Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits Sigma EF-500 Super ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flits Sigma EF-500 Super ?

heeft er al iemand ervaring met de Sigma EF-500 Super flits (voor Canon)? de prijs van 269 euro lijkt me heel scherp ivm de EX550 van Canon.

heeft iemand een idee wat ik van deze flits mag verwachten en wat niet?

Ik heb em sinds vorige week, en je kan er hetzelfde van verwachten dan van de 550EX.

Comment

Originally posted by Visio
      heeft er al iemand ervaring met de Sigma EF-500 Super flits (voor Canon)? de prijs van 269 euro lijkt me heel scherp ivm de EX550 van Canon.

heeft iemand een idee wat ik van deze flits mag verwachten en wat niet?
      Voor digitaal kan je net zo goed EF 500 DG ST gebruiken, de Super heeft nagenoeg geen meer functies, die kost 199 euro en is zeer aan te bevelen.
      John

Comment

Voor digitaal kan je net zo goed EF 500 DG ST gebruiken, de Super heeft nagenoeg geen meer functies, die kost 199 euro en is zeer aan te bevelen.
        Ik denk dat je dan beter effe de specs van beide even vergelijkt.

De 500 Super heeft volgende specs meer :

- Multi pulse flash
        - Modelling flash
        - High Speed Synchro
        - Wireless flash TTL & Manual ---
        - Designated Slave Flash
        - Normal Slave Flash
        - Rear Curtain Synchro Flash
        - Exposure Compensation Function

Comment

Originally posted by Tom

- Multi pulse flash
          - Modelling flash
          - High Speed Synchro
          - Designated Slave Flash
          - Normal Slave Flash
          Beste Tom,

Ben je tevreden over de Sigma super 500?
          Ik heb sinds vorige week mijn canon 300D, maar ik weet niet goed welke flits ik moet aankopen EX420 of de Sigma super 500?
          De EX550 ligt boven mijn budget
          Wil er max 300.00€ aan uitgeven
          alvast bedankt
          LID N° BD0075BE
          http://big-m.fotopic.net
          http://www.ichannel.be
          http://www.gforce-racing.com

The collector is never finished. You're always looking for anything you don't have that will improve the collection, It's a hobby without end ...

Canon 300D + EF-S 18-55mm + Canon 75-300 USM IS + BG-E1 + Sigma EF 500DG ST + Hoya Pol Filter + Drive II 40GB

Comment

Originally posted by Tom

- Multi pulse flash
            - Modelling flash
            - High Speed Synchro
            - Designated Slave Flash
            - Normal Slave Flash
            Tom,
            Ik heb dat alles - als vakfotograaf - nog nooit gemist.
            "Gewone" EF-500 DG ST werkt gewoon altijd prima.
            Ik betaal niet extra voor dingen die ik nooit gebruik.
            John

Comment

In het tijdschrift "Practical Photography" van juni 2003, komt die Sigma EF 500 Super er zeer goed uit: tweede plaats, na de metz 54 mz3(die wel het dubbel kost).

De sigma is beste koop volgens het tijdschrift: "at £120, the Sigma gun is packed with all the features you could ask for and feels well built for the price".

Ik denk dat ik mezelf ook die sigma ga kopen..

Sjarelke

Originally posted by Digi1951
              Originally posted by Tom

- Multi pulse flash
              - Modelling flash
              - High Speed Synchro
              - Designated Slave Flash
              - Normal Slave Flash
              Tom,
              Ik heb dat alles - als vakfotograaf - nog nooit gemist.
              "Gewone" EF-500 DG ST werkt gewoon altijd prima.
              Ik betaal niet extra voor dingen die ik nooit gebruik.

www.jeverphotography.be
              D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

Comment

Originally posted by sjarelke
                In het tijdschrift "Practical Photography" van juni 2003, komt die Sigma EF 500 Super er zeer goed uit: tweede plaats, na de metz 54 mz3(die wel het dubbel kost).

mmmm, das wel wat overdreven het dubbele bv: 54MZ3 + adaptor nikon E289,-

mvg,
                Z900
                Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Tiens! Ben je zeker dat het de metz 54 MZ-3 is?
                  In dat photography magazine staat de sigma super 500 voor £120 en de metz aan £288...
                  Ikzelf heb zojuist de super dg 500 gekocht voor 189$ bij bh photo (ik woon tijdelijk in VS), met huidige wisselkoers is dat ong. 160 eur..

de metz staat bij bh ook veel durder dan wat jij aangeeft.. ik vermoed dat je een ander model op het oog hebt (misschen de 44 reeks?)

Originally posted by Z900
                  Originally posted by sjarelke

mmmm, das wel wat overdreven het dubbele bv: 54MZ3 + adaptor nikon E289,-

mvg,
                  www.jeverphotography.be
                  D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

Comment

UPDATE: ah neen; ik zie idd de metz 54 in Duitsland ook te koop voor 289 eur.. dat is dan goedkoper (of niet duurder) dan de prijzen in de VS, waar de metz wel degelijk duurder is dan Sigma..
                    www.jeverphotography.be

Comment

Ik heb de sigma 500 naast de 550ex geprobeerd, en er is héél weinig verschil. Richtgetal 50 ipv 55, mogelijkheden gelijk, maar de canon is net iets beter afgewerkt, de knoppekes, het difusor klepje, het volet allemaal wat steviger aan. Maar funktioneel is het wel een volwaardig alternatief voor de canon.
                      En het prijsverschil, kan je een extra lensje of zo voor kopen...
                      Vergeet ook niet een paar accus, want die vliegen erdoor als je wat power vraagt.

Comment

Vraagje,

de nikon sb80dx heeft een richtgetal van 38 bij 35 mm en de sigma 50 bij 105 mm, Hoe is dit te vergelijken???

Comment

Originally posted by wesley
                          Vraagje,

de nikon sb80dx heeft een richtgetal van 38 bij 35 mm en de sigma 50 bij 105 mm, Hoe is dit te vergelijken???
                          Als je even googlet, zul je de specs wel vinden.
                          Richtgetal werd vroeger meestal bij 50mm gegeven, of bij de hoek waarover de flitser beschikte, vooraleer er flitskoppen met zooms waren. Nu veelal bij de uiterste stand. Waarmee dus bijvoorbeeld de Metz 45 nog steeds stukken sterker is dan de moderne flitsers.

Comment

Working...
                          X