Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

inzomen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• inzomen

hallo ik heb een vraagje

mijn camera heeft enkel digitale zoom, nu is mijn vraag zoom ik best in met deze digitale zoom of doe ik daty beter met de computer???

alvast bedankt

sorry als het een beetje moeilijk leesbaar is heb een beetje te snel getypt

Comment

(ik ga ervan uit dat je camera geen TIFF of RAW mode heeft)

Wanneer je met de camera digitaal inzoomt, wordt er eerst digitaal ingezoomd, en dan pas in een JPEG bestand gecomprimeerd.

Wanneer je op je PC 'inzoomt', zoom je in op een JPEG gecomprimeerd bestand, en zal de kwaliteit dus volgens mij mogelijk minder zijn...

(ik sta open voor korrektie )
      zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

Comment

Ik gebruik nooit een digitale zoom, maar zal dan liever een crop toepassen op de computer.
        Alles hangt natuurlijk af van wat er overblijft aan pixels na de crop.
        Maar in het algemeen doet de computer een betere job dan de camera voor wat digaal inzoomen betreft.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Originally posted by life is more
          sorry als het een beetje moeilijk leesbaar is heb een beetje te snel getypt

Je kan altijd nog je post veranderen door te drukken op het icoontje "edit reply"
          http://www.vannecke.be
          Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
          Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

bedankt Wunjo zal het onthouden

Comment

Is vooral afhankelijk welke camera je hebt.

Als het een toestel is met enkel digitale zoom is dit meestal een low-budget toestel en zullen er waarschijnlijk geen ingewikkelde resizes mee gebeuren.

Mijn mening: PC zal het beter doen. Natuurlijk moet je dit dan ook met een goed programma doen zoals bv. Adobe Photoshop.

Je kan het natuurlijk zelf eens proberen hé, al doende leer je het meest.

Nick
              Nikon D300 & een beetje glas...
              Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Ik heb Ulead photoexpress, kan dat ook dienen

Comment

Working...
                X