Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50d retour en nu???...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50d retour en nu???...

De reactie van ruudt is eigenlijk niet zo verwonderlijk.
    Het enige dat ruudt moest hebben is een beetje volharding. Het is jammer dat hij de vraag stelt NA het toestel in te ruilen, dat was echt niet nodig.

Ik zat zowaar in eenzelfde situatie met het gebruik van een 350d. Toen kwam een 30d en het voelde zowaar aan als een grote stap vooruit.
    Pas later kwam de 50d en opeens leek je een stap achteruit te doen naar ruisverhouding toe. Wel, het leek eerst op niks. Werkelijk opvallend hoeveel meer ruis er is met dezelfde instellingen.

Zelf ben ik niet zo drastisch tewerk gegaan als ruudt maar heb het toestel LEREN KENNEN. Na minutieus alle (fijn)instellingen van het menu doorlopen te hebben, zoals het uischakelen - wel van zowat alle toeters en bellen - bleek het toestel opeens de stap vooruit te geven wat je ervan verwacht!

Vandaag de dag is het nog steeds mijn werkpaard en zou het niet kunnen missen.

Volgende week staat een trouw op het programma waarbij (uiteraard) de 5d(II) zijn werk zal doen maar de 50d zal het zeker begeleiden en geen kat die een ruis-opmerking zal geven.

Ik vrees dat de grote MPix-ASPC-sensoren per definitie wat meer ruis geven dan de vorige generatie sensoren (8 MPix). Het alternatief is naar FF te gaan.

Succes,

Alain,

Comment

Zo langzamerhand lijkt het erop dat ik maar eens zo'n "moeilijke "camera moet gaan kopen.
      Mijn 30D begint saai te worden , alles lukt zomaar.....

Comment

Lijkt me ook, ik heb nog wel een defecte voor je!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gontcha Bekijk bericht

Maar hoge ruis op iso 200?
          Dat is niet zo gek hoor, komt bij meerdere modellen van diverse merken voor sinds de sensoren >10MP hebben.
          Google maar eens op ruis bij D300 ISO 200 , om maar een voorbeeld te noemen
          De ruisonderdrukking bij ISO > 200 zorgt voor minder ruis , maar tot ISO 200 zie je dat het toch niet meevalt een APS C sensor te maken met veel MP en ruisvrij bij lage ISO's
          Bij een 50D kan je ISO 200 simpelweg beter mijden....

PS, bij m'n 30D staat de ISO standaard op 200 en ik zie nooit een spoortje ruis (maar let er ook niet erg op...bekijk nimmer iets op 100%.)
          Last edited by Keeskanon; 29 augustus 2010, 14:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Dat is niet zo gek hoor, komt bij meerdere modellen van diverse merken voor sinds de sensoren >10MP hebben.
            Google maar eens op ruis bij D300 ISO 200 , om maar een voorbeeld te noemen.
            Hier een voorbeeldje van mijn, waarschijnlijk, defecte D300 op 200iso. De camera moet wel defect zijn, want die ruist niet bij 200iso

100%
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wat ik mij afvraag in dit verhaal bij de 'goede service' van de winkel :

Wat met dit teruggenomen toestel ? Als nieuw verkopen als ze het volledige aankoopbedrag teruggeven na 5 weken gebruik ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Hier een voorbeeldje van mijn, waarschijnlijk, defecte D300 op 200iso. De camera moet wel defect zijn, want die ruist niet bij 200iso
                Dat ziet er goed clean uit inderdaad....
                Dat is het gekke, er zijn destijds heel veel, ook tegenstrijdige berichten over verschenen, mogelijk een firmware-update gehad, of zijn er diepere instellingen die je moet mijden.

Comment

Volgens mij moet je goed belichten en dan heb je met geen één camera ergens last van. Mij lukt het zelfs met een D2h uit 2003 goede foto's te maken op 3200 iso, nu moet ik wel zeggen dat de D2h heel erg prettig ruist in vergelijking met bv een D70.
                  Voorbeeldje D2h op 3200 iso, natuurlijk zit er ruis in, maar voor dit doel bruikbaar en misschien nog even ruisonderdrukking????
                  Last edited by hjanssen; 29 augustus 2010, 19:25.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt diegene die mij daadwerkelijk geholpen hebben,ik ben in ieder geval wat wijzer geworden.

kort samengevat,
                    Belichting zo goed mogelijk ,expose to the right
                    Alle toeters en bellen mee bezig geweest, ruisonderdrukker toegepast Topaz.
                    geen lange sluitertijd, verder uitgebreid mee gewerkt en kan niet tevreden zijn met het resultaat.Plastic uitstraling bedoelde ik mee na de ruis bewerking.
                    ruis beoordelen op 100% deed ik en ga ik doen op 66%,

Ik denk dat ik in de toekomst wel iemand om hulp zal vragen van deze disc.
                    Ik zal zeker geen topic meer starten,want dat vind ik soms vervelend worden.
                    Zelf had ik allang niet meer met dit forum meegedaan om dezelfde reden.
                    En natuurlijk zijn er die dan van mening zijn dat je daar tegen moet kunnen.

vriendelijke groet ruud van de steeg

Comment

Een forum is er om vragen te stellen, als gij een vraag hebt moet ge die gewoon stellen, die rotte appels moet ge u ZEKER niet laten tegenhouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ruudt Bekijk bericht
                        Plastic uitstraling bedoelde ik mee na de ruis bewerking.
                        Dat dacht ik al...maar dan is de plastic uitstraling dus géén defecte eigenschap van de camera, maar een gevolg van de nabewerking (?) Afhankelijk van of je in jpeg of RAW hebt gewerkt...teveel en te agressieve ruisreductie geeft nooit mooie beelden, liever een beetje ruis als compleet weggepoetst detail.
                        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Na een tijdje,een bericht van mij.
                          Het is (voor ik het vergeet diegene die op mijn taalgebruik kritiek hadden ,dit maar niet lezen ,het zou verwarrend kunnen werken....) allemaal goed afgelopen.
                          Via zoveel mogelijk, op marktplaats (verkoopsite in nederland,zoals bij jullie bv nietsvoorniets.be)te adverteren met de ruil van de tegoedbon, uiteindelijk een reaktie van iemand uit de buurt die ging stoppen en zijn 5d aanbood.
                          UIteindelijk heb ik bij de fotozaak een Sony nex +16mm en een zoom gekocht voor mijn tegoedbon en geruild met zijn 5d in zeer goede staat (vanmiddag laten nakijken en de sensor laten claenen> ±7000 clicks voor totaal €770,-

Ik heb er nu 1wk mee gewerkt en verschillende dingen uitgeprobeerd.maar.....erg tevreden en zeker niet te vergelijken met de 50d.
                          Ik vind hem qua beeld meer richting mijn oude 350d gaan maar dan wat stappen hoger.

Dit was dan mijn verhaal. bedankt

Ik las pas na plaatsing van dit bericht,de reaktie van Jeroen.
                          Ik weet goed wat je bedoeld, ik vind zelf dat er onregelmatige ruis is die voor mij een storend kunstmatige uitstraling geeft a d foto, bij deze 5d zit er natuurlijk ook ruis maar die doet geen afbreuk. Het zou inderdaad kunnen dat ik iets teveel ruis reduseerde bij de 50d ,.
                          Tot nutoe heb ik nog niet de behoefte gehad om maar iets aan de ruis (.>800iso) te doen (5d)
                          Last edited by ruudt; 10 september 2010, 19:04. Reden: reaktie op jeroen

Comment

Wat ik bedoel is dat de kunstmatige uitstraling komt door ruisreductie. Ruisreductie kun je op verschillende manieren toepassen (software) met wisselende resultaten. Daarom is de uitstraling van de foto na ruisreductie niet direct een eigenschap van de camera, maar van de nabewerking.

Maar met je 5D zal je zeker veel plezier beleven..!
                            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ruudt Bekijk bericht
                              Ik wil graag even reageren tussendoor, en hoop dat de disc doorloopt.
                              Als je geen vlaming bent maar nederlander dan kan het zijn dat je keuze van woorden en zinnen er anders uit zien.
                              Andersom is dat natuurlijk ook zo,enig begrip zou op z'n plaats zijn, als ik nou ook opmerkingen ging maken op andermans taal dan was ik wel effe bezig.

effe betekent een tijd bezigzijn.

peter eos:hebt U ervaring met de 50d en het bewerken? Dan zou ik graag iets meer reaktie willen waar ik wat mee kan.

Dit is niet vertaald vanuit engels voor alle duidelijkheid.

Bedankt een aantal lezers voor fatsoenlijk reageren.

Groet ruud
                              Spijtig , ik heb de 5D Mk II en de 500D , niet de 50D .. dus kan ik niet meeklappen...

Grts Peter
                              Last edited by Peter EOS-500D; 11 september 2010, 21:23.
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

Comment

laat maar, het zou alleen maar vals klinken.

Comment

Working...
                                X