Ik heb de Sigma APO 70-200 F2.8 EX. Als ik een foto van dichtbij wil maken, moet ik minimaal 180 cm afstand hebben van het onderwerp. Bestaat er een manier om deze afstand korter te maken?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Lens afstand korter maken ???
Collapse
X
-
Lens afstand korter maken ???
#Dyslexie#
Fotoacademie Amsterdam Digitaal
Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdriveLabels: Geen
-
-
Met een tussenring kan je dichterbij. Dit is een ring die tussen de body en het objectief geplaatst wordt.
Gr.
-
Voor deze focus lengte kan je beter een closeup lens vooraan inschroeven. Het voordeel hiervan is dat je de lens niet van de body moet nemen, dus geen stof gevaar.
Tussenringen werken efficient vooral op de kortere focus lenzen zoals de 50mm lens.
Op mijn AF60/2.8D micro gebruik ik tussenringen, op de AF200/4D micro de 6T closeup voorzetlens.
Hou er echter rekening mee dat de focus afstand in beiden gevallen heel wat kleiner is maar ook vooral de range wordt sterk samengedrukt.
Je kan ook een korte lens invers monteren zoals een 50mm of lager, de vergroting is dan heel hoog, de focus afstand heel laag maar dito de scherptediepte.
Hierbij een voorbeeld:
Groetjes
Frans
Comment
-
O.K.
Waar of van welk merk kan ik een closeup lens voor mijn Sigma vinden#Dyslexie#
Fotoacademie Amsterdam Digitaal
Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive
Comment
-
Closeup lenzen zijn niet merk gebonden. Enkel de diameter moet passen. Mag niet kleiner zijn, groter kan mits adaptor ring. Hoe groter de diameter hoe duurder. Nikon heeft 52 en 62mm, canon heeft 52,58,72 en 77mm closeup lenzen. Nikon 62mm kost 69 euro, canon 95,99,144 of 169 volgens de diameter.
Groetjes
Frans
Comment
Comment