Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IS of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IS of niet?

    Ik ben nog steeds op zoek naar mijn eerste reflexcamera.
    Het wordt normaal de 1000D of 450D, eerst met standaardlens en nadien zal ik mij een betere lens aanschaffen. Nu vraag ik me enkel nog af of het belangrijk is dat het over IS beschikt of niet? Ik heb niet bepaald een vaste hand en ben dan eerder geneigd om sowieso met stabilisator te nemen maar vraag me af of dit veel verschil uitmaakt?

  • #2
    Re: IS of niet?

    Ja, het maakt een verschil uit. Bij sommige lenzen kan je tot 4 stops gaan zakken bij u belichting. Dat kan soms het verschil zijn tussen een goed belichte foto of een onderbelichte foto.

    het kost meer, maar je haalt er ook meer uit. een goede starters lens is de 28-135mm IS (een ondergewaardeerde lens) en de kitlens 18-85mm IS is't zeker ?
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

    Comment


    • #3
      Re: IS of niet?

      Ja de standaardlenzen zijn meestal 18-55mm inderdaad.

      Pff ik vind het echt een moeilijke zoektocht om de beste lens te vinden + body en binnen ons budget van ongeveer 600 euro.

      Comment


      • #4
        Re: IS of niet?

        Bij Canon maakt dat voor de kitlens nog eens extra uit, omdat de IS versie optisch gewoon vele malen beter is als de niet IS versie...daar ga je dus óók zonder IS ingeschakeld veel (meer) plezier van beleven.
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: IS of niet?

          Oorspronkelijk geplaatst door Malisja Bekijk bericht
          Ja de standaardlenzen zijn meestal 18-55mm inderdaad.

          Pff ik vind het echt een moeilijke zoektocht om de beste lens te vinden + body en binnen ons budget van ongeveer 600 euro.
          Bij Canon gaat dat iets moeilijker worden, die zijn over het algemeen iets duurder.
          Als je bv. naar Sony kijkt

          A390 (l) dat is een pakket body met 18-55mm heb je voor 449 euro . (met stabilisatie van de sensor en kantelbaarscherm (dus met live view))

          Doe daar nog een SD-kaartje bij van 16 GB voor een 30 euro.

          Een cameratas voor ongeveer 45 euro.

          dan zitten we aan 524 euro.

          Dan kan er nog een extra batterij bij als je 600 euro wilt uitgeven.

          Zo moeilijk is het niet hé
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

          Comment


          • #6
            Re: IS of niet?

            En wat is het groter verschil dan tussen Sony of Canon? Is Canon niet sowieso veel beter?

            Wat vinden jullie van Canon 1000D met 18-135 mm IS lens?

            Bij foto Rubens kan ik deze kopen met tas + 8 GB kaart + reinigingsset voor 600 euro.

            Waarom is deze lens ondergewaardeerd?
            Wat is er negatief/positief aan deze lens? Beter dan de standaard 18-55?

            Comment


            • #7
              Re: IS of niet?

              Dit lijstje kan je alvast een idee geven van de mogelijke camera-kitlens-combinaties die je voor €450 max. kan vinden. Dan is er nog wat ruimte voor een degelijke fototas en geheugen; of als je een basismodel neemt, kan er zelfs nog een flitser bij.

              Beeldstabilisatie is nooit een nadeel en dikwijls een aardig voordeel, dus neem het erbij als je kan.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: IS of niet?

                Oorspronkelijk geplaatst door Malisja Bekijk bericht
                En wat is het groter verschil dan tussen Sony of Canon? Is Canon niet sowieso veel beter?
                Als je dat aan de Canon-liefhebbers vraagt, zullen ze natuurlijk geneigd zijn ja te antwoorden. Liefhebbers van andere merken zullen waarschijnlijk eerder nee zeggen. Als je naar fotosites gaat kijken (zoals flickr), zal je merken dat je met elk merk fantastische beelden kan maken, en als je naar statistieken van herstelllingen gaat kijken, dan zal je merken dat geen enkel merk feilloos is en ook geen enkel merk (meer) onbetrouwbaar.

                Elk merk biedt tegenwoordig toestellen van gelijkaardige kwaliteit aan, met kleine verschillen op het vlak van functionaliteit. De ene camera heeft dit kleine voordeel, de andere een ander voordeeltje. De ene persoon vindt dat camera A goed in zijn hand ligt en handig werkt, voor de andere persoon is dat camera B.
                Alles hangt van je eigen voorkeur af.

                Dus als je je goed voelt met een Canon in je hand, haal er dan gewoon zo eentje.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: IS of niet?

                  Ok K-2, dank je voor uw reactie en info.
                  Ga het lijstje eens overlopen.

                  Ik heb persoonlijk nog geen echte voorkeur want heb nog geen enkele reflexcamera in mijn hand gehad dus qua merk blijft het me eender.

                  Zou jij eens uw mening willen geven aub over die 18-135 mm lens waarover ik hierboven sprak?

                  Comment


                  • #10
                    Re: IS of niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Malisja Bekijk bericht
                    Zou jij eens uw mening willen geven aub over die 18-135 mm lens waarover ik hierboven sprak?
                    Zou ik best wel willen, maar ik ken deze eigenlijk niet (aangezien ik een Minolta/Sony-gebruiker ben ). Maar er zijn hier heel wat andere mensen die je daarmee kunnen helpen, dus je zal er straks wel meer over horen.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: IS of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Malisja Bekijk bericht
                      Ok K-2, dank je voor uw reactie en info.
                      Ga het lijstje eens overlopen.

                      Ik heb persoonlijk nog geen echte voorkeur want heb nog geen enkele reflexcamera in mijn hand gehad dus qua merk blijft het me eender.

                      Zou jij eens uw mening willen geven aub over die 18-135 mm lens waarover ik hierboven sprak?
                      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
                      Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                      Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                      Comment


                      • #12
                        Re: IS of niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Malisja Bekijk bericht
                        Ok K-2, dank je voor uw reactie en info.
                        Ga het lijstje eens overlopen.

                        Ik heb persoonlijk nog geen echte voorkeur want heb nog geen enkele reflexcamera in mijn hand gehad dus qua merk blijft het me eender.

                        Zou jij eens uw mening willen geven aub over die 18-135 mm lens waarover ik hierboven sprak?


                        Ga eens naar een mediamarkt of een andere grote winkel waar ze veel modellen op voorraad hebben.
                        Ga daar eens toestellen vasthouden en uitproberen die binnen jouw prijsklasse liggen.
                        Het lekker vasthouden en begrijpelijkheid van menustructuur van een toestel is ook heel wat waard.

                        Wat voor mij lekker vasthoud kan voor jou totaal niet fijn zijn.

                        Greets rich
                        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                        Comment


                        • #13
                          Re: IS of niet?

                          Ik vond meteen die 18-135 lens en dacht dat jij je mistypt had..
                          Ze bestaan dus alletwee?

                          Comment


                          • #14
                            Re: IS of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht


                            Ga eens naar een mediamarkt of een andere grote winkel waar ze veel modellen op voorraad hebben.
                            Ga daar eens toestellen vasthouden en uitproberen die binnen jouw prijsklasse liggen.
                            Het lekker vasthouden en begrijpelijkheid van menustructuur van een toestel is ook heel wat waard.

                            Wat voor mij lekker vasthoud kan voor jou totaal niet fijn zijn.

                            Greets rich
                            Ja daar heb je wel gelijk in en ga ik ook sowieso doen maar wil eerst al wat meer kennis hebben in de soorten lenzen. Dat ik toch al een idee heb voor wat ik best ga Dan kan ik nog zien welke body of merk ik neem.

                            Comment


                            • #15
                              Re: IS of niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Malisja Bekijk bericht
                              Ik vond meteen die 18-135 lens en dacht dat jij je mistypt had..
                              Ze bestaan dus alletwee?
                              Ja dus. Heb ze hier ook gevonden.
                              Mja sorry dan.

                              Kan je dan gewoon je mening eens geven over dat pakket met die 18-135 lens aub?

                              Comment

                              Working...
                              X