Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50d retour en nu???...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 50d retour en nu???...

Beste lezers, Ik ben ruud van de steeg, de fotografie pas ik toe in mijn werk samen met mijn vrouw. Wat ik fotografeer is stills /portret/stadsstreetlife/...geen snelle gebeurtenissen zoals sport. Ik kan de tijd nemen om een 'goeie' foto te maken en uit te zoeken in al z'n mogelijkheden. perfect belichten goede scherpe als ik dat wil en een creative invulling geven aan kleur /kleur temp en ik ben een photoshopper.Rond 1/2 juli,heb ik na lang zoeken de 50d gekocht na 3 1/2 jaar 350d.
    Ik heb hem gekocht voor de 3"lcd z'n goede beoordeling en goede en overzichtelijke bediening.
    Al vrij snel schrok ik van de ruis op bv 200iso, dit was hetzelfde maar misschien erger dan bij de 350d. Op de ruis ben ik verder gegaan en merkte dat het soms wel niet meer prettig was.
    Ik vind dat je ruis hebt die te accepteren is, en bij deze had ik ruis die, een soort van kunstmatige uitstraling gaf.
    Vanmiddag retour gebracht en een tegoedbon ontvangen kontant retour kon niet,wel het volledige bedrag.
    De camera had ik tocht 5 wk gehad,ik ga er maar vanuit dat dit redelijk is.

Maaar nu zit ik met een tegoed bon van €630,- en vind bij deze zaak geen geschikte camera
    Ik heb eens naar de 500d en de 550d gelonkt maar dan ben ik onzeker of ik niet tegen het zelfde probleem aanloop.

Begrijpt iemand het dat ik me stoor aan pixel die storen en pixels die niet storen en dat ik het idee heb , dat 15mp op een crop niet goed voelt.

Ennnn .... ik ben nog niet klaar,Wat ik nu denk is richting 40d occ. minder pixels?
    Of 5d occ mark >Deze zouden voor mij betaalbaar zijn.
    De reakties en resultaten van de 5d zijn inspirerend en goed, maar een 2e hands met minder dan 8000 cliks is lastig uit te halen.Of staar ik me blind opFF?

Graag jullie reaktie, ideen zijn welkom.Wat zouden jullie mij adviseren ook gezien de lenzen die ik heb?

Misschien zijn er ideen omtrent de tegoedbon ,altijd welkom.
    De winkel is gevestigd in z limburg nederland ( ik noem even nog niet de naam vd winkel,dit vind ik niet netjes naar hun toe i.v.m bovenstaande) ze hebben een goede en eerlijke verkoop en service.

graag reakties ,help me door de twijfel

lenzen canon 85mm 1.8usm/ canon 20-35mm 3.5/4.5 / canon 50mm 1.8 battgrip canon BG-E2N spinternieuw en te koop als ik geen xxd koop. /2x 420ex flits + ir trigger
    Last edited by ruudt; 28 augustus 2010, 18:22. Reden: advieseren/ z-limburg in ned

Re: 50d retour en nu???...

Je kan overschakelen naar een 5D, ik heb mijn 5d nu iets langer dan een week en ben echt tevreden, ik kan na bewerking een zo goed als ruisvrije foto maken op ISO 3200.

Het kan echter ook echt aan uzelf liggen dat ge vindt dat er teveel ruis was, door ofwel te hoge verwachting, of een verkeerde belichting, wat een een hoge ruis geeft. Gebruik ook alleen iso op volledige stops, dat geeft ook minder ruis zeggen ze. Zelf nog niet getest.

Ik heb mijn 5D, na 2 weken zoeken wel kunnen kopen voor 800 euro met amper 3000 clicks erop.

iso 3200

Comment

De 50D gaat hier probleemloos tot 800 iso zonder ruis.

Comment

zo extreem.... is waarschijnlijk een alleenstaand geval ...
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

Comment

Ben ik de enige die vind dat dit een rare tekst is?
          Dit is precies vanuit het Engels of iets anders vertaald met een computer.

Zeer raar.

EDIT: heb nu juist enkele foto's bekeken op dit forum van de TS, en deze zijn best prima.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            De 50D gaat hier probleemloos tot 800 iso zonder ruis.
            idem ... heel tevreden van
            Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
            - Isaac Asimov-

Comment

Tekst lijkt mij in orde, beetje chaotisch maar geen automatische vertaling.

@TS

Als de 50D niet voldeed is de beste keuze inderdaad een oude 5D tweedehands.
              Overstappen op FF gaat wel betekenen dat je lenzen zich plots anders gaan lijken te gedragen, dus je tegoedbon
              zal je waarschijnlijk best gebruiken voor extra lenzen (135mm bv).

Nu wil ik je niet in twijfel trekken, maar ik ben toch wel eens benieuwd of je je foto's niet gewoon op 100% aan het
              bekijken was. Je bent verdubbeld in MP van een 350D naar een 50D en dan is het perfect logisch dat je meer ruis
              leek te zien omdat je plots ook veel meer beelddata te zien kreeg.
              Ik zou eigenlijk ook graag weten of je in RAW of JPEG werkte, want de JPEG ruisreductie van de xxD is - naar ik hoor -
              wel veel minder uitdrukkelijk dan bij de xxxD serie..
              Nu ja, het valt waarschijnlijk wel op dat ikzelf wel tevreden ben van mijn 50D
              Have fun!
              EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

Ik wil graag even reageren tussendoor, en hoop dat de disc doorloopt.
                Als je geen vlaming bent maar nederlander dan kan het zijn dat je keuze van woorden en zinnen er anders uit zien.
                Andersom is dat natuurlijk ook zo,enig begrip zou op z'n plaats zijn, als ik nou ook opmerkingen ging maken op andermans taal dan was ik wel effe bezig.

effe betekent een tijd bezigzijn.

peter eos:hebt U ervaring met de 50d en het bewerken? Dan zou ik graag iets meer reaktie willen waar ik wat mee kan.

Dit is niet vertaald vanuit engels voor alle duidelijkheid.

Bedankt een aantal lezers voor fatsoenlijk reageren.

Groet ruud

Comment

Sorry hoor, dit raakt kant nog wal

Ik heb na de 400D de 50D gehad en nu de 7D

Er is geen enkele reden om te stellen dat deze toestellen slechter zijn dan de voorgaande
                  (wat door de fotos van vele leden hier wel bewezen is)

Je moet wel de juist nabewerking gebruiken en hier inderdaad enige moeite voor doen

Ik zou aanraden van met de (gratis) bijgeleverde software DPP te werken

PS: ik koop je bon over voor 500 EUR en koop direct terug een 50D als backup

Comment

Wat ik zo lees, en dat is niet verkeerd bedoeld, gaat het hier toch echt om een zogenaamde "user error".

Allereerst is het zéér schappelijk van de winkel dat je het volledige bedrag retour hebt gekregen, zelfs in vorm van een waardebon...na 5 weken gebruik kunnen zij natuurlijk niets meer met die camera, ondanks dat deze zeer waarschijnlijk geen enkel technisch mankement heeft.

Ten eerste; je zou de eerste zijn die met een 50D niet hoger kan komen als ISO200

Ten tweede beschrijf je dat door de ruis de foto's een "kunstmatige uitstraling" geeft? Dit vind ik heel vreemd. Ruis geeft juist een grauwe/ruwe uitstraling aan een foto. Ruisreductie daarentegen...dát geeft een kunstmatige uitstraling.

Wees je bewust van twee zaken;

Ruis, in welke ISO dan óók, zal altijd optreden als je niet correct belicht (onderbelicht) met name in de schaduwpartijen.
                    Op een sensor met méér megapixels is de foto op 100% "meer ingezoomd" en zie je de ruis dus duidelijker. Ik ben daarom lichtelijk bang dat zelfs een 5D voor jouw gevoel nog teveel ruis zal geven...

Daarom de eerste vraag. Werk je in RAW of JPEG? En de tweede...post eens een voorbeeld van die onaanvaardbare ruis? Liefst met EXIF gegevens? Zonder dat is bovenstaande niet te beantwoorden...

Zonder bovenstaande te beantwoorden is er geen zinnig antwoord op uw vraag te geven.
                    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik vind het een bijzonder verhaal van de TS.
                      Een voorbeeldfoto zou inderdaad veel duidelijk maken.
                      Ruis door lange sluitertijden of zo?

Toch herken ik wel iets van wat hij schrijft over kunstmatigheid.
                      Na mijn overstap van de eos 400D heb ik me ook wel eens verbaast over foto's die er kunstmatig uitzien ondanks gelijke nabewerking, of beter gezegd, het ontbreken van nabewerking.
                      Voorbeeld:

Ik heb ook het idee dat ik het zogenaamde moiré-effect vaker tegenkom bij de foto's van de 50D dan de 400D.
                      Heeft misschien toch iets met de grotere hoeveelheid pixels of het AA-filter te maken .
                      Last edited by heaucheneaudt; 28 augustus 2010, 22:43. Reden: typefout

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                        Ben ik de enige die vind dat dit een rare tekst is?
                        Dit is precies vanuit het Engels of iets anders vertaald met een computer.
                        Niet iedereen schrijft even makkelijk en duidelijk....komt op mij wel authentiek over.

Comment

Ik heb destijds een 40D gehad en deze maar kort gehouden en weer een 30D genomen naast mijn 5D. Het was geen ruis maar wel een soort combinatie van factoren zijn; beeldscherm, firmware, software enz. waardoor ik de foto's kunstmatig vond ogen. Ik heb hetzelfde in iets mindere mate maar toch ook met de Nikon D300 gehad.
                          Met de 5D geen last van gehad, zeer tevreden over geweest.

De winkel die na 5 weken nog een tegoedbon geeft voor het hele bedrag verdient met naam, toenaam en een pluim vermeld te worden.

Een tweedehands 5D zal rond de 700-800 euro kosten en is naar mijn idee nog steeds een fantastische camera voor dat geld. Ik zou ook echt niet weten waarom 8000 clicks de max zou zijn, want 5 D's gaan meestal wel 2x "rond" .

Voor de tegoedbon zou je de aankoop van een wat langer objectief kunnen overwegen, want je gaat de cropfactor vast missen.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

Hmm, ja, ik heb een 40D, de beelden die kuntsmatig lijken, zijn wsl omdat er te weinig contrast door de camera wordt toegepast.
                            Wat ruis betreft kan ik iedereen Noiseware pro aanbevelen, beter kan echt niet.. [ik heb geen aandeel daarin ofzo ]
                            Maar hoge ruis op iso 200?
                            Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ruudt Bekijk bericht

peter eos:hebt U ervaring met de 50d en het bewerken? Dan zou ik graag iets meer reaktie willen waar ik wat mee kan.

Groet ruud
                              Ik zelf heb de 500D en de5D MkII , dus over de 50D kan ik niet veel vertellen dan dat het normaal een goed toestel moet zijn . Daarom vind ik het zo allemaal vreemd .
                              Maar als je een specifieke vraag hebt , laat maar komen , en ik probeer te antwoorden ..

Grts Peter
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
                              X