Nu weten we (door dat filmpje uit post 1) dat de frontlens van Nikon in ieder geval (nog) sterker is dan die van de Canon, wel straf, en wij ons maar zorgen maken over uitstekende takken waar je kunt tegen botsen
Ik zelf ook niet eigenlijk, er zat wel enige ironie in mijn vorig bericht
Maar zo'n harde klappen had ik wel niet verwacht dat het zou aankunnen, hangt uiteraard mede af van de dikte, samenstelling en bolling van het frontelement.
Ik ga het alleszins toch niet (expres) zelf testen.
Ik kan er niet aan doen maar ik vind dit een compleet idiote, hersenloze test die uiteindelijk helemaal niks bewijst. Ik hoop dat geneesmiddelen op een andere manier worden getest.
En bovendien kan ik er ook niet tegen dat correct functionerende toestellen op zo'n stompzinnige manier naar de kl* geholpen worden
En wie gaat er nu beginnen over autocrashtests ???
Ik kan er niet aan doen maar ik vind dit een compleet idiote, hersenloze test die uiteindelijk helemaal niks bewijst. Ik hoop dat geneesmiddelen op een andere manier worden getest.
Daar ben ik het deels mee eens...enige dat effectief werd getest is of het binnenwerk mechanische binnenwerk nog functioneert...een foto ervan heb ik niet gezien...
Aan de andere kant toont deze test wel aan dat een kunststof behuizing echt niet zomaar stuk gaat of zo heel erg inferieur is aan een magnesium body...
Jeroen, bekijk deel 2 's van de video, daar worden wel foto's getoond.
Ik vind het heel goed gedaan, ik hoop dat canon en Nikon hun camera's minstens aan even hevige tests onderwerpen voor wij ze in onze handen krijgen. OK, het is op een ludieke manier gedaan, maar had je liever een filmpje van een actuator die een week lang eenzelfde stresstest op een body uitvoert? Zou niet teveel hits krijgen denk 'k.
Comment