar ik doe graag aan straatfotografie, dus een
        kwestie van op het juiste moment scherp stellen en op het knopje drukken. Wel, daar
        was mijn Leica te langzaam voor. Misschien is dat nu verbeterd, dat is te hopen want
        ik heb ook de Lumix LX5, die was niet veel sneller, maar ook niet veel minder wat de
        kwaliteit betreft.
        De filosofie achter het toestel vind ik schitterend.

Comment

Voor wat het waard is, mijn eerste indrukken staan hier in het kort. Hopelijk binnenkort wat meer diepgaande info als ik wat meer tijd gehad heb om er wat mee te werken...

Eerste indrukken x100

Roel
          www.135mm.be
          @135mm_leuven
          info@135mm.be

Comment

blijkbaar zeer gegeerd,
            in gans Bel en Ned uitverkocht!!

ben me rot aan het zoeken om asap ééntje aan te kopen :-)
            Photography helps people to see
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

Comment

Met veel plezier gelezen!

(Doe aub. iets aan dat achtergrondpatroon, ik kwam knetter - zie nu nog steeds stipjes)
              www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
                Voor wat het waard is, mijn eerste indrukken staan hier in het kort. Hopelijk binnenkort wat meer diepgaande info als ik wat meer tijd gehad heb om er wat mee te werken...

Eerste indrukken x100
                Op een vloekende, hemeltergend lelijke achtergrond heb je een leuk en vlot leesbaar
                artikel neergepend, dat nieuwsgierig maakt naar een vervolg. Dank daarvoor.

Comment

Er ligt al een firmware update in het verschiet.

Comment

Sorry, even off topic...

@ doudeke en fotofolio: merci voor de feedback over de gekmakende stippeltjes. Met mijn resolutie /browser /... was het geen probleem en zolang niemand je er attent op maakt... Ik heb een (hopelijk betere) snelle fix gedaan maar dus nogmaals bedankt voor de pointer. Ik weet niet of alle browsers even correct omgaan met een half-transparante achtergrond, maar hopelijk is het zo al wat draaglijker...

On topic: ik ben nog altijd even tevreden over de x100, al snap ik de Fuji-logica niet altijd helemaal. Waarom blijft de camera bijvoorbeeld niet gewoon in "macro-mode" tot ik zelf weer switch naar gewoon? De menubesturing is soms wat frustrerend, maar dat is met de S5 niet anders. En voor de volledigheid: misschien zie ik gewoon een en ander over het hoofd, heb nog niet echt uitgebreid de tijd gehad voor "quality time"...

Roeland
                    www.135mm.be
                    @135mm_leuven
                    info@135mm.be

Comment

Hebbes!

Vandaag eindelijk binnengekomen bij Media Markt Antwerpen, onmiddellijk gestopt met werken en, as we speak, de batterij is aan het laden. Vrouwke mee uit eten genomen (vandaag onze eerste verjaardag gevierd) en camerake uitgeprobeerd.

Blij als een kind!
                      http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                        Hebbes!

Vandaag eindelijk binnengekomen bij Media Markt Antwerpen, onmiddellijk gestopt met werken en, as we speak, de batterij is aan het laden. Vrouwke mee uit eten genomen (vandaag onze eerste verjaardag gevierd) en camerake uitgeprobeerd.

Blij als een kind!
                        Je hebt er lang genoeg op gewacht ;-)
                        Veel plezier ermee, en euh, een reviewke hé.

Comment

Die review komt er zeker aan......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                            Blij als een kind!
                            Nieuwe camera, batterijen opgeladen, eerste huwelijksverjaardag, uit eten, proberen.
                            Als dat achter een week maar niet: Blij met een kind wordt.
                            Proficiat, en veel plezier ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Je hebt er lang genoeg op gewacht ;-)
                              Veel plezier ermee, en euh, een reviewke hé.
                              Wat die review betreft, komt er zeker aan, maar ondertussen kun je je al opwarmen aan een review van de Leica M9 (ook niet slecht me dunkt...)

Comment

Opmerkelijk: De X100 werd in dpreview met de Silver Award bekroond en de Olympus XZ-1 met de Gold Award........
                                [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Working...
                                X