Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe NIKON

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe NIKON

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    waarschijnlijk zelfde sensor als in de NEX3/5 toestellen, dus betere sensor als in andere DX toestellen, inclusief d90 en d300s
    hoge ISO zal waarschijnlijk dicht tegen d700 niveau zitten, of zelfs beter. (tot 5600 ISO)
    Waarschijnlijk zal hij het beter doen dan de D3X, er zullen er nogal wat te koop komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
      Rare lenzen van Nikon: nu is er een 70-300mm VR waar er dan nog een 24-300mm en een 55-300mm bijkomt vooral die laatste vind ik overbodig maar ja die zal de 70-300mm gaan vervangen denk ik..
      Op de 28-300 zaten toch wel wat mensen te wachten als een '18-200' voor de FX. Een DX lens zal natuurlijk nooit de FX 70-300 gaan vervangen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
        Grapjas

Beter dan de D700, denk het niet.
        Omdat ik deze zin ook al en par keer gelezen heb, ben ik uit curiositeit eens gaan kijken naar de foto vergelijkingen op image resource.

Op de foto's van de D700 zie je iets meer kleurruis, maar in de NEX foto's is het detail compleet weg Tot ISO800 is alles zonneklaar, maar bij de NEX zie je vanaf ISO1600 geleidelijk de ruisonderdrukking het detail wegvreten.

ISO 6400 NEX5

ISO 6400 D700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door congo Bekijk bericht
          De sensor in de D3100 schijnt kleiner te zijn dan in de NEX toestellen, ben dus een beetje bang wat dit met de iso kwaliteit gaat doen. D700 niveau zal het denk ik zéker niet halen ben ik bang voor.

D3100
          • 14.2 million effective pixels
          • 23.1 x 15.4 mm CMOS (DX format)

NEX3:
          • 14.2 million effective pixels
          • 23.4 x 15.6 mm Exmor APS HD CMOS Sensor
          scherp gezien
          misschien is die zelfs nog beter dan de NEX sensor
          in vroegere geruchten werd vermeld dat AVCHD codec zou gebruikt worden, zie dat ook niet direct terug in de specs , vind enkel mov formaat terug
          d3100 1920x1080 p 24fps
          nex 1920x1080 i 60/50fps (AVCHD)

duid er inderdaad op, samen met de afmetingen, dat de sensor verschillend is van de nex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Omdat ik deze zin ook al en par keer gelezen heb, ben ik uit curiositeit eens gaan kijken naar de foto vergelijkingen op image resource.

Op de foto's van de D700 zie je iets meer kleurruis, maar in de NEX foto's is het detail compleet weg Tot ISO800 is alles zonneklaar, maar bij de NEX zie je vanaf ISO1600 geleidelijk de ruisonderdrukking het detail wegvreten.

ISO 6400 NEX5

ISO 6400 D700
            hmm, dit is een gevolg van beeldverwerking, met LR3 liggen de kaarten anders

Comment

ISO 6400 NEX5

ISO 6400 D700
              Ook in het haar (detail) is het verschil goed zichtbaar, een 'hemelsbreed' verschil zelfs.

Comment

Aha...

En de deze dan? Ik zou graag weten wat die mannen verkeerd doen

DXO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Op de 28-300 zaten toch wel wat mensen te wachten als een '18-200' voor de FX. Een DX lens zal natuurlijk nooit de FX 70-300 gaan vervangen.
                  Daar heb je gelijk in een 28-300 is zowat als een 18-200 maar dan voor FX, ik heb na dat ik het geschreven heb pas gezien dat de 55-300mm een DX lens is, dus zal de 70-300mm waarschijnlijk ook in produktie blijven.
                  Maar dat neemt niet weg dat geen enkel van de 4 nieuwe lenzen mij interesseert.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Maar waar er vele op zitten te wachten bv een 100-300mm f4 met vast diafragma voor FX die is er nog altijd niet.
                    Nikon kon beter eens naar zijn klanten luisteren wat ze willen in plaats van koppig de vingers in de oren te steken.
                    Er is toch al een AF-S 200-400 f/4, met VRII.
                    Last edited by Piet Snot; 20 augustus 2010, 20:00. Reden: Typefout verwijderd

Comment

Aha...

En de deze dan? Ik zou graag weten wat die mannen verkeerd doen

DXO
                      Oeps, de Nex 5 blijkbaar vergelijkbaar met D90.

Ik denk als de D3100 zulke prestaties als de D90 en Nex 5 neerzet als instapper, dat we tevreden mogen zijn.
                      Dit gecombineerd met een goede filmmodus, en 11 punts Af, lijkt dit me een zeer goede instapper.

Just my 2 cents.
                      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Ik had wel gedacht dat het zoiets zou zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Piet Snot Bekijk bericht
                          Er is toch al een AF-S 200-4000 f/4, met VRII.
                          Daar ga ik eens naar kijken, ik heb nog nooit een 20Xzoom gezien.
                          Zal wel een 2X zoom zijn zeker, ik ga de prijs eens bekijken.

Comment

Daar ga ik eens naar kijken, ik heb nog nooit een 20Xzoom gezien.
                            Zal wel een 2X zoom zijn zeker, ik ga de prijs eens bekijken.
                            Verschiet maar niet

Comment

Ziet nog wat bleek van de prijs van die 200-400mm, dat zijn geen ammateurprijzen hoor.
                              €5845 voor de versie zonder VR en €6605 voor de VR versie.
                              Voor dat geld heb je een hoop Sigma glas hoor.

Comment

Ziet nog wat bleek van de prijs van die 200-400mm, dat zijn geen ammateurprijzen hoor.
                                €5845 voor de versie zonder VR en €6605 voor de VR versie.
                                Voor dat geld heb je een hoop Sigma glas hoor.
                                Alle versies vanaf 2003 hebben VR

Comment

Working...
                                X