Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raar geluid Sony NEX-5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raar geluid Sony NEX-5

    Sinds een weekje ben ik de trotse bezitter van een NEX-5. Tot hier toe bevalt het toestel mij prima, maar de laatste dagen is er mij iets vreemd opgevallen.

    Telkens wanneer ik de camera afzet (power off dus) dan hoor ik in de body een vreemd mechanisch geluid. Het is een soort piepend geluid dat je het idee geeft dat er intern een onderdeel verschuift/verplaatst maar daarbij wat klemt.

    Met beide objectieven is het te horen, dus het probleem zit in de body. Op zich doet het niets af aan de werking van het toestel, maar ik vind het toch vreemd en ben wat bang dat dit op termijn problemen gaat geven.

    Zijn er hier NEX-gebruikers die dit geluidje ook al hebben gehoord? Vinden jullie het de moeite om hiervoor terug naar de fotoboer te hollen (en dan het toestel waarschijnlijk een aantal weken kwijt zijn)?

    Groeten,
    Stefan1408

  • #2
    Re: Raar geluid Sony NEX-5

    Is dat niet het anti-stof systeem ? Misschien toch eens naar de winkel ermee en met een ander testen.

    Comment


    • #3
      Re: Raar geluid Sony NEX-5

      Oorspronkelijk geplaatst door Stefan1408 Bekijk bericht
      Sinds een weekje ben ik de trotse bezitter van een NEX-5. Tot hier toe bevalt het toestel mij prima, maar de laatste dagen is er mij iets vreemd opgevallen.

      Telkens wanneer ik de camera afzet (power off dus) dan hoor ik in de body een vreemd mechanisch geluid. Het is een soort piepend geluid dat je het idee geeft dat er intern een onderdeel verschuift/verplaatst maar daarbij wat klemt.

      Met beide objectieven is het te horen, dus het probleem zit in de body. Op zich doet het niets af aan de werking van het toestel, maar ik vind het toch vreemd en ben wat bang dat dit op termijn problemen gaat geven.

      Zijn er hier NEX-gebruikers die dit geluidje ook al hebben gehoord? Vinden jullie het de moeite om hiervoor terug naar de fotoboer te hollen (en dan het toestel waarschijnlijk een aantal weken kwijt zijn)?

      Groeten,
      Stefan1408
      De mijne doet dat ook. schakel het reiniginssyteem eens uit, en je zult zien dat het verdwijnt.
      Indien het niet weggaat, is er echt iets mis.

      Comment


      • #4
        Re: Raar geluid Sony NEX-5

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        De mijne doet dat ook. schakel het reiniginssyteem eens uit, en je zult zien dat het verdwijnt.
        Indien het niet weggaat, is er echt iets mis.
        Ik wist zelfs niet dat je het reinigingssysteem kan uitschakelen
        Zal ik straks thuis dus eens proberen. Bedankt voor de tip

        Comment


        • #5
          Re: Raar geluid Sony NEX-5

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          De mijne doet dat ook. schakel het reiniginssyteem eens uit, en je zult zien dat het verdwijnt.
          Indien het niet weggaat, is er echt iets mis.
          Hoe schakel je het reinigingssysteem eigenlijk uit? Kan het niet vinden in het menu ...

          Comment


          • #6
            Re: Raar geluid Sony NEX-5

            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan1408 Bekijk bericht
            Hoe schakel je het reinigingssysteem eigenlijk uit? Kan het niet vinden in het menu ...
            Ook ondertussen gevonden dat er geen mogelijkheid is tot uitschakelen. Wel kan je manueel reinigen via het menu.
            En dat maakt bij mij hetzelfde geluid, een korte redelijk hoge toon.

            Comment


            • #7
              Re: Raar geluid Sony NEX-5

              Dat geluid is zoals mijn voorgangers zeggen geheel normaal
              Dat is de anti-stof functie die werkt, geen paniek

              Comment


              • #8
                Re: Raar geluid Sony NEX-5

                geeft hier een kort pieptoontje bij afzetten, waarschijnlijk anti stof mechanisme

                Comment

                Working...
                X