Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger eerste DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opvolger eerste DSLR

Hallo iedereen,
    Ik heb 3 maanden geleden een Nikon D3000 aangeschaft, waar ik dacht heel blij mee te zijn.
    Niet dus, het is wel een goede camera, daar niet van, maar ik had niet gedacht er zo snel uit te groeien.
    Ik ben er namelijk al op uitgekeken en er zijn een aantal functies die ik mis;
    een CMOS sensor, videofunctie, iets meer megapixel voor 1,80x1.40 prints, en ik vind het erg storend dat ik elke keer weer in het menu moet zoeken om de ISO, WB, Focusmethode etc. aan te passen.
    Ik weet dat de D3100 alles behalve die extra knoppen heeft, maar ik denk dat ik daar ook hetzelfde probleem ga krijgen als met de D3000 (dat ik er snel uitgroei)
    Mijn Budget is ongeveer 1000 euro; waar zou ik naar moeten kijken ?

SGfotografie

Re: Opvolger eerste DSLR

Als je budget max. € 1000 is een D90. Kan je iets meer uitgeven een D300s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanhyfte.johnny Bekijk bericht
      Als je budget max. € 1000 is een D90. Kan je iets meer uitgeven een D300s
      Of een tweedehands D300
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

De beschrijving van je wenslijst doet me onmiddelijk aan de D300(s) denken. Met je budget vind je wel een exemplaar in heel goeie staat.

Comment

Dank jullie wel voor de reacties.
          Ik heb de D300s even in mijn handen gehad, maar ik vind deze toch wel erg zwaar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SGfotografie Bekijk bericht
            Hallo iedereen,
            iets meer megapixel voor 1,80x1.40 prints

SGfotografie
            Zijn dat meters?
            En vanaf welke afstand wil je die foto's bekijken om de indruk van een scherpe foto te kunnen beleven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
              Zijn dat meters?
              En vanaf welke afstand wil je die foto's bekijken om de indruk van een scherpe foto te kunnen beleven?
              Ik zou hem dan van ongeveer 3,5 meter willen bekijken

Comment

Op een D90 zitten meer directe knoppen, waardoor je minder vaak de menu's moet induiken om zaken te veranderen. Met je budget van 1000 euro koop je momenteel bij cameranu een D90 met 18-105VR + 70-300VR lens. (Je zit een klein beetje boven je budget, nog snel wat bijsparen).
                Je kan natuurlijk ook op de opvolger (D95???) wachten, maar dan vrees ik dat je met je 1000 euro niet zal toekomen.
                Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Dank jullie wel voor de reacties.
                  Ik heb de D300s even in mijn handen gehad, maar ik vind deze toch wel erg zwaar...
                  Tja, je hebt dan ook een echt werkpaard in je handen die in niet te vergelijken valt met je huidige camera. De D300(s) heeft een aluminium body en afdichtingen tegen vuil en regen. Het is een professioneel toestel met alle toeters en bellen. Deze zal je moeilijk kunnen ontgroeien Ik ben van een D50 naar een D300s gegaan. De D300s weegt bijna het dubbel en in het begin had ik daar ook schrik van Maar na een half uurtje toen ik de eerste resultaten zag was ik dat al vergeten Kwaliteit heeft niet alleen zijn prijs maar ook zijn gewicht

Vind je het gewicht echter onoverkomelijk dan is een D90 natuurlijk een mooie optie. En werk zelf ook af en toe met een D90 en vind die ook heel goed werken Alleen is een D300s natuurlijk een stapje hoger maar dat maakt hem duurder en zwaarder.

Comment

Hallo iedereen,
                    Ik heb 3 maanden geleden een Nikon D3000 aangeschaft, waar ik dacht heel blij mee te zijn.
                    Niet dus, het is wel een goede camera, daar niet van, maar ik had niet gedacht er zo snel uit te groeien.
                    Ik ben er namelijk al op uitgekeken en er zijn een aantal functies die ik mis;
                    een CMOS sensor, videofunctie, iets meer megapixel voor 1,80x1.40 prints, en ik vind het erg storend dat ik elke keer weer in het menu moet zoeken om de ISO, WB, Focusmethode etc. aan te passen.
                    Ik weet dat de D3100 alles behalve die extra knoppen heeft, maar ik denk dat ik daar ook hetzelfde probleem ga krijgen als met de D3000 (dat ik er snel uitgroei)
                    Mijn Budget is ongeveer 1000 euro; waar zou ik naar moeten kijken ?

SGfotografie
                    Vreemd...;

Je wil een CMOS sensor...waarom? Bang dat een CCD minder mooie plaatjes maakt? meest vreemde reden tot nog toe die ik gehoord heb om over te stappen.

Meer megapixel? Ik heb dat formaat prints hangen vanaf een 4,6 MP...haarscherp, zelfs binnen de normale kijkafstand.

Minder in het menu en meer knopjes op de camera, dáár kan ik inkomen...je komt dan bij de D90 en hoger uit...maar aangezien je ook video wilt is de D300s eigenlijk de enige juiste keuze.
                    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

voor een 1000 euro zou ik een D300s kopen al dan niet 2 de hands.
                      Of een D300 maar dan heb je de videomodus niet.

Als je de hoge iso niet nodig hebt maakt een ccd even mooie plaatjes als een cmos.

Heb ook nog concerten gedaan met een D100 (toestel door nikon voorgesteld 2002), en dit lukte ook. Dit was ook een CCD, en 1 van de eerste generatie

Meer Megapixels wil niet altijd zeggen betere kwaliteit.

Maar voor uw budget een D300S (of nog even wachten op opvolger)
                      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

ik heb niet de indruk dat een d300s zwaar uitvalt, de grip is uitstekend en met zwaardere lenzen heeft men een groter stabiliteitsgevoel.

De nieuwe D90 wordt D7000 http://nikonrumors.com/2010/08/23/ni...f-the-d90.aspx

Comment

6 maanden geleden serieus getwijfeld tussen de D90 en D300s, vanwege het budget.
                          Toch maar voor de D300s gekozen en een paar keer minder naar de chinees gegaan.
                          De prijs ben ik allang vergeten, het genoegen, het plezier en het vertrouwen dat ik een dijk van een camera in handen heb is er nog elke dag. (en ik ben er nog steeds in aan het groeien)
                          Overigens, de D90 maakt even goed foto's. Het is in kritische omstandigheden dat de D300s zijn meerwaarde bewijst. (sneldheid, bestand tegen slecht weer en dergelijke)
                          Daarbij is zo goed als alles via de knoppen op de camera te bedienen en gebruik ik het menu alleen als ik een keer iets speciaals nodig heb.

Groeten, Bert
                          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                          www.bertofotografie.be

Comment

Misschien is het ook goed om te weten wat voor onderwerpen je wilt fotograferen en zo groot wilt printen.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

Comment

Dankjullie wel voor de reacties !
                              Ik heb inderdaad ook gelezen op nikonrumors dat er binnen een maand een opvolger van D90 wordt verwacht, en heb besloten daarop te wachten, voordat ik ga beslissen welke het beste is voor mij.

@ Spanjaart
                              Ik fotografeer voornamelijk portretten, natuur(lees; fauna) en close-ups.
                              En ik vind het heel leuk om iets grappigs wat iemand me wil laten zien te filmen en daar (met Premiere) een film van te maken (Ik doe dat nu met mijn GSM, 640x480)

Comment

Working...
                              X