Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

klein snel toestel voor petekind

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: klein snel toestel voor petekind

Oorspronkelijk geplaatst door timon Bekijk bericht
    Het kind geeft gevoel om foto's te maken, maar kent niets van de 'mecaniek'
    Ze heeft een oud sony'tje, en die maakt de foto pas als je al de hoek om bent.
    Ze geeft geen voorkeur, en ik denk dat dit item, snel afdrukpunt, de beste voorwaarde is om te vast te leggen wat je wil vastleggen op dat moment.
    Daarom denk ik, als je in het iets duurdere segment gaat, misschien meer die vlugge afdruk hebt.
    ....
    Jammer dat die snelheid niet, of zelden vermeld staat bij de toestellen.
    Meestal helpt google wel als je de juiste woorden zoekt ( sony dsc-tx5 shutter lag) igv die sony TX5:

Sony DSC-TX5 review, find out how the DSC-TX5 stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.

Expert review of the Sony Cyber-shot DSC-TX5 camera with sample photos, test shots, videos and more...

Met focusen gemiddeld een halve seconde, vooraf gefocused enkele milliseconden.
    Zoals ik al eerder zei, een superding, en nog eens gebruiksvriendelijk, "design", vol met opties, kan zowel memory-stick als SDHC kaartjes aan, een touch-screen, easy-panorama (zonder pc, in-camera dus), HD-video, relatief weinig ruis (ivm andere, ook tov de panasonic onderwater camera).
    En niet zo duur, zo'n €300 en iets.

Echter er zijn 2 kleinere mindere puntjes, maar daar valt ferm mee te leven:
    - korte tele (100mm), maar daar tegenover staat een goede breedhoek (25mm)
    - de batterij is maar goed voor zo'n 150 a 250 fotos, dus bij veel gebruik toch zeker elke andere dag opladen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timon Bekijk bericht
      Ze geeft geen voorkeur.. Had nog een 300D liggen, in zeer goede staat, maar die wilde ze niet wegens te groot.
      Pardon dat ik me ermee moei, maar voor geen voorkeur te hebben, weet ze toch al
      verduiveld goed wat ze niet wil. Onderschat haar niet. Neem haar mee. Je zult nog
      versteld staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Pardon dat ik me ermee moei, maar voor geen voorkeur te hebben, weet ze toch al
        verduiveld goed wat ze niet wil. Onderschat haar niet. Neem haar mee. Je zult nog
        versteld staan.
        Mijn gedacht!
        Ze zal zeker wel een voorkeur hebben, en ze weet hoogst waarschijnlijk langs geen kanten wat voor systemen er bestaan en wat die allemaal kunnen. Pak haar gewoon mee naar een fotoboer die er wat van kent en ze zal al een heel eind kunnen geholpen worden

Als je dat niet wil doen, ga gewoon voor de Sony NEX 3 met 2 lenzen. Compact, snel en topkwaliteit
        5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
        X