Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voordelen 5D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Voordelen 5D?

    Volgens mij gaat het toch ook een beetje aan jezelf liggen, de toestellen die je getest hebt zijn misschien niet de beste maar zijn ook niet slecht. Je zou daar toch wel een scherpe foto moeten kunnen mee maken.
    Probeer eens een foto te maken op F8 sluitertijd van 1/200ste dat zou toch een degelijk resultaat moeten geven
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #17
      Re: Voordelen 5D?

      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Denk er wel aan dat je sensor als een stofzuiger werkt? En zeker als je veel van lens verwisselt..
      Bij mijn camera's kan dat helemaal niet, ik vraag me waarom bij een 5D wel?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Voordelen 5D?

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Bij mijn camera's kan dat helemaal niet, ik vraag me waarom bij een 5D wel?
        Inderdaad, net wat ik ook dacht. Ik lees dat vaker dat bepaalde camera's zogezegd stof aantrekken, terwijl er totaal niets verschillend is.

        Comment


        • #19
          Re: Voordelen 5D?

          Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht

          Ook schijnt er een fout te zijn met de sluiters van een 5D, die kunnen loskomen, dus mocht dit gebeuren kan je naar canon bellen, die herstellen dit GRATIS.
          met de sluiters is niks mis, met de spiegels zijn er wel enkele probleemreeksen geweest, lijm die spiegel vasthield kwam blijkbaar los... ik meen te herinneren dat dit gratis wordt hersteld. Los van dit alles mag je nog steeds stellen dat de 5D een legendarische camera was en blijft
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #20
            Re: Voordelen 5D?

            Dat onscherp zijn,kan liggen aan het objectief,sluitersnelheid etc.Een 5D kan voor dezelfde problemen zorgen.
            Waarom ik reageer: stof op sensor.
            De 5D staat bekend als een stofbak.Mijn ervaring is dat mijn 5D onder dezelfde gebruiksomstandigheden als mijn 1D Mk IIN inderdaad meer stof op de sensor verzameld .Reden ??
            Vandaar mijn arsenaal Visibledust Arctic buttefly,sensorswabs,Sensorclean,Eclipse etc.
            Nieuwere toestellen hebben vaak een automatische sensorkuisfunctie,en dit schijnt wel te helpen,als ik de foto's bekijk,die mijn twee dochters nemen.(Maar zij wisselen waarschijnlijk ook veel minder van lens.)

            Comment


            • #21
              Re: Voordelen 5D?

              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Dat onscherp zijn,kan liggen aan het objectief,sluitersnelheid etc.Een 5D kan voor dezelfde problemen zorgen.
              Waarom ik reageer: stof op sensor.
              De 5D staat bekend als een stofbak.Mijn ervaring is dat mijn 5D onder dezelfde gebruiksomstandigheden als mijn 1D Mk IIN inderdaad meer stof op de sensor verzameld .Reden ??
              Vandaar mijn arsenaal Visibledust Arctic buttefly,sensorswabs,Sensorclean,Eclipse etc.
              Nieuwere toestellen hebben vaak een automatische sensorkuisfunctie,en dit schijnt wel te helpen,als ik de foto's bekijk,die mijn twee dochters nemen.(Maar zij wisselen waarschijnlijk ook veel minder van lens.)
              Bij mij niet.. hoe lossen we dat nou op?

              Comment


              • #22
                Re: Voordelen 5D?

                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                met de sluiters is niks mis, met de spiegels zijn er wel enkele probleemreeksen geweest, lijm die spiegel vasthield kwam blijkbaar los... ik meen te herinneren dat dit gratis wordt hersteld. Los van dit alles mag je nog steeds stellen dat de 5D een legendarische camera was en blijft
                Ik ken wel meerdere 5d's die hun sluiter anders "verloren" zijn tijdens het maken van een foto hoor. :P

                Comment


                • #23
                  Re: Voordelen 5D?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                  Ik ken wel meerdere 5d's die hun sluiter anders "verloren" zijn tijdens het maken van een foto hoor. :P
                  Hoeveel ken je er?.. en kan ik die mensen even bellen?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Voordelen 5D?

                    Uiteraard niet persoonlijk kennen, maar heb het al genoeg gelezen op forums, waarbij meerdere mensen tijdens hun fotoshoot het probleem hebben dat hun sensor gewoon is losgekomen.

                    En het is weldegelijk waar, ik denk dat ik ongeveer een tiental gevallen heb gezien. Maar, je hoeft het niet te geloven, het is natuurlijk ontzettend ongeloofwaardig...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Voordelen 5D?

                      Je hebt een tiental gevallen gezien?
                      Ik geloof er niks van.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Voordelen 5D?

                        Ik merk het nu pas op dat het inderdaad de spiegel is en niet de sluiter. Erg stom van mij, het staat nog in mijn afbeelding hierboven, waar ook de spiegel te zien is en niet de sluiter. Een sluiter zie ik ook zo snel nog niet loskomen. :P stom stom stom

                        Comment


                        • #27
                          Re: Voordelen 5D?

                          To viewfinder:
                          Is het niet het geval,dan ben jij een gelukkig mens.
                          Ik keek vroeger in PS zeer nauwkeurig,en zag duidelijk een verschil.
                          Nu lig ik er alleen van wakker als het mij stoort.Maar als ik met mijn MPE 65 werk,controleer ik het altijd voordien,om niet te veel te moeten bijwerken nadien.
                          Voor de rest is dit een goed toestel.

                          Comment

                          Working...
                          X