Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a33 en a55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Sony a33 en a55

    [Mod-LesC]Wees er maar zeker van dat na enkele incidenten van de laatste dagen (waarin tevens de twee vorige posters -naast anderen- betrokken waren ), er wat stricter zal worden toegezien door de Mods (die niet met vakantie zijn).
    Het is jammer dat topics moeten gesloten worden, omdat er hier posters zijn die te pas en te onpas willen tussenkomen, vaak met niet-relevante opmerkingen. Ik herhaal wat ik hier (of in een ander draadje gezegd heb: de bal, niet de man en stay on topic![/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • #32
      Re: Sony a33 en a55

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Het is je van harte gegund
      Thanks Frank
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #33
        Re: Sony a33 en a55

        Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        Wat een onzin mag hier verkondigt worden, zelfs met een eeuwigdurende ban zou ik verheugd zijn om dit te hebben kunnen schrijven.
        Het is liederlijke fan taal.., andere woorden kan ik niet verzinnen.
        De steken naar andere merken zijn zo geraffineerd dat het bijna obsceen is en kennelijk is het hier toegestaan om glashard te liegen.
        Ik heb liever harde woorden en grove taal dan dit.
        Ieder zijn keuze in het leven...
        Last edited by K-2; 27 augustus 2010, 19:59.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #34
          Re: Sony a33 en a55

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Verder over hoge MP FF. Nikon zou ook op dit vlak bezig zijn met haar eigen sensor. Van Sony wordt inderdaad gezegd dat zonder Nikon afname hun FF sensorproductie verlieslatend zou zijn, wat de Sony top er toe zou aanzetten deze activiteit stop te zetten
          Na het berichtje van Tom Hogan verschijnt er nu weer een andere boodschap...

          http://www.sonyalpharumors.com/sr4-n...wered-cameras/

          Ik ben wel lichtjes benieuwd hoe de realiteit er zal uit zien, maar ik lig er absoluut niet wakker van. Lekker foto's maken ondertussen .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #35
            Re: Sony a33 en a55

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Na het berichtje van Tom Hogan verschijnt er nu weer een andere boodschap...

            http://www.sonyalpharumors.com/sr4-n...wered-cameras/

            Ik ben wel lichtjes benieuwd hoe de realiteit er zal uit zien, maar ik lig er absoluut niet wakker van. Lekker foto's maken ondertussen .
            Ik heb de commentaren op het stukje eronder ook gelezen

            Foto's maken we inderdaad ook. Pas nog een paar afdrukken laten maken. Die toveren telkens weer een glimlach op mijn gezicht als ik ze zie hangen

            Comment


            • #36
              Re: Sony a33 en a55

              alsjeblief als je over sensor wil praten start dan een ander draadje, dat zijn allemaal geruchten die door marketing de wereld ingestuurd worden laat je alsjeblief daar niet aan vangen.
              als je naar je warme bakker gaat zal die geen waas van geheimzinnigheid ophangen over de afkomst van zijn brood, als het brood daarentegen niet van hem komt....
              pentax en samsung zijn daar heel open in en sony bakt zijn eigen broodjes.


              hetgeen voor ons van belang is, is dat we goede toestellen met goede sensors hebben en de nieuwe sony's zijn daar een goed voorbeeld van. Die toestellen zijn veel interessanter dan al dat sensor gedoe, waar geen enkel outsider het fijne van weet.

              Comment


              • #37
                Re: Sony a33 en a55

                Daarjuist eens grondig de review op Dpreview gelezen van de A55 en ik denk toch dat die EVF een serieuze verbetering gaat zijn voor macrofotografie.
                Groter, klaarder, 100% dekking, DOF-preview zonder lichtverlies(de DOF-preview die ik nu mis sinds ik mijn A100 geruild heb voor de A350), de mogelijkheid om in te zoomen en voldoende naar achter staand zodat je met je neus niet meer op de LCD zit.

                Het enige nadeel dat ik zie is de batterij die waarschijnlijk vlugger leeg zal zijn.

                Tot nu toe had Sony geen enkel model uitgebracht na mijn A350 waarvan ik dacht dat de vernieuwingen zo innoverend waren dat ik mijn toestel zou willen ruilen maar met de A55 zou dat wel eens anders kunnen zijn.

                Sven
                Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                Comment


                • #38
                  Re: Sony a33 en a55

                  LR 3.2 is vandaag officieel gereleased, ondersteunt reeds a33 en a55
                  effe RAW-convertie uitgevoerd voor 3200 ISO opname 50mm f4,6 1/30s van a55 opname met LR3
                  hier resultaat: http://everyoneweb.com/WA/%5CDataFil...99_iso3200.jpg

                  Comment


                  • #39
                    Re: Sony a33 en a55

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Verder over hoge MP FF. Nikon zou ook op dit vlak bezig zijn met haar eigen sensor. Van Sony wordt inderdaad gezegd dat zonder Nikon afname hun FF sensorproductie verlieslatend zou zijn, wat de Sony top er toe zou aanzetten deze activiteit stop te zetten: Van Thom Hogan: Sony Sensor Shakeup?
                    July 26 (commentary)--I've heard from multiple sources now that Sony Semiconductor is about to drop FX sensors from their lineup. What I'm hearing is that high management in Sony is saying that full-frame cameras and sensors aren't bringing the payback necessary to make them long-term profitable. This is essentially forcing Sony Imaging to consider dropping future plans for full-frame cameras (A850, A900, and follow-ups), though I'm sure we'll still see some FF products from them that were already in progress before the stream of sensors dies out. Some of the sources for the rumor appear to be Sony employees who are lobbying for keeping full-frame in the lineup. They seem to hope that news of the impending decision on the Internet will generate a wave of protest that Sony management can't ignore.
                    sony verhoogt zijn capaciteiten voor "large cmos"en "back-illuminated" sensors
                    (geen geruchten maar officiële aankondiging)

                    Comment


                    • #40
                      Re: Sony a33 en a55

                      FYI: http://www.dpreview.com/news/1009/10...nyadvisory.asp

                      Comment


                      • #41
                        Re: Sony a33 en a55

                        Gelezen...ligt aan Sigma en niet aan de camera denk ik ?

                        Raar dat dit alleen op deze nieuwe soort camera's gebeurt en niet op pakweg een A500 .
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Sony a33 en a55

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Gelezen...ligt aan Sigma en niet aan de camera denk ik ?

                          Raar dat dit alleen op deze nieuwe soort camera's gebeurt en niet op pakweg een A500 .
                          Dit is gewoon het gevolg van reverse engineering.

                          In het verleden is dit ook al met Nikon gebeurd, meer specifiek met de D200. Sigma heeft toen objectieven aangepast en Nikon heeft zijn firmware aangepast.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Sony a33 en a55

                            IMPORTANT:
                            “Sigma’s lenses for Sony mount may have a potential aperture operation problem when used with the Sony α33 and α55 Interchangeable Lens digital cameras. To overcome this issue, we will be offering, free of charge, a modification service to our customers who have purchased a Sony α33 and α55 and own Sigma lenses for Sony mount. This phenomenon will only occur with Sony α33 and α55 cameras. Future production of Sigma lenses will be fully compatible with these cameras.” Source: Sigma Japan
                            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                            Comment


                            • #44
                              Re: Sony a33 en a55

                              Snellere toestellen vragen snellere geheugen kaartjes:


                              gebruikers welke de 16gig Memory Stick Pro-HG Duo HX 30MB (30mb/s) gebruiken in combi met a33 zijn al heel tevreden over de schrijfsnelheid. (+/- 10 sec na 7fps RAW burst) Afwachten of er nog verbetering in zit met de 80mb/s SD kaarten.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Sony a33 en a55

                                De SD-kaartjes zijn echt wel de bottleneck voor zowel de A55 en A33 als broertjes A580 en A560...lang leve CF!
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                                Comment

                                Working...
                                X