Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X100 met APS-C sensor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fujifilm X100 met APS-C sensor

je moet de levenstandaard mee in rekening brengen, maar alles boven de 800euro is te veel voor dat ding volgens mij, je zit tenslotte met een vaste lens, maar de hybride zoeker en AF systeem is wel aantrekkelijk, wat beeldkwaliteit betreft zal het moeilijk worden om concurrentie te evenaren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      je moet de levenstandaard mee in rekening brengen, maar alles boven de 800euro is te veel voor dat ding volgens mij, je zit tenslotte met een vaste lens, maar de hybride zoeker en AF systeem is wel aantrekkelijk, wat beeldkwaliteit betreft zal het moeilijk worden om concurrentie te evenaren.
      you're talking about fuji
      het zal voor de concurrentie waarschijnlijk moeilijk worden om de beeldkwaliteit te evenaren in de loop van de komende 5 jaar =)
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinoh Bekijk bericht
        1400 € verkoopprijs is er over.
        1100 € zou een eerlijkere prijs zijn tegenover de VS

1200 $ = 875 €
        1200 $ + 9 % taks (in sommige staten) = 1308 $ = 955 €
        875 € + 21 % Belgische BTW = 1058 €
        Ik heb niet gezegd dat €1400,- een goede prijs is (vind dat namelijk ook te hoog), maar was gewoon aan het reageren op Paul over het omrekenen van de Dollar naar de Euro...
        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht

't Wordt eens tijd dat ge weet dat men in de US of A heel weinig belastingen betaald. In sommige staten komt van de $1200,- nog 9% of zo taks bij, maar in andere niet. 't Feit dat men hier 21% BTW betaald maakt mee dat je rekeningen heel laag zijn (ooit al berekend hoeveel vadertje staat bijlegt als je zoon of dokter ziek is) terwijl er aan de overkant van de Oceaan een brede middenklasse is die geen goede, betaalbare geneeskunde kan hebben...

't Is toevallig net in die staten waar geen taks betaad wordt dat de geboortesterfte cijfers haalt een ontwikkelingsland waardig...
          het verschil tussen 9% en 21 % op 1200 eur is 36 euro daar zal het wel niet van komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            het verschil tussen 9% en 21 % op 1200 eur is 36 euro daar zal het wel niet van komen
            Ik heb geen wiskundeknobbel, maar volgens mij moet dat 144 zijn?
            about.me/stijnv

Comment

juist en btw op 9 % is 108 dus verschil van 36 juist of niet

Comment

Die camera doet me denken aan de leica X1 en die kost ook 1549euro

Comment

juist en btw op 9 % is 108 dus verschil van 36 juist of niet
                  9% op 1200: 108
                  21% op 1200: 252

252-108=144 ?
                  about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                    9% op 1200: 108
                    21% op 1200: 252

252-108=144 ?
                    sorry je hebt gelijk kwakkel van mij

Comment

Ik heb niet gezegd dat €1400,- een goede prijs is (vind dat namelijk ook te hoog), maar was gewoon aan het reageren op Paul over het omrekenen van de Dollar naar de Euro...
                      Merci zulle
                      'k sta trouwens volledig achter U ivm sociale en medische situatie in de US
                      Maar 't verschil is meestal pak meer dan die 21%, dus daar draait het hem bij mij niet om.
                      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

sorry je hebt gelijk kwakkel van mij
                        Juist, en komt er nog bij dat de geciteerde prijs van 1200,- ALTIJD een prijs VOOR taksen is (die dus kan verschillen per staat.)
                        Het verschil is dus:
                        1200*1,21 - 1200 = 252,-

De Japanse merken zijn er zich trouwens van bewust dat de gemiddelde consument ongeveer even goed kan rekenen als jou en dus dezelfde fout maakt, en laten meestal wat marge vallen in Europa om het verschil niet te hoog laten worden...
                        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Juist, en komt er nog bij dat de geciteerde prijs van 1200,- ALTIJD een prijs VOOR taksen is (die dus kan verschillen per staat.)
                          Het verschil is dus:
                          1200*1,21 - 1200 = 252,-

De Japanse merken zijn er zich trouwens van bewust dat de gemiddelde consument ongeveer even goed kan rekenen als jou en dus dezelfde fout maakt, en laten meestal wat marge vallen in Europa om het verschil niet te hoog laten worden...
                          is waar, maar daar hebben wij europeanen niet veel aan, de btw in europa is zo een beetje op elkaar afgestemt, nederland en belgie scheeld 3%

Comment

is waar, maar daar hebben wij europeanen niet veel aan, de btw in europa is zo een beetje op elkaar afgestemt, nederland en belgie scheeld 3%

21 - 19 = 2

Comment

hahaha nog beter

Comment

Die camera doet me denken aan de leica X1 en die kost ook 1549euro
                                Klopt, maar we moeten nog wachten op de Fuji om de kunnen vergelijken of de X100 de fotokwaliteit van X1 kan evenaren! Je kan de kwaliteit van X1 bekijken op: http://www.l-camera-forum.com/leica-...eica-x1-forum/
                                Een Canon 350D met EF 28mm 1.8 UMS, EF 50mm 1.8 II en EF 16-35mm 2.8L II UMS in de kast en een Leica X1 voor dagelijks gebruik

Comment

Working...
                                X