Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar op letten bij aankoop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waar op letten bij aankoop?

Binnenkort ga ik waarschijnlijk overstappen op een DSLR.
    Omdat ik geen pro ben, weet ik eigenlijk niet waar ik op moet letten. Natuurlijk een keertje zelf vasthouden en een paar plaatjes schieten. Maar in welke stand/mode kan dat dan het beste? En hoe beoordeel je vervolgens de foto? Dit is maar één van de probleem waar ik tegenaan loop.
    Een ander: het lijkt me verstandig om de zwakke punten van een DSLR te controleren. Maar wat zijn de zwakke punten en hoe kan ik die testen?

Waar letten jullie op bij aankoop van een camera?

Alvast bedankt,
    Rutger

kwestie van body zitten ze allemaal zowat op hetzelfde niveau, 't is eerder de lens die je plaatje zal maken.

visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Ik zou veel zoeken op het Net. gebruik daarvoor de search functie hier op Belgiumdigital, anderzijds verwijs ik ook naar dpreview.com .
      Desnoods kan je mss naar een winkel gaan waar je een DSLR kan vast houden.

Je zou ook moeten uitkijken naar een lens die bij jouw budget past zoals fredericrom zegt. Eenmaal je een DSLR hebt begint het koopgedrag pas!

Comment

Bedankt voor reacties, maar mijn vraag was eigenlijk niet gericht op het type DSLR. Over het type heb ik al een keuze gemaakt.

Ik ga waarschijnlijk een tweedehands canon D60 kopen. Omdat zo'n camera toch wat kost, wil ik zeker weten dat die goed werkt. Mocht de camera gebreken hebben dan koop ik mogelijk een nieuwe 300D. De discussie "300D of D60" laat ik graag over aan die andere topic.

Ik kan de D60 een paar dagen uitproberen, maar kan ik die het beste effectief testen? Nog iemand tips?

Rutger

Comment

De stand waarin je foto's moet trekken zou ik me niet druk om maken.Als je een D60 koopt veronderstel ik dat je na enige tijd meer zelf wil regelen dan via een automatische stand.

In welke stand je de camera moet testen hangt gewoon af van jouw kunnen.Ben je nog niet zo ervaren zet hem dan in auto of zo en let op de handling van het toestel.Ligt het goed,staat de bediening naar je zin...

En de foto's?Dat is erg persoonlijk.Sommigen houden van warme kleuren,sommigen zien ruis waar een ander niks ruis ziet en ga zo maar door.Dat is erg persoonlijk en moet je zelf uitmaken vind ik.

En de zwakke punten van een spiegelreflex en hoe je die kan testen.Niet zo dadelijk een idee.

Stof op je sensor Gooi er eens wat stof op en loop dan erg snel weg vooraleer de winkelier het in de gaten krijgt.
          Danny's Photosite

Comment

Working...
          X