Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR, overtuig mij !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: DSLR, overtuig mij !

    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht

    en om hem op 't groen standje te gebruiken moet je er zeker geen kopen.
    Ik ken iemand die een Olympus DSLR heeft die ALTIJD op het groene standje staat..... je zou eens moeten zien welke (bijna) perfecte foto's die maakt, van portretten, tot landschappen tot zonsondergangen, tot vlinders ......
    Ik sta er zelf versteld van.
    Dus niet te rap het groene standje veroordelen zou ik zeggen.
    Kijk maar eens in panoramio naar de foto's van bram_be.
    Groetjes

    Comment


    • #17
      Re: DSLR, overtuig mij !

      Ik ken hier mensen op BD met een bridge en Rinox die de meest waanzinnige fotos maken..pure klasse..


      Voor de rest volg ik de mening van Festina...
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #18
        Re: DSLR, overtuig mij !

        Ik denk niet dat wij je moeten overtuigen om een dslr te kopen, je moet jezelf overtuigen !
        Misschien ben je van het principe "point and shoot", hou je het liever compact en licht, wissel je niet graag van lenzen voor een welbepaald onderwerp, misschien steek je liever je fototoestel in je vestzak, .....
        Als je zoekt naar overtuiging alvorens de overstap te maken ben je misschien niet de persoon om met een dslr rond te lopen, wie weet ...

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: DSLR, overtuig mij !

          Ik zou beginnen met een reflex en een 50mm/1.8 lensje.

          En als je een Nikon reflex koopt zijn er genoeg 2dehands Ai lenzen te koop. Deze lensjes zijn super goed, zo goed maken ze die dingen tegenwoordig niet meer.

          Ik weet even niet of Canon iets vergelijkbaars heeft.

          Comment


          • #20
            Re: DSLR, overtuig mij !

            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Ik ken hier mensen op BD met een bridge en Rinox die de meest waanzinnige fotos maken..pure klasse..


            Voor de rest volg ik de mening van Festina...
            En wat zegt Johan:
            "originele composities kunnen maken en kritisch zijn voor jezelf en willen bijleren"

            Daar ligt de knoop gebonden he
            Ga met tien mensen naar Bokrijk... eentje heeft talent en de negen andere
            zijn allemaal braaf mensen die fotograferen.
            Het verschil in foto's zal je direct merken en dat heeft idd. niets te maken met
            het toestel.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: DSLR, overtuig mij !

              Volgens mij is de topicstarter al wel overtuigd.

              Ik denk niet dat je 'talent' moet hebben voor fotografie, enkel een 'goed oog'.

              Ik denk ook niet dat er mensen zijn die het 'talent' hebben om dierenarts of tandarts te worden, je moet er gewoon tijd insteken en het graag doen. En zo is dat met fotografie ook.

              Er zijn genoeg mensen die een dslr hebben maar hem altijd in M zetten, dan kan je even goed een compactje kopen.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #22
                Re: DSLR, overtuig mij !

                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                ...
                Er zijn genoeg mensen die een dslr hebben maar hem altijd in M zetten, dan kan je even goed een compactje kopen.
                [Mod-LesC]M? Dacht van niet.
                Even aanpassen, denk ik, dan haal ik mijn bericht weg![/Mod]
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                Comment


                • #23
                  Re: DSLR, overtuig mij !

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Volgens mij is de topicstarter al wel overtuigd.

                  Ik denk niet dat je 'talent' moet hebben voor fotografie, enkel een 'goed oog'.

                  Ik denk ook niet dat er mensen zijn die het 'talent' hebben om dierenarts of tandarts te worden, je moet er gewoon tijd insteken en het graag doen. En zo is dat met fotografie ook.

                  Er zijn genoeg mensen die een dslr hebben maar hem altijd in M zetten, dan kan je even goed een compactje kopen.
                  Talent of een goed oog Johan... lijkt me hetzelfde
                  Goed materiaal is wel een goede hulp he en je kan het dan niet op het materiaal steken
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: DSLR, overtuig mij !

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    [Mod-LesC]M? Dacht van niet.
                    Even aanpassen, denk ik, dan haal ik mijn bericht weg![/Mod]
                    Ik bedoelde in automatisch.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #25
                      Re: DSLR, overtuig mij !

                      Verbeter dan even, dan haal ik onze latere, overbodig geworden posts weg. Gewoon op de <Aanpassen> knop drukken, dat kun je toch, niet?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • #26
                        Re: DSLR, overtuig mij !

                        Heb zelf lang met Sony gewerkt..lukte aardig (zie macro's op m'n site), tegenwoordig gebruik ik Canon stuf, lukt ook al redelijk...maar...zie handtekening...mvg!
                        Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                        http://pallenhoven.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: DSLR, overtuig mij !

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                          Wel ik denk dat het geen teleurstelling gaat worden...afhankelijk van wat je wil fotograferen. 't Blijft een gevaarlijk item hier op het forum, sommigen zweren bij bridge-camera's, anderen bij een DSLR. Ik heb heel veel compactjes gehad en koop er tussendoor om wat te testen...wel er is er nog geen enkel dat de kwaliteit van mijn (bescheiden) D90 kan benaderen. Zowel niet op AF als op kwaliteit. Sommige compact of bridge toestellen geven in mijn ogen hele mooie resultaten bij landschappen, etc. Kortom alles wat niet zal bewegen ...eens er wat beweging aan te pas komt en eens je al eens een foto wil croppen dan zit je min of meer vast (alhoewel sommigen weer zeggen van niet maar toch..). En dan zeg ik nog niets over de hogere ISO's. Maar 't is slechts mijn mening...'k heb oa wel volgende toestellen zelf gehad; Canon SX5, SX1, G7, G9, G10, Panasonic TZ7, TZ5, Canon ixus 100, ixus 130, Nikon D40, D40x, D60, D80, Samsung WP10, Sony DSC-W120 etc...dus ik kan echt wel vergelijken.
                          Dan heb je nog geen Leica X1 gehad denk ik. Qua kwaliteit zeker gelijkwaardig als D90, ook als je wil croppen. Meer en meer producenten beginnen de sensoren uit DSRL ook in compact camera's te steken (Leica, Samsung, Sony, Ricoh,..). Qua AF is mijn X1 niet zo snel, maar daar bestaat zone-focussen en pre-focussen voor. Ik laat mijn DSRL nu bijna altijd thuis en ga met X1 op stap.
                          Een Canon 350D met EF 28mm 1.8 UMS, EF 50mm 1.8 II en EF 16-35mm 2.8L II UMS in de kast en een Leica X1 voor dagelijks gebruik

                          Comment


                          • #28
                            Re: DSLR, overtuig mij !

                            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Volgens mij is de topicstarter al wel overtuigd.

                            Ik denk niet dat je 'talent' moet hebben voor fotografie, enkel een 'goed oog'.

                            Ik denk ook niet dat er mensen zijn die het 'talent' hebben om dierenarts of tandarts te worden, je moet er gewoon tijd insteken en het graag doen. En zo is dat met fotografie ook.

                            Er zijn genoeg mensen die een dslr hebben maar hem altijd in M zetten, dan kan je even goed een compactje kopen.
                            Sorry, maar dat moet ik tegen spreken.
                            Mensen hebben elke hun goede/ontwikkelde vaardigheden, maar bepaalde dingen staan zelfs in de genen vast. Zo kunnen ze zelfs middels een ct/scan van de hersenen met contrast zien waar bij iemand de meest actieve delen zich in de hersenen bevinden en welke onderontwikkeld zijn. Tuurlijk....iedereen kan fotograferen. Maar om echt kwalitatief mooie foto's af te leveren heb je wel zeker wat talent in huis nodig. Zoals de schilder het talent heeft om prachtige schilderijen te maken.
                            NIET iedereen kan tekenen, niet iedereen is creatief en niet iedereen kan mooie foto´s maken. Leuk he al die diversiteit

                            Comment


                            • #29
                              Re: DSLR, overtuig mij !

                              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Sorry, maar dat moet ik tegen spreken.
                              Mensen hebben elke hun goede/ontwikkelde vaardigheden, maar bepaalde dingen staan zelfs in de genen vast. Zo kunnen ze zelfs middels een ct/scan van de hersenen met contrast zien waar bij iemand de meest actieve delen zich in de hersenen bevinden en welke onderontwikkeld zijn. Tuurlijk....iedereen kan fotograferen. Maar om echt kwalitatief mooie foto's af te leveren heb je wel zeker wat talent in huis nodig. Zoals de schilder het talent heeft om prachtige schilderijen te maken.
                              NIET iedereen kan tekenen, niet iedereen is creatief en niet iedereen kan mooie foto´s maken. Leuk he al die diversiteit
                              Begrijp ik voor 100% Monica en ik moet je gelijk geven.
                              En ik kan me daar behoorlijk over opwinden
                              Waarom? Omdat ik gewoon weg niet kan verdragen wat men mensen probeert wijs te maken. Trouwens in alle beroepen is het net zo.
                              Het "zit" overal, het is overal aanwezig.

                              En ik denk niet dat de meesten het leuk vinden
                              Het aanvaarden moet wel vind ik omdat de bewijzen er zijn.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: DSLR, overtuig mij !

                                Mooie beelden maakt je camera niet, die maak jij. Maar je zal al snel op de beperkingen van een compactje stoten, daarom dat een dSLR wel de moeite is. Die kitlensen zijn nog niet zo slecht hoor, prijs/kwaliteit zijn het allemaal toppers. Volgens mij meer dan genoeg om te beginnen met deze hobby. Het enige wat ik zeer sterk zou aanraden is om daar een prime aan toe te voegen (bijvoorbeeld 50mm F1.8 = 90euro).

                                Als je er wat tijd insteekt en de basis-elementen van fotografie leert (diafragma, belichtingstijd, ISO, compositie, ..), dan zullen je foto's opmerkelijk beter zijn dan met je compactje. Wat voor iedereen opvalt als "mooi" zijn portretten waar de achtergrond wazig is (meestal met een prime), dit zijn dingen die je met een doorsnee compactje niet kan en eigenlijk niet zo moeilijk zijn met een dSLR+prime.

                                Je kan inderdaad talent hebben voor fotografie en dat doet al héél wat, maar het is absoluut niet noodzakelijk om een dSLR te bezitten én er plezier aan te hebben én er een meerwaarde uit halen. Ik ben echt niet creatief en heb absoluut geen talent voor fotografie maar ik beleef er wel veel plezier aan.
                                Last edited by MichielBrugge; 8 september 2010, 06:54.
                                Canon R | Leica Q
                                EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                                Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                                [/COLOR]

                                Comment

                                Working...
                                X