Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D mark II niet leverbaar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 5D mark II niet leverbaar?

    Bij fotokonijnenberg is de prijs gestegen naar 1930 euro (wel op voorraad volgens de site)
    Last edited by Flexfoto; 9 september 2010, 04:48.
    Nico Magherman - http://www.flexfoto.be - http://www.modellenshoot.be - http://www.facebook.com/flexfoto

    Comment


    • #17
      Re: Canon 5D mark II niet leverbaar?

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Hoe dikwijls ben je al met een platte batterij geconfronteerd ?

      Ik geloof dat je met een volle batterij in normale omstandigheden 750 foto's kan nemen. Ik denk dat er weinig mensen zijn die 750 foto's op een dag nemen.
      Het gebeurt mij regelmatig. Ik gebruik een batterij tot ze helemaal leeg is. Dan steek ik een andere en laad de lege op. Batterij opladen voor je aan een reportage begint om er zeker van te zijn dat ze voldoende opgeladen is, lijkt mij geen goed idee. Hoe vaker je batterijen oplaadt, hoe eerder ze van hun capaciteit verliezen.

      Gisteravond naar een theatervoorstelling geweest. Geen 750 foto's gemaakt, maar toch over de 400. De lichtomstandigheden waren niet optimaal, vandaar dat ik er wat meer maakte. Stel dat je naar een festivalletje gaat. Van 's middags tot 's nachts, meer dan 10 groepen. Ik denk dat je vlug aan 750 foto's zit. Ik toch.

      https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

      Comment


      • #18
        Re: Canon 5D mark II niet leverbaar?

        Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
        Het gebeurt mij regelmatig. Ik gebruik een batterij tot ze helemaal leeg is. Dan steek ik een andere en laad de lege op. Batterij opladen voor je aan een reportage begint om er zeker van te zijn dat ze voldoende opgeladen is, lijkt mij geen goed idee. Hoe vaker je batterijen oplaadt, hoe eerder ze van hun capaciteit verliezen.
        Dat laatste is waar. Maar een moderne lithium-ion accu (zoals in camera's) volledig ontladen is echter ook geen goed idee omdat dit interne beschadiging tot gevolg kan hebben...
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #19
          Re: Canon 5D mark II niet leverbaar?

          Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
          Batterij opladen voor je aan een reportage begint om er zeker van te zijn dat ze voldoende opgeladen is, lijkt mij geen goed idee. Hoe vaker je batterijen oplaadt, hoe eerder ze van hun capaciteit verliezen.
          Ik doe dit altijd ... telkens ik naar een belangrijk event vertrek is dit met volle batterijen ... nog nooit problemen gehad dat mijn batterijen minder goed gingen presteren

          Ik wil niet de kans hebben dat ik halfweg ineens zonder stroom zit ... reserve batterijen heb ik meestal wel bij voor de flash, maar de 5dII met twee batterijen en de 1dIV met zijn originele batterij komen voor mij prima toe voor heel de dag.

          Jullie spreken hier van 750 foto's ... ik kom regelmatig terug van de grotere events met 2000 foto's hoor (daar worden er zo'n 90% nooit van gepubliceerd en pakweg 10% wordt onmiddellijk in de trash gekegeld)

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #20
            Re: Canon 5D mark II niet leverbaar?

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Dat laatste is waar. Maar een moderne lithium-ion accu (zoals in camera's) volledig ontladen is echter ook geen goed idee omdat dit interne beschadiging tot gevolg kan hebben...
            Bij merkeigen batterijen zit daar toch een stukje electronica in die volledig ontladen onmogelijk maakt, of niet soms.

            Comment


            • #21
              Re: Canon 5D mark II niet leverbaar?

              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Dat laatste is waar. Maar een moderne lithium-ion accu (zoals in camera's) volledig ontladen is echter ook geen goed idee omdat dit interne beschadiging tot gevolg kan hebben...
              Voor zover ik weet zijn alle moderne lithium-ion en/of lithium-polymeer batterijen beveiligd tegen te diepe ontlading. Er zit een chip/electronische schakeling in die problemen voorkomt bij diepontlading, en ook ineens zorgt dat ze niet overladen kan worden tijdens het laadproces.
              Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

              Comment


              • #22
                Re: Canon 5D mark II niet leverbaar?

                Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Dat laatste is waar. Maar een moderne lithium-ion accu (zoals in camera's) volledig ontladen is echter ook geen goed idee omdat dit interne beschadiging tot gevolg kan hebben...
                Ik heb dat eens goed nagelezen, maar je kunt die batterijen gewoon opladen, ook al zijn ze nog niet helemaal leeg. Ik doe dat al een poos en de batterijen blijven mega krachtig!!!

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 5D mark II niet leverbaar?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  Ik heb dat eens goed nagelezen, maar je kunt die batterijen gewoon opladen, ook al zijn ze nog niet helemaal leeg. Ik doe dat al een poos en de batterijen blijven mega krachtig!!!
                  Ik weet het, zo doe ik het ook altijd. Maar volledig ontladen doe ik eigenlijk nooit al zal het best zo zijn dat de batterijen daar tegen beveiligd zijn..
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment

                  Working...
                  X