Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EOS 1 D,...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon EOS 1 D,...

    welke lenzen zijn degelijk voor de Canon EOS 1D Mark reeks ?

  • #2
    Re: canon EOS 1 D,...

    L... alles met L... ;-)
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: canon EOS 1 D,...

      Wat bedoel je met "degelijk"?

      Elke Canon EF-lens is compatibel met een 1D, EF-S lenzen kan je niet gebruiken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: canon EOS 1 D,...

        Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
        L... alles met L... ;-)
        Ja als je het geld hebt, zeker doen
        Als je het geld hebt MAAR liever niet met 7 zware lenzen van 16 tot 400mm sleurt.. of het geld gewoon niet hebt.. dan koop je beter een goedkopere lens met redelijk zoombereik a la 17-70 mm en 50 - 250mm. Geen idee of het bestaat want ik kijk niet meer naar zo'n lenzen.
        Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

        Comment


        • #5
          Re: canon EOS 1 D,...

          Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
          Als je het geld hebt
          Sowieso beetje een voorwaarde voor de 1D reeks niet
          Heeft weinig zin een pro body te kopen en er dan amateur vakantielenzen op te zetten. Dan liever een prosumer body met goed glas.

          Comment


          • #6
            Re: canon EOS 1 D,...

            Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
            Sowieso beetje een voorwaarde voor de 1D reeks niet
            Heeft weinig zin een pro body te kopen en er dan amateur vakantielenzen op te zetten. Dan liever een prosumer body met goed glas.
            Nochthans, een EF 50/1.8 doet het erg goed op mijn 1Ds.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: canon EOS 1 D,...

              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              Nochthans, een EF 50/1.8 doet het erg goed op mijn 1Ds.
              Tja, maar de 50/1.4 zal het nog een pak beter doen. Misschien niet eens zo zeer op het vlak van image quality, maar toch zeker qua gebruiksgemak/hanteerbaarheid. Ik vind het ook raar om een camera te kopen met een professioneel AF systeem om daar vervolgens een plastic lensje met een brak/lawaaiig AF motortje op te zetten
              http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

              http://rouwkema.smugmug.com/

              Comment


              • #8
                Re: canon EOS 1 D,...

                Tis maar wat ge lawaai noemt hoor, ik hou mij oren allesinds niet toe als ik focus...

                Comment


                • #9
                  Re: canon EOS 1 D,...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                  Tja, maar de 50/1.4 zal het nog een pak beter doen. Misschien niet eens zo zeer op het vlak van image quality, maar toch zeker qua gebruiksgemak/hanteerbaarheid. Ik vind het ook raar om een camera te kopen met een professioneel AF systeem om daar vervolgens een plastic lensje met een brak/lawaaiig AF motortje op te zetten
                  Eerlijk gezegd, ik heb de indruk dat er op BD nogal zwaar overdreven wordt betreffende het gebruik van goedkope lenzen op dure camera's. Ok, de AF van de 50/1.8 is merkbaar luider dan die een USM lens, maar ze focust snel en correct, en levert vlijmscherpe beelden. Wat is dan het probleem ?
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon EOS 1 D,...

                    Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                    Eerlijk gezegd, ik heb de indruk dat er op BD nogal zwaar overdreven wordt betreffende het gebruik van goedkope lenzen op dure camera's. Ok, de AF van de 50/1.8 is merkbaar luider dan die een USM lens, maar ze focust snel en correct, en levert vlijmscherpe beelden. Wat is dan het probleem ?
                    ze heeft geen rood randje en mensen die ze hebben kunnen niet in hun handtekening hier een L zetten (waarom dat bij sommigen nog altijd in het opvallendste rood moet is me een raadsel..)
                    De 50mm 1.8 is prima prijs kwaliteit! vlijmscherpe beelden..
                    Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon EOS 1 D,...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
                      ze heeft geen rood randje en mensen die ze hebben kunnen niet in hun handtekening hier een L zetten (waarom dat bij sommigen nog altijd in het opvallendste rood moet is me een raadsel..)
                      De 50mm 1.8 is prima prijs kwaliteit! vlijmscherpe beelden..
                      Tja, de 1.4 heeft ook geen rood randje hoor. Kost 330 euro, dus kun je in mijn ogen ook nog zien als een goedkope lens (status zul je er niet mee verkrijgen). Maar vooral de bokeh is toch een stuk beter dan die van de 1.8. De 1.8 is inderdaad scherp, maar de beelden vielen me altijd tegen juist vanwege de lelijke onscherpte. Ook het gevoel op de camera en handling is gewoon zoveel lager dan de 1.4 (handmatig scherpstellen met de 1.8? Succes...). De 1.8 is inderdaad prima prijs/kwaliteit. Maar als dat voor jou een belangrijke factor is koop je geen 1D, maar een XXXXD of XXXD.
                      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                      http://rouwkema.smugmug.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon EOS 1 D,...

                        Volgens mij zal elke lens met de EF-vatting prima werken op de 1d, maar net zoals op al de andere Canon EOS toestellen haal je pas het beste uit de camera met de betere lenzen (lees vooral 'dure lenzen' )

                        Ik heb een 1dIV en heb geen enkel probleem om daar mijn 50mm 1.8 op te zetten hoor ... het ziet er niet uit, maar ik heb wel perfect scherpe fot'os, goed van kleur en zonder vervorming of vignetting ... wat moet ik dan nog meer hebben ? De bokeh van de 1.4 versie is beter ? Zou kunnen, maar ik vind die van de 1.8 ook goed, dus waarom dan driemaal de prijs uitgeven om pakweg 10% beter te krijgen ?

                        Net zoals met de aanschaf van de camera moet je keuzes maken bij de aanschaf van je lenzen, bvb heb ik wel voor de 70-200 2.8 IS gekozen omdat ik die veel gebruik, dus dan neem je het beste wat er is, ik heb ook de 24-105 gekozen ipv de 24-70 ... had heel graag 2.8 gehad, maar ik hecht meer belang aan de IS ... terug een persoonlijke keuze.

                        Ben er zeker van dat je met Sigma of Tamron ook goede foto's kan maken, maar ik heb op dit moment enkel Canon L lenzen en de 'Plastic fantastic' ... iedereen maakt voor zichzelf uit wat je nodig hebt ... ik zou nog een 17-40 willen kopen, iedereen zegt dat ik de 16-35 zou moeten nemen ... waarom, voor die ene stop winst ? Deze laatste kost wel een stukje meer dan de 17-40 hé, en voor die paar keer per jaar dat ik ze ga gebruiken heb ik geen zin om daar zoveel geld aan te geven, net zoals een 85mm lens, de 'goedkope' 1.8 versie zal ook wel goede foto's geven zeker, je hebt niet noodzakelijk de 1.2 nodig hoor

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon EOS 1 D,...

                          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          je hebt niet noodzakelijk de 1.2 nodig hoor

                          Mark
                          Maar ze is toch zo schattig
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon EOS 1 D,...

                            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            ik zou nog een 17-40 willen kopen, iedereen zegt dat ik de 16-35 zou moeten nemen ... waarom, voor die ene stop winst ? Deze laatste kost wel een stukje meer dan de 17-40 hé, en voor die paar keer per jaar dat ik ze ga gebruiken heb ik geen zin om daar zoveel geld aan te geven, net zoals een 85mm lens, de 'goedkope' 1.8 versie zal ook wel goede foto's geven zeker, je hebt niet noodzakelijk de 1.2 nodig hoor

                            Mark

                            Afgelopen weekend eens m'n 17-40 op de 1D-IV gezet ... Heel tevreden

                            Last edited by Bottie; 11 september 2010, 00:19.
                            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                            Comment

                            Working...
                            X