Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
nieuwe NIKON
Collapse
X
-
-
Re: nieuwe NIKON
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtMaar ook zoveel plezierWil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
Our English website: www.kaichitravel.com
Breng eens een bezoekje aan Siberie!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtNikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk berichtDaar ga ik eens naar kijken, ik heb nog nooit een 20Xzoom gezien.
Zal wel een 2X zoom zijn zeker, ik ga de prijs eens bekijken.
200 - 400 is al aardig aan de prijs he, laat staan wat de 100 - 400 f/4 zou moeten gaan kosten...... dus die kunnen we schrappen van je Nikon wensenlijstje waarschijnlijk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Snot Bekijk berichtdus die kunnen we schrappen van je Nikon wensenlijstje waarschijnlijk?Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Ben ik hier nu de enige die de 28-300 ook heel interessant vind op een DX
Een 18-200 is op tele niet altijd genoeg en die extra 100mm lijken mij interessant.
En die breedhoek daarvoor neem je dan een breedhoekzoom zoals een 10-24.
Heb je een bereik van super groothoek naar super tele met 2 lenzen op DX
Dit lijkt mij een prachtcombinatie. Nu alleen nog de vervorming van de 28-300 afwachten
Maar aangezien het een FX lens is valt dat volgens mij best mee op DX
Comment
-
-
Begint al op de webpagina's te staan
549 euro voor de D3100 body.
http://www.cameranu.nl/artikel/11866...3100_Body.htmlNikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
Pentax K1, Pentax 24-70 2.8
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk berichtduid er inderdaad op, samen met de afmetingen, dat de sensor verschillend is van de nex
Update: I've now heard even more details about the D3100 sensor and from a few sources closer to Nikon Japan. It does indeed appear that Nikon has moved to producing their own sensors. They may be licensing or cooperating on some of the underlying technologies, but it appears that Nikon has decided that Nikon DSLRs will in the future have Nikon-controlled and Nikon-exclusive sensors. That they haven't chosen to make a bigger deal of this is strange. And some parts of Nikon appear not to have gotten the memo on this, as I've seen quotes from Nikon personnel in some subsidiaries that say "Sony sensor."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtOp de foto's van de D700 zie je iets meer kleurruis, maar in de NEX foto's is het detail compleet wegTot ISO800 is alles zonneklaar, maar bij de NEX zie je vanaf ISO1600 geleidelijk de ruisonderdrukking het detail wegvreten.
[/URL]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lock Bekijk berichtDit zijn fotos zo uit de camera. Als je de ruisonderukking op de NEX uitzet, en je reduceert op een RAW file de NR softwarematig dan zit je op vrijwel hetzelfde nivo van detail als met de D700. Maar ja, de D3s gaat daar weer dik overheen en ik verwacht dat de D400 dezelfde technieken gaat gebruiken. Tov van de huidige NEX 5 zie ik in een D400 zomaar 1 tot 1.5 stop verbetering (ongeveer het praktische gat tussen D3 en D3s) .Mijn objectieven zijn all round...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door lock Bekijk berichtDit zijn fotos zo uit de camera. Als je de ruisonderukking op de NEX uitzet, en je reduceert op een RAW file de NR softwarematig dan zit je op vrijwel hetzelfde nivo van detail als met de D700. Maar ja, de D3s gaat daar weer dik overheen en ik verwacht dat de D400 dezelfde technieken gaat gebruiken. Tov van de huidige NEX 5 zie ik in een D400 zomaar 1 tot 1.5 stop verbetering (ongeveer het praktische gat tussen D3 en D3s) .
Denk toch dat die nex5 beter is hoor
Ik hoop dat eer vlug een D400 komt, anders big problems kwa ruis met de D700 heNikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
Pentax K1, Pentax 24-70 2.8
Comment
-
Dat geeft al een pak meer detail..!!! Nu zou ik het nog steeds straf vinden als een NEX op ISO de "grote jongens" verslaat...maar al zou dat zo zijn (ik sluit niets uit), dan nog is er natuurlijk meer als ISO, zoals toepasbaarheid van de camera...maar dat weet jij ook wel natuurlijk
Ach....de discussie interesseert me niet eens (veel) maar lees ze altijd met zoveel plezierMijn objectieven zijn all round...
Comment
-
nex5 is niet gelijk aan d700 maar verschil ligt lager dan 1stop volgens mij.
op 1600 ISO is de nex uitzonderlijk goed en nog bruikbaar voor pro-werk.
had nikon die sensor gebruikt met aangepaste AA-filter in combinatie met hun zeer goede beeldverwerking algoritmes dan zouden de verschillen zeer klein worden.
denk dat dit de kwaliteit is (NEX), misschien net iets beter, die je mag verwachten van de nieuwe sony APS-C DSLR's
hoe de nieuwe nikons gaan zijn moeten we afwachten, de pixeldensiteit van de 14mp APS, is wel veel hoger dan van 12mp FF.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk berichtnex5 = D700
Denk toch dat die nex5 beter is hoor
Ik hoop dat eer vlug een D400 komt, anders big problems kwa ruis met de D700 he
Comment
Comment