Het kan inderdaad ook zijn dat je nog 5MP voor 279 Euro vindt (incl CF 128). Alhoewel...
Daar gaat het niet om...
Ik wil maar zeggen dat die geen brol op de markt brengen.
Deze camera is uiterst geschikt voor beginnende digital-shooters...
En ik weet ook dat er camera's zijn die performanter zijn, maar dan moet je er ook de prijs bij nemen, en dat is niet voor iedereen weg gelegd.
Originally posted by Telekees
Ik snap toch niet helemaal de aantrekkingskracht van die Aldi/Lidl dingen, voor hetzelfde geld heb je een echte camera: Minolta S414
Om te beginnen "Nu zijn we er zie, jij bent ook iemand die blindelings geloofd wat een verkoper van een degelijke (in jouw ogen althans)jou verteld"
Neen, ik ken gewoon iemand die al die dingen moet testen. IK koop hier trouwens nooit materiaal, ik haal atlijd in Duitsland. Ik zeg niet dat Medion ofzo slecht is, maar je bent nooit 100% zeker dat die toestellen perfect werken, ik ken mensen die al tegen mij zijn komen klagen over hun toestel van de Lidl/Aldi en dan vrage ze wat ze niet goed doen, maar dan is het gewoon de lichtmeter die weer nie werkt, of foto's vol zwarte puntjes of zoals vorige keer een 3MP met resolutie 1600*1200 (bij mijn wete nog atlijd 2MP)
"Door de grote aantallen die ze afnemen kunnen ze scherpe prijzen zetten, en veel van ons eisen...
Maar dat de producten minder kwalitatief zijn is UIT DE LUCHT GEGREPEN." Ja het kan goed zijn dat ze veel eisen, maar daarom wil dat niet zeggen dat ze experts zijn in digitale fotografie hé. Ze kopen grote hoeveelheden, zo'n snelle productie is enkel mogelijk door NIET elk model te testen.
Dat klopt... voor het neusje van de zalm moet je niet in die supermarkten zijn.
Langs de andere kant heb ik ook al vaak gehoord dat men je als leek in echte fotozaken ook het een en ander durft aan te smeren.
Bovendien zijn ze in de Aldi (en ik denk ook Lidl) heel soepel wat de garanties betreft.
Als je het mistreft van een "maandagmorgen"model in handen te krijgen wordt het zonder kibbelen terug genomen.
Ja het kan goed zijn dat ze veel eisen, maar daarom wil dat niet zeggen dat ze experts zijn in digitale fotografie hé. Ze kopen grote hoeveelheden, zo'n snelle productie is enkel mogelijk door NIET elk model te testen.
Originally posted by creXis
Om te beginnen "Nu zijn we er zie, jij bent ook iemand die blindelings geloofd wat een verkoper van een degelijke (in jouw ogen althans)jou verteld"
Neen, ik ken gewoon iemand die al die dingen moet testen.
En die test dan die zaken van ALDI of zo, is dat diegene die je dat wijsmaakt van dienen uitval die door ALDI enz. wordt gebruikt? Knappe gast zou ik zo zeggen, weeral ene die beter is dan god de vader blijkbaar.
Ik koop hier trouwens nooit materiaal, ik haal atlijd in Duitsland. Ik zeg niet dat Medion ofzo slecht is, maar je bent nooit 100% zeker dat die toestellen perfect werken,
Dus je laat je "vriend" hier al den uitleg geven en dan bol je naar duitsland om daar te kopen......Als we je nu eens met zijn allen inclusief je "vriend",gaan zeggen dat de apparaten ginder van een mindere kwaliteit zijn, dan koop je daar nietmeer zeker
Ben jij 100% zeker van andere toestellen ergens anders? Waarom geven ze dan garantie, als je daar 100 % zeker bent hoeft dat toch niet.
ik ken mensen die al tegen mij zijn komen klagen over hun toestel van de Lidl/Aldi en dan vrage ze wat ze niet goed doen, maar dan is het gewoon de lichtmeter die weer nie werkt, of foto's vol zwarte puntjes of zoals vorige keer een 3MP met resolutie 1600*1200 (bij mijn wete nog atlijd 2MP)
Dan heb jij blijkbaar veel mensen die naar jou komen, run je een klachtendienst Lidl/Aldi of zo? Zaken die defecten vertonen worden door de meeste mensen met gezond verstand teruggebracht, daarvoor dient de garantie dacht ik toch.
"Door de grote aantallen die ze afnemen kunnen ze scherpe prijzen zetten, en veel van ons eisen...
Maar dat de producten minder kwalitatief zijn is UIT DE LUCHT GEGREPEN." Ja het kan goed zijn dat ze veel eisen, maar daarom wil dat niet zeggen dat ze experts zijn in digitale fotografie hé. Ze kopen grote hoeveelheden, zo'n snelle productie is enkel mogelijk door NIET elk model te testen.
Wat voor onzin je allemaal uitkraamt, denk je nu dat die zaken iets bestellen en dat het dan binnen een week of zo in de rekken ligt, met hun merknaam erop, en in hun kleur, en in grote aantalen enz. enz.
De meeste grote fotozaken verkopen momenteel hoe langer hoe meer videos, cd spelers, zelfs walkmans enz. enz. zijn die dan nu ook plots expert in die zaken? laat me niet lachen.
Meer woorden ga ik hier verder niet meer aan spenderen, je bent overtuigd van jouw gelijk en je bent daar niet van af te brengen, dat laat me ook koud, mijn bedoeling is om duidelijk te laten blijken dat je er volledig naast zit met jouw beweringen,en ik ga niet akkoord dat je dat zomaar probeerd te "verkopen".
Naar de foto te oordelen is de nieuwe camera een samsung digimax. Het enige probleem om het typenummer te achterhalen is dat op de samsungcamera site geen enkele camera voorkomt die 5MP heeft (ook skanhex, een andere leverancier waar aldi zijn camera's in het verleden ging halen, heeft er geen in zijn gamma).
Op deze site zijn foto's te vinden die met de vorige (4.1mp) camera gemaakt zijn : http://users.pandora.be/hermans.noens/medion/
en ik heb ook eens van een collega zo'n aldi in mijn handen gehad ... kleuren waren niet zo goed, veel ruis, vervorming in de hoeken van de lens bij volledig ingezoomd en ..een enorme !! shutterlag
maar als je af en toe eens één foto moet nemen (bv een architect die een foto wilt voor in 't dossier) dan is het zeker voor de prijs te doen maar zelf zou ik het nooit kopen om met plezier een dagje uit te trekken en foto's nemen
@blue.eyes
Naar de foto te oordelen is de nieuwe camera een samsung digimax. Het enige probleem om het typenummer te achterhalen is dat op de samsungcamera site geen enkele camera voorkomt die 5MP heeft (ook skanhex, een andere leverancier waar aldi zijn camera's in het verleden ging halen, heeft er geen in zijn gamma.
Het is gewoon een Samsung Digimax 410 derivaat met een 5MP sensor, overigens heeft Skanhex wel degelijk een 5MP onder eigen naam op de siet staan.......
Nog een aanvulling:
Ik heb enkele reviews van de duurdere Samsung camera's kunnen vinden, de kwaliteit wordt redelijk beoordeeld, de prijs/kwaliteitsverhouding
minder, wel wordt de Schneider lens zeer goed beoordeeld, maar deze heeft andere specificaties dan de Medion van de Aldi, ongetwijfeld is hier gespaard.
Op het gebied van focussen (snelheid) /ergonomie/shot to shot tijd bliven deze camera's ook duidelijk achter.........
Originally posted by Telekees
Nog een aanvulling:
Ik heb enkele reviews van de duurdere Samsung camera's kunnen vinden, de kwaliteit wordt redelijk beoordeeld, de prijs/kwaliteitsverhouding
minder, wel wordt de Schneider lens zeer goed beoordeeld, maar deze heeft andere specificaties dan de Medion van de Aldi, ongetwijfeld is hier gespaard.
Op het gebied van focussen (snelheid) /ergonomie/shot to shot tijd bliven deze camera's ook duidelijk achter.........
inderdaad na enig speurwerk heb ook ik bemerkt dat het type dat de aldi zal verkopen identiek gelijkt op de skanhex maar dit model heeft dan ook slechts 4 MP skanhex heeft wel een 5 MP toestel.. maar het is een totaal andere toestel..?? zijn die aldi toestellen wel degelijk 5 MP????
alvast bedankt voor de antwoorden en raadgevingen
Nieuwe leesbril nodig ?
Het is een SAMSUNG product , 4 MP modellen kunnen makkelijk "upgraded" worden door een 5MP sensor te monteren (is even groot), maar de kwaliteit gaar daar niet op vooruit, is leuk voor de borrelpraat (zie Canon G3<G5 en S45<S50)
Het is geen Skanhex of Samsung camera's zouden door Skanhex gemaakt worden, maar dat is speculatie, zover reikt mijn info ook niet.....
indien men wil beginnen met digitale of gewone fotografie of welke hobbie dan ook, zou ik altijd aanraden om bij mensen te rade te gaan die al enige ervaring hebben in die dingen. Normaal zou men dan mogen verwachten dat men jou 'van onder aan de ladder' begeleidt via eenvoudige maar degelijke 'middelen' in dit geval een foto-toestel. Je kan in een goede foto-zaak (niet veraf maar even de moeite doen) een eenvoudig en degelijk toestel kopen voor een goede prijs.
In die zin lijkt mij een handel als een Lidl of Aldi kompleet verkeerd want zij lokken alleen maar op mega-aanbiedingen en grote omzet trouwens de Media-Market zal hierin op termijn nog wel beter worden zeker. Mijn beginstandpunt is anders dan de massa die daar gaat kopen. Ik ben niet tegen die handel maar weet dan wel dat het uitgangspunt van die ketens NIET de fotografie is maar wel de bussines en dan haak ik af. Ik ga ook liever eten in een gezellig restaurantje om de hoek dan in de Quick.
Ongelofelijk hoe iemand die - op een nogal direkte manier, akkoord - goede raad probeert te geven wordt neergeknuppeld hier.
Hier op dit forum zit een pak kennis bij elkaar. Die raad sla je toch zomaar niet in de wind?
Als doorwinterde forum leden hier scanderen; "Koop zo'n brol toch niet mensen!" ...wel, luister dan! Het zal je geld besparen (ja, al is het maar 80€)
Mijn oom wou ook niet luisteren, en kocht zich ook zo'n toestelletje uit "den Aldi". "Het is toch maar voor foto's van op reis en van feestjes". En onlangs was het zo ver:
-"Jochen, mijn pix van dat feestje trekken op niks, wat deed ik fout" (de flits bleek niet afdoende en ging maar tot 2m, de geringe lichtsterkte van de lens zorgde voor lange sluitertijden en dus bewogen pics, en de camera kreeg bij meer dan de helft van de shots geen correcte focus). Mijn antwoord: "niks aan te doen met zo'n prul binnenshuis. Op reis in volle zonlicht zal het beter gaan"...
En iets daarna...
-"Jochen, onze reispix trekken ook op niks..." (inderdaad; enorm foute kleuren, levenloze beelden en nog steeds focus problemen en bewogen subjecten). Mijn antwoord: "hoe je cam het klaarspeelt om zo'n simpele shot te verneuken dat weet ik écht niet. De vuilbak in met dat ding".
Sorry jongens en meisjes: zelf voor de meest simpele digitale plaatjes is een minimum aan investering vereist. Dat is inherent aan digitale fotografie:
-Digicams zijn relatief nieuw, en bevatten heelwat onderdelen méér dan een loopmotor in een analoog toestel. Chip, EVF, LCD scherm, de circuits, ... Dat allemaal maakt het toestel duurder.
-Digicams zijn gevoeliger voor bewogen beelden. Dat komt door het veel kleinere belichtingsvlak. Deze gevoeligheid kan je enkel compenseren met een lichtgevoelige, heldere lens. En je raadt het al; die is duurder dan de lens op je vroegere analoge toestelletje.
Ongelofelijk hoe iemand die - op een nogal direkte manier, akkoord - goede raad probeert te geven wordt neergeknuppeld hier.
Hier op dit forum zit een pak kennis bij elkaar. Die raad sla je toch zomaar niet in de wind?
Als doorwinterde forum leden hier scanderen; "Koop zo'n brol toch niet mensen!" ...wel, luister dan! Het zal je geld besparen (ja, al is het maar 80€)
.............knip
Sorry jongens en meisjes: zelf voor de meest simpele digitale plaatjes is een minimum aan investering vereist. Dat is inherent aan digitale fotografie:
Wel uw uitleg vind ik prima, heel duidelijk en onderbouwd.
Het zomaar direct afkraken van een keten dat is iets anders, "brol" kan je op vele plaatsen kopen, het zijn zij die zich ertoe laten verleiden die die fout begaan.
En zoals je zegt, wil je kwaliteit dan staat er een prijs tegenover en moet je niet in die ketens zoiets kopen.
Er zijn nu en dan andere buitenkansen die wel ok zijn, maar hou er je verstand bij.
Comment