Nu ik mijn 24-105L ga verruilen voor een 24-70L zit ik er eveneens over te denken om mijn standaard matglas te vervangen voor een EG-S matglas omdat ik een betere controle over de DoF zou willen en een betere mogelijkheid tot manual focus. Dit ook aangezien ik het meest met lichtsterke primes werk. Maar nu vraag ik me wel een paar dingen af....
Heeft het gebruik van een dergelijk matglas nog gevolgen voor de AF? (da's natuurlijk niet de bedoeling omdat ik normaal gesproken toch wel de AF het meest blijf gebruiken) en heb je met dit matglas nog wel van die zwarte vierkantjes (de AF punten) o.i.d. in de viewfinder?
Daarnaast vraag ik mij af of ik in goede lichtomstandigheden nog gebruik zal kunnen maken van m'n 100-400L (straks mijn enige niet-lichtsterke lens)
Iemand ervaring met dit matglas?
Heeft het gebruik van een dergelijk matglas nog gevolgen voor de AF? (da's natuurlijk niet de bedoeling omdat ik normaal gesproken toch wel de AF het meest blijf gebruiken) en heb je met dit matglas nog wel van die zwarte vierkantjes (de AF punten) o.i.d. in de viewfinder?
Daarnaast vraag ik mij af of ik in goede lichtomstandigheden nog gebruik zal kunnen maken van m'n 100-400L (straks mijn enige niet-lichtsterke lens)
Iemand ervaring met dit matglas?
Comment