Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Coolscan LS 5000 ED

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon Coolscan LS 5000 ED

Kent er al iemand de prijs van deze nieuwe scanner en waar koopt men zo iets best? Ben van plan er een te kopen en zou dan m'n Minolta Dual III wegdoen.

Gezien ik nogal veel vergrotingen van dia's neem, zag ik dat er ook nog een Minolta Scan Elite 5400 bestaat (1000 EUR) en die heeft 5400 dpi tgo 4000 dpi voor de Nikon(en die Nikon zou ca.1500 EUR kosten).Meer pixels betekent dus ook betere vergrotingen of spelen nog andere elementen een rol? Mijn fotograaf beweerde althans dat de Nikon de beste diascanners heeft.

Comment

Hallo,

Afgaande op de benaming zou ik verwachten dat de nieuwe scanner van Nikon ook naar 5000 dpi gaat. Indien dit niet zo is kan je even goed uitkijken naar een Super Cooolscan 400 ED tweedehands. Ik werk ook met deze scanner en ben daar voor méér dan 100% van tevreden voorwat het scannen van dia's betreft. Je zou nu deze scanners moet zien opduiken als er een nieuwe versie op de markt komt voor een aanvaardbare prijs. Het verschil tussen 4000 of 5000 dpi gaat mijns inzien niet echt de zaak maken.

Ik maak nu van een scan ook een afdruk van 30 X 45 cm zonder enige interpolatie en met 300 dpi als resolutie.

De kwaliteit van Nikon filmscanners in gekend, de software van Nikon is ook héél goed en software is erg belangrijk inzake het bekomen goed beeld na de scan. Ik denk niet echt aan een upgrade en doe nog een poosje verder met mijn Coolscan 4000 ED.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

De 5000ED is een 4000 dpi scanner. Soms wordt hij te samen aangeboden met Silverfast Scansoftware, wat een prachtig programma is.

Comment

Nu weet ik niet hoe hard de euro's in je zak kriebelen, maar er is de EPSON PERFECTION 4870 PHOTO aangekondigd. Deze zou in februari 2004 beschikbaar zijn. Dit is een flatbed scanner met een resolutie van 4800x9600dpi.

Zeg niet onmiddelijk BAH, maar lees de specs eens op onderstaande link. Voordeel ligt vooral bij grotere formaten. Als de prijs in dezelfde lijn ligt als zijn voorgangers dan wordt dit zéér aantrekkelijk. (Er is reeds een 2400dpi en 3600 dpi versie op de markt).

Robert

http://www.photo-i.co.uk/News/Nov03/Epson4870.htm
          CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

Comment

Deze staat ook al op te koop bij http://www.topfoto-online.de/.

Minolta Dimage Scan Elite 5400 dpi : 729 EUR
            Nikon Coolscan V ED 4000 dpi: 699 EUR
            Nikon Super Coolscan 5000 ED 4000 dpi: 1299 EUR

Comment

Working...
            X