Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe NIKON

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe NIKON

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
    Voor dat geld heb je een hoop Sigma glas hoor.
    Maar ook zoveel plezier
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Maar ook zoveel plezier
      Met het geld wat je bespaart kun je inderdaad een hoop plezierige dingen doen
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Aha...

En de deze dan? Ik zou graag weten wat die mannen verkeerd doen

DXO
        Weet je nu nog niet dat Sony ALTIJD beter is, zelfs als ze slechter zijn
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
          Daar ga ik eens naar kijken, ik heb nog nooit een 20Xzoom gezien.
          Zal wel een 2X zoom zijn zeker, ik ga de prijs eens bekijken.
          typefoutje aangepast.
          200 - 400 is al aardig aan de prijs he, laat staan wat de 100 - 400 f/4 zou moeten gaan kosten...... dus die kunnen we schrappen van je Nikon wensenlijstje waarschijnlijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Piet Snot Bekijk bericht
            dus die kunnen we schrappen van je Nikon wensenlijstje waarschijnlijk?
            Waarom? Die zal er alleen heel lang op blijven staan.

Comment

Ben ik hier nu de enige die de 28-300 ook heel interessant vind op een DX
              Een 18-200 is op tele niet altijd genoeg en die extra 100mm lijken mij interessant.
              En die breedhoek daarvoor neem je dan een breedhoekzoom zoals een 10-24.
              Heb je een bereik van super groothoek naar super tele met 2 lenzen op DX
              Dit lijkt mij een prachtcombinatie. Nu alleen nog de vervorming van de 28-300 afwachten
              Maar aangezien het een FX lens is valt dat volgens mij best mee op DX

Comment

Begint al op de webpagina's te staan

549 euro voor de D3100 body.

http://www.cameranu.nl/artikel/11866...3100_Body.html
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  duid er inderdaad op, samen met de afmetingen, dat de sensor verschillend is van de nex
                  Laatste update van Thom Hogan:

Update: I've now heard even more details about the D3100 sensor and from a few sources closer to Nikon Japan. It does indeed appear that Nikon has moved to producing their own sensors. They may be licensing or cooperating on some of the underlying technologies, but it appears that Nikon has decided that Nikon DSLRs will in the future have Nikon-controlled and Nikon-exclusive sensors. That they haven't chosen to make a bigger deal of this is strange. And some parts of Nikon appear not to have gotten the memo on this, as I've seen quotes from Nikon personnel in some subsidiaries that say "Sony sensor."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Op de foto's van de D700 zie je iets meer kleurruis, maar in de NEX foto's is het detail compleet weg Tot ISO800 is alles zonneklaar, maar bij de NEX zie je vanaf ISO1600 geleidelijk de ruisonderdrukking het detail wegvreten.
                    [/URL]
                    Dit zijn fotos zo uit de camera. Als je de ruisonderukking op de NEX uitzet, en je reduceert op een RAW file de NR softwarematig dan zit je op vrijwel hetzelfde nivo van detail als met de D700. Maar ja, de D3s gaat daar weer dik overheen en ik verwacht dat de D400 dezelfde technieken gaat gebruiken. Tov van de huidige NEX 5 zie ik in een D400 zomaar 1 tot 1.5 stop verbetering (ongeveer het praktische gat tussen D3 en D3s) .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lock Bekijk bericht
                      Dit zijn fotos zo uit de camera. Als je de ruisonderukking op de NEX uitzet, en je reduceert op een RAW file de NR softwarematig dan zit je op vrijwel hetzelfde nivo van detail als met de D700. Maar ja, de D3s gaat daar weer dik overheen en ik verwacht dat de D400 dezelfde technieken gaat gebruiken. Tov van de huidige NEX 5 zie ik in een D400 zomaar 1 tot 1.5 stop verbetering (ongeveer het praktische gat tussen D3 en D3s) .
                      I keep hearing a lot of blabla and excuses...where's the proof of all this?
                      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

voorbeeld NEX ISO 6400 f5,6 1/125s
                        Last edited by puerte; 22 augustus 2010, 22:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lock Bekijk bericht
                          nex5 = D700

Denk toch dat die nex5 beter is hoor

Ik hoop dat eer vlug een D400 komt, anders big problems kwa ruis met de D700 he
                          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Dat geeft al een pak meer detail..!!! Nu zou ik het nog steeds straf vinden als een NEX op ISO de "grote jongens" verslaat...maar al zou dat zo zijn (ik sluit niets uit ), dan nog is er natuurlijk meer als ISO, zoals toepasbaarheid van de camera...maar dat weet jij ook wel natuurlijk

Ach....de discussie interesseert me niet eens (veel) maar lees ze altijd met zoveel plezier
                            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

nex5 is niet gelijk aan d700 maar verschil ligt lager dan 1stop volgens mij.
                              op 1600 ISO is de nex uitzonderlijk goed en nog bruikbaar voor pro-werk.

had nikon die sensor gebruikt met aangepaste AA-filter in combinatie met hun zeer goede beeldverwerking algoritmes dan zouden de verschillen zeer klein worden.
                              denk dat dit de kwaliteit is (NEX), misschien net iets beter, die je mag verwachten van de nieuwe sony APS-C DSLR's
                              hoe de nieuwe nikons gaan zijn moeten we afwachten, de pixeldensiteit van de 14mp APS, is wel veel hoger dan van 12mp FF.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                                nex5 = D700

Denk toch dat die nex5 beter is hoor

Ik hoop dat eer vlug een D400 komt, anders big problems kwa ruis met de D700 he
                                Wat ik hiermee bedoel is dat je op deze iso de Nex5 dan op een aanvaardbaar ruisnivo krijgt, maar wel met dezelfde details als de D700. Er zit dan wel iets meer ruis in dan op de D700 maar het is nog absoluut te pruimen. En, (veel) beter dan mijn D300 nu kan. Tov mijn D300 zou ik zeggen:boven iso 1600 praktische een volle stop beter. Maar goed, het is en beetje achterhaald als je kijkt naar de D7000 (alhoewel ik daar wel eens een echte NEF zonder high iso ruisonderukking wil kunnen inlezen).

Comment

Working...
                                X