Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D vs. 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50D vs. 7D

    Had gehoopt op een echte betaalbare, innovatieve 60D maar gezien er alleen een kantelbaar scherm de noviteit is
    Dus nu zit ik met het dilemna 50 of 7 ( ik wil bij crop blijven, maar mis spotmeting ) ik moet zelfs niet filmen.
    'k weet, alle topics afschuimen dan is er een gedeeltelijk antwoord.
    Maar, afgezien van de centjes , welk toestel heeft de beste waarderingen ?
    In welke voorname eigenschappen verschillen ze ?
    Is het prijsverschil te verantwoorden ?
    Thx bij voorbaat.
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

  • #2
    Re: 50D vs. 7D

    7D, heb de 50D drie weken voor de lancering van de 7D gekocht, totaal niet ontevreden over, maar nu zou ik de 7D kiezen.
    Mijn plan is nu om de 50D te verslijten tot de opvolger van de 7D komt, nu nog wisselen is geen prioriteit.
    PS: zowel 50Dals 7D hebben spot metering hoor)

    Comment


    • #3
      Re: 50D vs. 7D

      Kies de jongste camera, dan heb je de beste.......... VAN dat moment.

      Comment


      • #4
        Re: 50D vs. 7D

        7D is niet veel duurder ( +-180 euro ) maar is een zeer goed toestel .Bijna een jaar in mijn bezit .

        Comment


        • #5
          Re: 50D vs. 7D

          Als je spotmeting wil, neem dan de camera waarbij de meetspot meereist met de scherpstelspot. Ik heb geen idee of één van de twee dat kan.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: 50D vs. 7D

            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            7D is niet veel duurder ( +-180 euro ) maar is een zeer goed toestel .Bijna een jaar in mijn bezit .

            Woops : de 50D staat hier 699 terwijl de 7D 1299 kost, of ben ik verkeerd ?
            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

            Comment


            • #7
              Re: 50D vs. 7D

              Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
              Woops : de 50D staat hier 699 terwijl de 7D 1299 kost, of ben ik verkeerd ?
              Kijk ook eens op www.dpreview.com
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: 50D vs. 7D

                Sorry het is niet de 50D maar de 60D die iets goedkoper is dan de 7D.

                Comment


                • #9
                  Re: 50D vs. 7D

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Kijk ook eens op www.dpreview.com
                  Thx voor de perfecte link, Theokus.
                  Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: 50D vs. 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                    Had gehoopt op een echte betaalbare, innovatieve 60D maar gezien er alleen een kantelbaar scherm de noviteit is
                    Dus nu zit ik met het dilemna 50 of 7 ( ik wil bij crop blijven, maar mis spotmeting ) ik moet zelfs niet filmen.
                    'k weet, alle topics afschuimen dan is er een gedeeltelijk antwoord.
                    Maar, afgezien van de centjes , welk toestel heeft de beste waarderingen ?
                    In welke voorname eigenschappen verschillen ze ?
                    Is het prijsverschil te verantwoorden ?
                    Thx bij voorbaat.
                    Zonder enige twijfel 7D !
                    (ik heb ze beide gehad... de 50D vrij kort gezien mijn hart er niet voor gebroken is... )
                    Redenen waarom ik 7D beter aanprijs:
                    - AF die tenminste zijn ding doet (bij bewegende onderwerpen)
                    - minder noise bij hogere ISO's
                    - betere display (niet te onderschatten belang vind ik...)
                    - is sneller, heeft sensorcleaning; kan HD filmen, heeft betere battery; meer AF punten; ...

                    Allezja, wat is er eigenlijk niet beter aan de 7D versus de 50D ?
                    (de 50D is gewoon een camera die door de jaren heen... 10D/20D/30D/40D... en dan finaal 50D telkens kleine verbeteringetjes heeft gekregen; en meestal was dat enkel en alleen op megapixel vlak moet ik tot grote spijt zeggen, want mijn 10D zijn focus was volgens mij accurater dan deze van m'n 50D)

                    In den beginnen was de 7D een pak duurder dan de 50D, maar nu het verschil zo peanuts is zou het zelfs onverantwoord zijn nog een 50D te kiezen vind ik.
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: 50D vs. 7D

                      Met een ruim budget zou ik gaan voor een 7D, maar met een beperkt budget kun je misschien beter de 50D nemen en geld over houden voor een lens. Heb zelf naast een 5DII de 50D waarover ik erg tevreden ben, maar de 7D biedt toch weer leuke extra mogelijkheden. Of dat het (toch redelijk grote) prijsverschil waard is, is natuurlijk een persoonlijke keuze.
                      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                      http://rouwkema.smugmug.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: 50D vs. 7D

                        Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                        - betere display (niet te onderschatten belang vind ik...)

                        In den beginnen was de 7D een pak duurder dan de 50D, maar nu het verschil zo peanuts is zou het zelfs onverantwoord zijn nog een 50D te kiezen vind ik.

                        Volgens mij heeft de 50D toch dezelfde display? de display van de 50D is in erg geval erg goed en doet niet onder voor die van mijn 5D markII

                        Ook vind ik een prijsverschil van 600 euro nou niet echt peanuts. Is toch weer een leuk begin van goed glas
                        http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                        http://rouwkema.smugmug.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: 50D vs. 7D

                          Ga hier hetzelfde antwoord geven als ik in het draadje van Peter EOS500D gegeven heb. Hij bedoelde achteraf wel het dilemma tussen 60D en 7D, waar het ook in deze discussie over gaat:


                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Altijd graag met de 50D gewerkt; een uitstekende semipro camera.
                          Kan niet zo goed tegen vocht. De onze (nu in gebruik door mijn vrouw) ligt sinds een regenbui van afgelopen zaterdag in coma.
                          Toch is de 7D weer een stap vooruit. De snelheid (misschien niet zo noodzakelijk voor stationaire onderwerpen) maar vooral het 100% beeld door de ViewFinder, de AF-scherpstelpunten (toch wel wennen, en nog altijd aan het leren ), maken de 7D een topcamera. En misschien is deze camera wel beter weerbestendig?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment


                          • #14
                            Re: 50D vs. 7D

                            Als je duits leest kijk ook eens naar

                            Startseite zum Traumflieger Kameravergleich: DSLR, Kompaktkameras, spiegellose Systemkameras, Bridgekameras im Detail vergleichen !


                            Of je 1200-1300 EUR wil geven aan een 7D moet je zelf uitmaken

                            (ik ben vorig jaar aan die prijs overgestapt van de 50D, waarvoor ik een jaar eerder 1000 EUR had betaald, teveel eigenlijk)

                            Persoonlijk vind ik de 7D veel beter qua AF dan de 50D (en de 60D of ook 40D)
                            Voor wildlife en sport komen vooral de hogere snelheid en betere tracking van pas (om de mogelijkheid een heel kleine spot te kiezen niet te vergeten), in het algemeen is het zonesysteem veel soepeler dan de klassieke 9 punten (dit is een camera waar je het centrale AF punt helemaal niet meer hoeft te gebruiken)
                            De batterij is ook veel verbeterd, waterdichtheid vind ik niet belangrijk als je lenzen dat niet zijn

                            Reken dan de dubbele CPU en I/O kanalen en de grotere zoeker, de AF microfocus instelling (heeft de 50D ook), dat heb je allemaal niet in de 60D

                            tov de 40D heeft de 50D het voordeel van meer resolutie van de sensor (ten koste van wat meer postprocessing, ook bij 7D en 60D) en het display (je ziet nu wat echt op de foto staat, geen uitvergrootte thumbnail meer), de UDMA CF (echt veel sneller wegschrijven) en de AF-microfocus (hoe meer resolutie hoe meer je kleine afwijkingen tussen body en lens ziet, kan uitmaken of je lens zeer goed presteert of maar matig)

                            met de 50D heb je aan de huidige prijzen een stevig klassiek fototoestel, het laatste van een oude lijn (er zijn er die evenveel vragen voor hun tweedehands 40D, die ruist blijkbaar iets minder bij ISO 100 )

                            met een 7D of 60D kan je filmen als je daar ooit zin in krijgt

                            Comment


                            • #15
                              Re: 50D vs. 7D

                              Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                              heeft sensorcleaning
                              50D ook hoor
                              Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

                              Comment

                              Working...
                              X