Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help: Heldere pixel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help: Heldere pixel

    Hallo forumleden,

    Ik heb zo juist ondekt dat ik een paar witte en rode pixels tegen kwam op mijn sluitertijd foto's van nachtfotografie. Ik las op het internet dat die Heldere pixels waren? Volgens mij valt het alleen op als je juist langere sluitertijd foto's maakt? Kan iemand mij verder helpen met aanvullende informatie of iets dergelijks?

    Alvast vriendelijk bedankt!

  • #2
    Re: Help: Heldere pixel

    Misschien heb je hier iets aan?
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Help: Heldere pixel

      Fijne link, vroeg me ook al een tijdje af of dit normaal was op mijn nieuwe 550D...
      Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

      Comment


      • #4
        Re: Help: Heldere pixel

        Oorspronkelijk geplaatst door ThaDoc Bekijk bericht
        Fijne link, vroeg me ook al een tijdje af of dit normaal was op mijn nieuwe 550D...
        Ik heb ook een Nikon D40x en raar genoeg heeft hij er enkel in jpeg last van
        In raw dus niet, en daar ik altijd in raw werk...
        heeft iemand hier een verklaring voor?
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Help: Heldere pixel

          Ik vraag me toch af of je te maken hebt met hot pixels hoor. Als je het alleen ziet bij foto's met lange sluitertijden (nachtfoto's) dan denk ik eerder gewoon aan ruis...
          Maar goed, 2 identieke foto's maken en kijken of ze op dezelfde plaats zitten en je weet het
          http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

          http://rouwkema.smugmug.com/

          Comment


          • #6
            Re: Help: Heldere pixel

            Je kan die normaal wegkrijgen door de ruisonderdrukking te gebruiken van je camera. Die maakt dan een "zwarte" foto met dezelfde sluitertijd, en door dan deze "zwarte" foto "af te trekken" van je eerste, worden die hot pixel weggewerkt. Maar normaal is het beter om dat maar toe te passen vanaf sluitertijden van een 10 sec. en langer.

            Het is ook zo dat je meer van die pixels zal krijgen als je hoge ISO waarden gebruikt (wat je voor nachtfotografie normaal dus niet doet)...

            Hier wat uitleg hierover met de E-3 en E-30 van Olympus.
            Groeten,

            Polleke

            Comment

            Working...
            X