Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Camera

    Beste,

    ik ben nieuw hier,

    Ik ben op zoek naar een digitaal fototoestel dat vooral gebruikt zal worden om "licht-effect" foto's te maken.
    Wat bedoel ik hier concreet mee:
    - foto's van op fuiven
    - foto's van concerten
    ==> foto's bij weinig licht waar er toch warme kleuren weergegeven worden (nachtfoto's)

    zoiets dus (deze zijn gemaakt met een D70 )




    het toestel moet klein en compact zijn (daarom dat een D70 niet meer kan)
    (geen verwisselbare lenzen, geen externe flashen, .... )

    budget: +/- 200 euro (of is dit te weinig ?)

    iemand een idee welk toestel ik best koop ?

    alvast bedankt!
    Last edited by TLAProductions; 15 september 2010, 15:24.

  • #2
    Re: Nieuwe Camera

    Laat dit nu net één van de beperkingen van de meeste compact toestellen zijn: goed presteren bij weinig licht...

    Helaas kan ik u enkel de tip geven: zoek iets dat een lichtgevoelige lens heeft.
    Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Camera

      Oorspronkelijk geplaatst door ThaDoc Bekijk bericht
      Laat dit nu net één van de beperkingen van de meeste compact toestellen zijn: goed presteren bij weinig licht...

      Helaas kan ik u enkel de tip geven: zoek iets dat een lichtgevoelige lens heeft.
      neemt als eerste vereiste maar een compactje dat goed presteert onder hoge iso waarden
      dus boven de iso 800 nog degelijke bruikbare foto's maakt met niet te veel ruis erin
      zet maar eens de foto's van een compactje af tegen een dslr isowaarden 800tot 1600
      beide soort gelijkaardige lichtgevoelige lens
      als je bij een nikon d3100 bv een 18-105 lens neemt dan moet je eigenlijk op party's geen lenzen wisselen
      en dat toestel geeft bruikbare foto's boven de iso 1600

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Camera

        Oorspronkelijk geplaatst door TLAProductions Bekijk bericht
        Beste,

        ik ben nieuw hier,

        Ik ben op zoek naar een digitaal fototoestel dat vooral gebruikt zal worden om "licht-effect" foto's te maken.
        Wat bedoel ik hier concreet mee:
        - foto's van op fuiven
        - foto's van concerten
        ==> foto's bij weinig licht waar er toch warme kleuren weergegeven worden (nachtfoto's)

        zoiets dus (deze zijn gemaakt met een D70 )




        het toestel moet klein en compact zijn (daarom dat een D70 niet meer kan)
        (geen verwisselbare lenzen, geen externe flashen, .... )

        budget: +/- 200 euro (of is dit te weinig ?)

        iemand een idee welk toestel ik best koop ?

        alvast bedankt!
        Klein en compact en rond de ongeveer 200 euro en moet goed presteren bij weinig licht Sorry maar ik denk dat deze toestellen nog moeten uitgevonden worden,er is nog steeds geen compact op de markt die beter presteert dan een reflex laat staan evengoed. ik zou als ik u was een redelijk goedkope reflex nemen met lichtsterke lens erop bv Tamron 17-50MM2.8f maar dan zit je ruim boven de 200 euro....maar geloof me een compact op concerten en fuiven

        grtz Dirk
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Camera

          bedankt voor de reacties,

          mss is het budget van 200 euro idd te weinig.
          Ik had eigenlijk geen idee in welke richting te denken... vandaar


          Probleem is dat ik veel 'on the road' ben,
          aldus is een 'grote' camera niet zo handig ...
          wordt dan vaak vergeten of gewoonweg bewust nie mee genomen

          (we hebben een D70 liggen, maar die te groot om overal mee te sleuren)

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Camera

            Leg wat bij u 200 euro bij en koop de Tamron 17-50mm 2.8f zonder VC en je zal zien wat je allemaal nog kunt met de D70 in ieder geval betere foto's maken van concerten en fuiven dan met een compact....succes in ieder geval.

            Grtz Dirk
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment

            Working...
            X