Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

experimentje Fuji s602

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• experimentje Fuji s602

In het weekend wat zitten te zoeken naar beste instellingen om bij zeer weinig licht binnenskamers toch nog scherp te kunnen focussen. Daarbij op iets eigenaardigs gestoten. Ik had rond mijn extensietube een zacht velcrolint gemaakt met aan de onderzijde een soort van lampje. Dit lint was ongeveer een 2cm breed, de zachte haartjes aan de kant van de tube,aan de onderkant met een soort beugel een lampje. Als ik dan op stand manueel de ingebouwde flits gebruikte waren alle foto's te donker. Deed ik dit bandje rond de tube uit, dan flitste hij op vol vermogen. Het bandje dan vervangen door een smalle zwarte elastiek en flitsen verliep normaal. Dan gewoon de originele draagriem rond de tube gehouden en geflitst. Foto's zijn dan weer te donker. In het set-up menu de set-adapter-ring op uit gezet, maar dit maakt geen verschil.
    Mvg
    Patrick
    Fuji S602Z

Is het niet zo dat het lint een verdikking opleverd en daardoor het flitslicht naar het onderwerp hinderd?
    Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

neen, dat is onmogelijk. Het bandje is maar hoop en al een 2mm dik. Probeer het maar eens, leg het stoffen gedeelte van je originele draagriem maar eens rond de extensietube.
      Mvg
      Patrick
      Fuji S602Z

Comment

Kan het zijn dat er licht reflecteert in die velcro waardoor je lichtmeting verkeerd gaat? De sensor zit net boven die extension...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Bij mij hangt er continu velcro rond de adaptertube ... nog geen nadelen ondervonden!?
          Maar ik heb die wel met de haartjes naar binnen, misschien een nuttige tip
          En de lensdop, daar zitten de haartjes naar buiten, dus die kan ik er zo onderaan tegen ploppen, dus die zit dan mooi uit de weg en hangt daar niet meer te bengelen en te kletteren

Comment

Die velcroband zitten met de zachte kant naar de tube gericht. Mogelijks zit het in een soort van weerkaatsing van het licht door die velcroband. Er is, maar dan uiterst minimaal, een lichte schittering in te zien. Dus het volgende geprobeerd: een heel smal strookje (nog geen 0,5cm breed) uitgeknipt en dit papieren bandje rond de adaptertube gehouden. En lap, de flits werkt maar op halve kracht vooruit. Kan iemand anders dit ook eens proberen, dan weet ik dat mijn toestel niet "gek" is (en ik dan misschien ook niet).Dank u.
            Mvg
            Patrick
            Fuji S602Z

Comment

Ik denk dat het toestel niet gek is, jij ook niet trouwens ;het kan met niks anders te maken dan met een 'storing' in de lichtmeting van de interne flits....dus die velcro zal hoe dan ook op één of andere manier de lichtmeting voor de flits om de tuin leiden....
              Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
              http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

Ik wist niet dat die flits zo intelligent werkte

Zal proberen die proef ook eens uit te voeren...!

Comment

Working...
                X