Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoge Minolta

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Analoge Minolta

    De kogel is door de kerk: nu ik hier in Mexico heb leren ontwikkelen, en stilaan verliefd ben aan het worden op de analoge zwart-wit foto's, heb ik besloten om mij een analoge minolta aan te schaffen. Momenteel fotografeer ik met een analoge Canon van mijn 'Mexicaanse papa', maar aangezien ik daar alleen een kitlensje bijheb, en toch wel graag mijn Minolta lenzen zou willen gebruiken, ga ik hier een analoog toestel kopen. Morgen gaan we erom in Mexico City, maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met analoge Minolta, en me hier en daar wat tips kunnen geven: welke camera's zeker wel/niet, waar moet ik op letten als ik hem koop, whatever in jullie opkomt en mij van pas kan komen. Ik weet echter niet of de info mij nog op tijd gaat bereiken, want ik ben er wat laat mee aangezien het hier nu negen uur 's avonds is, maar bij jullie putteke nacht, en ik morgen naar Mexico City ga. Anyway, laat jullie alsnog gaan

    Klaas

    En ohja, zou mijn Minolta 3600D flash op analoog passen (lees: compatibel zijn)?
    "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
    website fotoblog

  • #2
    Re: Analoge Minolta

    Persoonlijk vind ik een Minolta 7 (voorloper van de 7D) een fantastische body.
    Bijzonder gebruiksvriendelijk (semi-pro knoppen en wieltjes als bediening, en geheugen dat je instellingen per foto en per film bij houdt, enz.), heel snelle en precieze AF, heel betrouwbaar, met AA-batterijen, met vertikale grip als je wil, en alle Minolta-flitsers passen erop (dus ook een 3600 HSD). Ook alle recente lenzen (zoals bv. SSM-lenzen) werken er perfect op.
    Dit was de allerlaatste (en voor mijn part leukste) analoge Minolta voor het digitale tijdperk begon.
    Bovendien: als je er een 17-35mm op zet, heb je meteen het full-frame-gevoel: échte breedhoek.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Analoge Minolta

      Heb vandaag een hele dag door het centrum van Mexico City gedoold, van camerashop naar camerashop, en ben uiteindelijk voor een 7000i gegaan. Weet dat het een wreed oud beestje is (oerlelijk ook wel, maar dat is voor mij geen probleem), maar ik vond niets dat mij echt aanstond (de modernere analoge minolta's waren nergens te vinden), en de prijzen die soms voor de oudere gevraagd werden waren toch wat teveel naar mijn goesting, vaak tot 150 euro. Tot ik ergens een 7000i zag staan, voor 25 euro (kon ik maw onmogelijk laten liggen), ik hem vastnam (man, die grip is heerlijk), en er vlug mijn Tokina 28-70 (man, 28 mm is opnieuw wijd) opschroefde en wat probeerde scherpstellen. De focus is niet erg snel, maar toch sneller dan die van mijn A200. Ik denk dat dit is wat ik wou, geen hopen technische snufjes, maar gewoon analoog zoals ik het voor ogen had. Vlug mijn Ilford 400 volschieten, en de donkere kamer in .

      Over de 3600 HSD: kan ik die gebruiken? Maakt voor mij niet zoveel verschil, want flitsen zal ik altijd met digitaal blijven doen, maar toch, you never know...
      "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
      website fotoblog

      Comment


      • #4
        Re: Analoge Minolta

        @Basti Knappe site van Mexico man en zeer mooie foto's,heb vroeger ook nog veel zwart wit getrokken en zelf ontwikkeld samen met mijn schoonvader toen...zwart/wit was nog te betalen toenertijd,kleur was veel moeilijker en duur. Ik trok toen met een Minolta 5000i het kleinere broertje had daar een Kitlens bij van 35-80mm en een zoom van 100-300mm,heb deze nog steeds in mijn bezit en doe ik niet weg...alles werkt ook nog naar behoren al zijn de fotokwaliteiten nu wel iets beter.

        Succes

        Dirk
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Analoge Minolta

          @Templar: dankje, doet deugd om te horen. Heb vandaag weer de hele dag in de donkere kamer gezeten, om te ontwikkelen en wat foto´s af te drukken, en ben ze nu aan het digitaliseren. Za-lig
          "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
          website fotoblog

          Comment


          • #6
            Re: Analoge Minolta

            Ik heb een Minolta XG-M gebruikt tot ie in duigen is gevallen.

            -m-
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment

            Working...
            X