Hoi allen,
Na heel wat vergelijkingswerk ben ik tot volgende combinaties gekomen en uit deze twee zou ik mijn definitieve keuze willen maken:
1. Canon EOS 500D Body + Canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM (IS in lens)
2. Sony Alpha 550 Body + Sony 28-75 mm f/2.8 SAM (IS in body)
Enkele opmerkingen die jullie best weten:
- mijn doel: heel algemeen (natuur, portretten, sport) voornamelijk landschappen, waarbij ik vooral hou van de sfeer bij ondergaande of opgaande zon
- beide combinaties + nodige accessoires zitten binnen mijn budget
- de videofunctie van de Canon is op zich geen doorslaggevend element maar kan het wel worden
- Nkon is uit de boot gevallen omwille van de toch wel duidelijk duurdere objectieven, tenslotte ben ik een beginnend hobbyist
Persoonlijk heb ik een lichte voorkeur voor de Sony-combinatie om 2 redenen:
- het groter zoombereik van de lens
- tot nu toe met compactcamera's en videocamera's gewerkt en mij bevalt steeds het gebruikgemak van Sony (uiteraard subjectief want heb geen ervaring met Canon)
Hopend op jullie reacties !!!
Bart
Na heel wat vergelijkingswerk ben ik tot volgende combinaties gekomen en uit deze twee zou ik mijn definitieve keuze willen maken:
1. Canon EOS 500D Body + Canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM (IS in lens)
2. Sony Alpha 550 Body + Sony 28-75 mm f/2.8 SAM (IS in body)
Enkele opmerkingen die jullie best weten:
- mijn doel: heel algemeen (natuur, portretten, sport) voornamelijk landschappen, waarbij ik vooral hou van de sfeer bij ondergaande of opgaande zon
- beide combinaties + nodige accessoires zitten binnen mijn budget
- de videofunctie van de Canon is op zich geen doorslaggevend element maar kan het wel worden
- Nkon is uit de boot gevallen omwille van de toch wel duidelijk duurdere objectieven, tenslotte ben ik een beginnend hobbyist
Persoonlijk heb ik een lichte voorkeur voor de Sony-combinatie om 2 redenen:
- het groter zoombereik van de lens
- tot nu toe met compactcamera's en videocamera's gewerkt en mij bevalt steeds het gebruikgemak van Sony (uiteraard subjectief want heb geen ervaring met Canon)
Hopend op jullie reacties !!!
Bart
Comment