Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a33 en a55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Sony a33 en a55

    Binnenkort dus een A75 of iets dergelijks in de winkels .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #92
      Re: Sony a33 en a55

      Blijkbaar wordt de a33 binnenkort vervangen door een a35...
      Laten we hopen dat ze de body (de A55 ook) een groter formaat meegeven, dan zijn we van die discussies hier af,
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #93
        Re: Sony a33 en a55

        body wordt, zoals het moet, kleiner

        Comment


        • #94
          Re: Sony a33 en a55

          Veel kleiner kan het niet ...alhoewel, als je een NEX ziet ...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #95
            Re: Sony a33 en a55

            en eerlijk gezegd werk veel liever met de nex dan met de a900, laatste goed toestel, maar veel te zwaar en te lomp, en dan spreek ik nog niet over de concurrentie in deze category. hoe is dat mogelijk dat ge in 2011 nog mee zoiets moet rondlopen om fotokes te maken, is duidelijk dat de tijd wat vormgeving betreft meer dan 50 jaar is blijven stilstaan.
            meer geavanceerde firma's zoals Panasonic hebben daar uiteindelijk verandering in gebracht.
            daardoor hebben ze ook de betere lensproducenten aan hunne kant gekregen die waarschijnlijk toch ook geloven in de toekomst van m4/3.


            hoop dat sony daar ook in slaagt !

            Comment


            • #96
              Re: Sony a33 en a55

              Zwaar en lomp...en zeggen dat de A900/850/A700 dan nog lichtgewichten in hun categorie zijn . Zoals ik al eerder heb gezegd...als je met zware lenzen werkt is een zwaardere body met een grip een verademing als je vergelijkt met mijn A350. Als ik ooit nog een DSLR(-achtige ?) koop zal het met een grip zijn, zeker weten .

              Anderzijds ben ik het ermee eens dat minder gewicht en een kleinere camera met lichte, kleine lenzen ook leuk is, maar daar zijn NEX-camera's voor vind ik...daar kan je dan ineens deftig mee filmen (alhoewel het fasedetectiesysteem van de A55 erg goed is om actie bij te houden...maar je moet wel met een volledig geopend diafragma werken ).

              Wat de lenzen betreft...Carl Zeiss hebben ze alleszins al, die gaan een 24mm uitbrengen voor de NEX. Ik wacht (ongeduldig op de 50mm), de standaardzoom van volgend jaar en nog wat dingetjes . Maar als die zoom nog wat lang op zich laat wachten (pakweg maar in december 2012) kan ik even goed mijn NEX verkopen en toch maar naar een 24-70 gaan LOL...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #97
                Re: Sony a33 en a55

                een zwaar objectief draag je niet met je camera, maar je camera draag je met je objectief, dat heb ik al in mijne pampertijd geleerd. en bij zwaar objectieven is een mono-poot geen overdreven luxe.

                ricoh plaats nu de sensors al in zijn objectieven, volgende stap is duidelijk dat objectief en camerabody(ke) kunnen gescheiden worden en communiceren via draadloze gegevensoverdracht.

                camerahuis kan gereduceerd worden tot een bedieningspaneeltje met een LCD scherpmje meer moet dat niet zijn he. beter nog EVF in bril, principe zoals nu voor 3dTV's gebruikt wordt maar dan met beeld.

                face recognition werkt altijd bij A55, bij sommige DSLR heb je deze functie in LV mode.
                is nogmaals een groot voordeel van de a55 toz van de klassieke DSLR's, zekers als je spelende kinderen wil fotograferen.
                En dat ding werkt vrij goed en snel.

                buiten de typische voordelen van EVF heb je daarbij nog eens

                -hogere resolutie
                -betere AF
                -betere lichtmeting
                -face recognition, zowel in EVF mode als in LV mode.
                -sneller

                spiegel is toch wel een heel serieuze handicap, maar sommige willen daar mee leven mij niet gelaten.
                ik tracht van op zo een eenvoudig mogelijke wijze zo goed mogelijke foto's te maken. spiegel is daarbij echter een groot obstakel.

                Comment


                • #98
                  Re: Sony a33 en a55

                  spiegel is toch wel een heel serieuze handicap
                  Ook het geluid van een opklappende spiegels is een nadeel als ik van dichtbij vogels fotografeer, die schrikken zich rot en vliegen dikwijls weg.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #99
                    Re: Sony a33 en a55

                    Even uit nieuwsgierigheid - SanDisk heeft van die nieuwe, snellere SD-kaartjes (Extreme Pro SDHC UHS-I)...zouden deze eigenlijk voordelen opleveren bij de A55 ? Ik bedoel dan voornamelijk om de 'buffer clearing time' naar beneden te krijgen. Dat zou nogal een 'probleem' zijn...

                    Ik dacht dat de vorige hoogste snelheid ongeveer 30 MBps was (of vergis ik me ?), nu is het toch 45 MBps (maar de helft van de vroegere topsnelheid bij CF, 90 Mbps, maar toch!)...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • Re: Sony a33 en a55

                      Ga eens achterhalen wat de schrijfsnelheid van de camera is en alles wat het kaartje sneller als de camera is overbodig.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • Re: Sony a33 en a55

                        Dat laatste wist ik ook, maar hoe vind je de schrijfsnelheid van die camera ? Google is your friend, maar daar vind ik niet meteen iets. Er was een topic over op Dyxum, maar daar wist men het blijkbaar ook niet...
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • Re: Sony a33 en a55

                          werkt efficiënter met MS dan met SD-kaarten, met juiste MS kaart komt buffer clearing time op +/- 15sec.

                          Comment


                          • Re: Sony a33 en a55

                            Ja de schrijfsnelheid van een camera is één van de best bewaarde geheimen, en ik vraag me af waarom dit niet gewoon bij de specs kan. De enige 2 camera's waarbij werd gepubliceerd(althans waarvan ik het gezien heb) zijn de D3 en D300 en dan in de introductie folder.

                            35MB/s
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • Re: Sony a33 en a55

                              Hey iedereen,
                              Ik ben een gelukkige a55 owner en denk eraan om de Tamron 17-50 2.8 te kopen.
                              Ik lees zeer veel goeds over dit lensje maar ik heb ze reeds op een canon vast gehad en ik vond dat ze nogal luid AFte. Voor foto maakt dit niet veel uit maar voor film? Heeft er iemand hier filmervaring met deze combinatie? pos/neg?
                              Bedankt, Pie

                              Comment


                              • Re: Sony a33 en a55

                                sigma HSM versie ? (AF-motor in objectief)

                                Comment

                                Working...
                                X