Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EG-S matglas (voor 5D II)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EG-S matglas (voor 5D II)

Nu ik mijn 24-105L ga verruilen voor een 24-70L zit ik er eveneens over te denken om mijn standaard matglas te vervangen voor een EG-S matglas omdat ik een betere controle over de DoF zou willen en een betere mogelijkheid tot manual focus. Dit ook aangezien ik het meest met lichtsterke primes werk. Maar nu vraag ik me wel een paar dingen af....

Heeft het gebruik van een dergelijk matglas nog gevolgen voor de AF? (da's natuurlijk niet de bedoeling omdat ik normaal gesproken toch wel de AF het meest blijf gebruiken) en heb je met dit matglas nog wel van die zwarte vierkantjes (de AF punten) o.i.d. in de viewfinder?

Daarnaast vraag ik mij af of ik in goede lichtomstandigheden nog gebruik zal kunnen maken van m'n 100-400L (straks mijn enige niet-lichtsterke lens)

Iemand ervaring met dit matglas?
    www.indetailfotografie.nl

Re: EG-S matglas (voor 5D II)

Heb zo'n EG-S matglas in de mijne.
    Er gebeurd niks aan de AF.
    Je zoekerbeeld wordt donkerder.
    Met een standaard matglas kun je manueel focussen tot lenzen met F2.8. Wil je lichtsterkere lenzen manueel gebruiken, dan is de EG-S wel interessant.
    Met die 100-400 wordt je zoeker echt wel donker, raad het hier dus niet aan.

Comment

Een matglas zal niks veranderen aan de controle van de scherptedepte.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Blijven die zwarte vakjes van de AF punten in de zoeker ook gewoon zichtbaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Blijven die zwarte vakjes van de AF punten in de zoeker ook gewoon zichtbaar?
          ja.
          Verschil: Je beeld wordt donkerder. Je DoF zie je zoals je ze fotografeert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            ja.
            Verschil: Je beeld wordt donkerder. Je DoF zie je zoals je ze fotografeert.
            Thx voor de info, ik weet genoeg

Comment

Working...
            X