Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 300 vs Alpha 700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alpha 300 vs Alpha 700

    Beste bders,

    Ik heb een Sony Alpha 300 met 2 kit lenzen en een sigma 10-20 f3.5 en een Sony 70-400g.
    Nu wil ik misschien een 2de handse 700 kopen.
    Kunnen jullie de voordelen noemen die mij over de streep zullen trekken.
    Of kan ik beter nog een tijdje wachte en dan een 900 of opvolger kopen?

    Bij voorbaat dank
    Greetz Twan

    http://500px.com/TwanGroenen

  • #2
    Re: Alpha 300 vs Alpha 700

    Enkele voordelen van een A700 t.o.v. een A300 zijn:
    - grotere en heldere zoeker
    - 2 instelwieltjes + quick-navi (instellingen aanpassen vanuit het overzichtscherm)
    - stevigere body (ik dacht magnesium)
    - iets betere prestaties bij hoge ISO (al doen recentere alpha's, zoals de 4 en 5 reeks het nog beter)

    Je hebt wel geen liveview op een A700.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Alpha 300 vs Alpha 700

      Bedenk wel dat je met een A900 je croplenzen niet meer kan gebruiken...weet niet uit mijn hoofd exact wat crop is en wat niet, maar neem aan dat je kitlenzen crop zijn en de SIgma ook (DC?) dan zou je met een A900 dus enkel je 70-400 overhouden als bruikbare lens.

      Ook iets dat je in overweging kunt/moet nemen
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Alpha 300 vs Alpha 700

        Voorlopig raad ik aan om bij een crop camera te blijven...je verliest namelijk een hoop tele (geen millimeters, maar wel de beeldhoek, om precies te zijn). Als je een 70-400 hebt neem ik aan dat je graag/veel op tele werkt, net zoals ik. Een A900 is een fantastisch ding (heeft een handig f/2.8 center AF point trouwens...handig als je een 24-70 f/2.8 ofzo hebt), maar ik denk dat je beter af bent met een niet-full-frame camera. Als je dringend een camera nodig hebt: een A580, dat is het dichtste dat je bij een A700 kan komen op dit moment. Op de A700-vervanger, daar wachten velen nog steeds op...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: Alpha 300 vs Alpha 700

          Ok de alpha 300 zou niet weggaan maar er wel bij blijve als crop mocht ik een 900 bij kopen.En natuurlijk mis ik voor FF nog wat lenzen dan.

          Maar als ik het zo hoor dan kan ik beter wachten op de opvolger van de 700 als de stap daar groter is dus meer verbeteringen.Of als die nog erg lang laat wachten de stap naar de 900 maken met het gevolg dat er lenzen bij zullen moeten komen.
          Greetz Twan

          http://500px.com/TwanGroenen

          Comment

          Working...
          X