Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR, overtuig mij !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: DSLR, overtuig mij !

    Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
    Mooie beelden maakt je camera niet, die maak jij. Maar je zal al snel op de beperkingen van een compactje stoten, daarom dat een dSLR wel de moeite is. Die kitlensen zijn nog niet zo slecht hoor, prijs/kwaliteit zijn het allemaal toppers. Volgens mij meer dan genoeg om te beginnen met deze hobby. Het enige wat ik zeer sterk zou aanraden is om daar een prime aan toe te voegen (bijvoorbeeld 50mm F1.8 = 90euro).

    Als je er wat tijd insteekt en de basis-elementen van fotografie leert (diafragma, belichtingstijd, ISO, compositie, ..), dan zullen je foto's opmerkelijk beter zijn dan met je compactje. Wat voor iedereen opvalt als "mooi" zijn portretten waar de achtergrond wazig is (meestal met een prime), dit zijn dingen die je met een doorsnee compactje niet kan en eigenlijk niet zo moeilijk zijn met een dSLR+prime.

    Je kan inderdaad talent hebben voor fotografie en dat doet al héél wat, maar het is absoluut niet noodzakelijk om een dSLR te bezitten én er plezier aan te hebben én er een meerwaarde uit halen. Ik ben echt niet creatief en heb absoluut geen talent voor fotografie maar ik beleef er wel veel plezier aan.
    Michiel
    Een DSLR is ook betaalbaar geworden: dus meer bereikbaar voor nog meer mensen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: DSLR, overtuig mij !

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Michiel
      Een DSLR is ook betaalbaar geworden: dus meer bereikbaar voor nog meer mensen.
      Ik vind dat jammer, een grote dure camera waar niemand iets van snapt is toch veel exclusiever.....

      Comment


      • #33
        Re: DSLR, overtuig mij !

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Ik vind dat jammer, een grote dure camera waar niemand iets van snapt is toch veel exclusiever.....
        Hahaha
        Wees er maar zeker van: mensen die zo denken en zo kopen bestaan
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #34
          Re: DSLR, overtuig mij !

          De titel van de topic luidt ondertussen: DSLR, ik ben overtuigd... en sinds vandaag de trotse bezitter van de Canon EOS 50D met 17-85 en 70-300 lenzen. De D50 lag me gewoon veel beter in de hand dan de D500, vandaar deze uiteindelijke keuze. En nu aan de slag...en vele uren handleiding lezen en oefenen.

          Bedankt allen voor de tips !!

          Bart

          Comment


          • #35
            Re: DSLR, overtuig mij !

            Sukses met je aanschaf (50D en 500D ipv D vooraan, da's voor Nikon )
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

            Comment


            • #36
              Re: DSLR, overtuig mij !

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Voor een gewone dagdagelijkse foto van een landschap, een stilleven of een portret, heb je ze niet nodig. Ze vergemakkelijken het fotograferen in moeilijkere omstandigheden.
              Daar ga ik toch niet mee akkoord. Er is wel duidelijk een groot verschil in het gebruik van lenzen. Ik zie een zelfs een redelijk verschil als ik een portret maak met een 70-200 2.8 IS en een 85 1.2 en dan spreken we al van 2 toplenzen.
              Als je niet overtuigt bent wil ik gerust eens samen met u een foto nemen, jij met de D90 en je 18-200 lens en dan neem ik net dezelfde met de 5DII en een 85 1.2.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment

              Working...
              X