Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze probleem

    Beste bd'ers,
    ik zit met het volgende probleem.
    Momenteel doe ik een vakantiejob waar ik een aardige cent aan zal verdienen.
    Ik wil hier ook een deel van uitgeven aan nieuw camera materiaal, ik heb al verschillende opties maar ik weet het gewoon echt niet meer.
    Ik ben vooral bezig met concertfotografie, en wil hiervoor dus beter materiaal kopen.
    Ik zou een 1500 euro max. kunnen uitgeven.
    Dit zijn mijn volgende ideeën:
    -70-200 2.8 IS: 2ehands
    -17-55 2.8 IS: Nieuw of 2e hands
    -85mm prime 1.8
    -Canon 7D met extra baterij+grip

    Mijn huidig materiaal staat in mijn handtekening, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen in mijn keuze.

    Mvg

    Wouter
    Canon 5D/Canon 400D/50mm f 1.8/Canon 24-70 L f2.8/ Canon 85 mm f 1.8/ 55-250 mm f 4.0-5.6/ 430 EXII
    Flickr

  • #2
    Re: Keuze probleem

    De 7D of de 85mm zou ik zeggen. De body biedt je heel wat meer mogelijkheden, is veel sneller,... maar voor jouw toepassing is de lens zeer interessant natuurlijk. Ben je dus nog tevreden over je huidige body, de 85. Vind je dat je toestel je beperkt, de 7D, aangezien je huidige objectieven toch degelijk zijn. Je kan nadien je lenzenarsenaal nog vergroten. De 70-200 is geen slechte keuze, maar tenzij veel van je huidige foto's boven de 100 mm genomen zijn lijkt lichtsterkte me voor jou belangrijker.
    De 17-55 zou ik al uit de lijst halen, lijkt me tegen je huidige standaardzoom een beetje weggegooid geld, dan zou ik eerder de tele vervangen.
    Maw, ben je tevreden over je huidige setup, ga voor de 85, ben je dan niet, bepaal dan de zwakste schakel en vervang die.

    Comment


    • #3
      Re: Keuze probleem

      Bedankt voor de reactie,
      ik zal dit commentaar zeker in acht nemen bij mijn beslissing.

      Dank!
      Canon 5D/Canon 400D/50mm f 1.8/Canon 24-70 L f2.8/ Canon 85 mm f 1.8/ 55-250 mm f 4.0-5.6/ 430 EXII
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Keuze probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door EvilMogwai Bekijk bericht
        De 17-55 zou ik al uit de lijst halen, lijkt me tegen je huidige standaardzoom een beetje weggegooid geld, dan zou ik eerder de tele vervangen.
        De 7D is inderdaad het ideaal voor velen, en de redenering klopt volledig, maar kwestie van scherpte - voor een zoom - is de 17-55 niet te kloppen.
        Wens je beter dan moet je al naar primes.
        Het verwondert me nog altijd dat de 17-55 niet in L-versie is uitgekomen.
        Sorry, was meer voor een topic voor lenzen.
        Last edited by zoltan; 9 september 2010, 20:33.
        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

        Comment


        • #5
          Re: Keuze probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door EvilMogwai Bekijk bericht
          De 17-55 zou ik al uit de lijst halen, lijkt me tegen je huidige standaardzoom een beetje weggegooid geld, dan zou ik eerder de tele vervangen.
          Maw, ben je tevreden over je huidige setup, ga voor de 85, ben je dan niet, bepaal dan de zwakste schakel en vervang die.
          OEI, daar ben ik dus ook niet mee akkoord.
          Al ooit eens de 17-55 2.8 in je handen gehad en er al eens een jaar of 2 reportages meegedaan?????????
          als dat weggegooid geld is? Dan kan je beter niet gaan fotograferen.

          Maar je hebt wel gelijk over de 85mm 1.8. Dit is een superlenske voor dat geld. :-)

          Aan de TS: Mocht ik het opnieuw doen met hetgeen ik nu weet , de 85mm 1.8 + een goeie tweedehands 5D mkI. Dan heb je nog 500 € over.
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

          Comment


          • #6
            Re: Keuze probleem

            Begrijp me niet verkeerd: ik bedoel niet dat de 17-55 zelf weggegooid geld is, ik bedoel zuiver voor de TS bekeken, denk ik dat de andere opties hem meer vooruit helpen als de 17-55, hoe goed die ook is.
            En aangezien er een body in de lijst staat is het moeilijk kiezen bij camera's of objectieven te zetten

            Comment


            • #7
              Re: Keuze probleem

              Ik gebruik Canon crops (een snel uitstervend ras hier op het forum )

              De 400D is niet fameus boven ISO 400, maar ondanks wat kwatongen beweren kan je met een 7D - mits goede belichting en wat nabewerking - tot ISO 1600 en 3200 goed uit te voeten als je dat af en toe nodig hebt

              Als je speciaal concertfotografie wil gaan doen zou ik mijn geld niet aan een 7D geven, de kwaliteiten van dit toestel liggen elders

              Met je 1500 EUR zal je voor FF naar tweedehands moeten gaan, maar daar zullen anderen je raad moeten geven

              terzijde: met de batterij van de 7D haal je gemakkelijk 1000 fotos en hij weegt al zwaar genoeg, die grip heb je echt niet nodig
              Last edited by palombian; 10 september 2010, 09:24. Reden: grip

              Comment


              • #8
                Re: Keuze probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door EvilMogwai Bekijk bericht
                Begrijp me niet verkeerd: ik bedoel niet dat de 17-55 zelf weggegooid geld is, ik bedoel zuiver voor de TS bekeken, denk ik dat de andere opties hem meer vooruit helpen als de 17-55, hoe goed die ook is.
                En aangezien er een body in de lijst staat is het moeilijk kiezen bij camera's of objectieven te zetten
                Het is u vergeven Amen
                CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                Comment

                Working...
                X