Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tevreden of ontevreden 30D gebruikers.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tevreden of ontevreden 30D gebruikers.

    door al die snelle ontwikkelingen van camera,s, toch wel nieuwsgierig wie er nog een lekkere ouderwetse 30D gebruikt en of ie nog steeds voldoet?
    ben er zelf nog steeds tevreden over, bij gebruik voor mijn landschapjes ism mijn 17-40mmL
    ook de niet (meer) gebruikers mogen hier (wel) in dit topic reageren hoor, graag met reden waarom gekozen voor een andere camera dan de 30D.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: tevreden of ontevreden 30D gebruikers.

    Als je nu denkt dat iets goed is, of iets niet goed is: je hebt altijd gelijk. Ik ben wat later
    ingestapt, heb nu een 50D. Daar trek ik tot mijn eigen tevredenheid goede foto's mee en
    zie me ook niet zo een twee drie upgraden. Goed is namelijk goed. Het nog betere ligt heel
    vaak in de extremen. Hogere iso's, meer pixels, een verbeterde dit een verbeterde dat.
    Voor sommigen nuttig, voor sommigen een rage om aan mee te doen, voor velen volstrekt
    overbodig.
    Maar ja, op de een of andere manier weet de markt toch altijd weer te overtuigen dat je
    zonder dit of dat nieuwe snufje geen goede foto's meer kan maken. Misschien laten we
    ons te graag zot maken. Of hebben we gewoon te veel geld. Je kan het ook materialisme
    noemen. Te veel mensen hebben nu eenmaal liefde voor wat ze nog niet bezitten, in plaats
    van wat ze wel al hebben.
    Houden die handel Bouk. En ervan houden.

    Comment


    • #3
      Re: tevreden of ontevreden 30D gebruikers.

      ik heb de 30d verkocht en een 50d gekocht omwille van de goede prijs
      heb het nog niet beklaagd .
      de hogere iso waarden zijn veel beter dan op de 30d .
      heb ook inmiddels de canon 17-40l aangeschaft ook zeer tevreden van

      Comment


      • #4
        Re: tevreden of ontevreden 30D gebruikers.

        Ik werk met een 20D (dezelfde sensor als 30D) van 5,5 jaar oud en ben nog steeds erg tevreden (ook nog geen problemen gehad).
        't Is niet omdat er nieuwe - betere - toestellen op de markt komen, dat je foto's met je "oude" toestel plots slechter worden
        Display is erg klein op 20D, maar eigenlijk gebruik ik dit enkel voor instellingen en histogram.

        In veruit de meeste omstandigheden waarin ik fotografeer (quasi nooit boven ISO400) ben ik zeker dat je geen verschil kan zien of een foto genomen is met mijn "oude" 20D of met een 50D als je tot A3 afdrukt (werk steeds in RAW en de convertors zijn intussentijd ook beter geworden).

        Heb vooral - goede - lenzen bij gekocht intussentijd (geeft mij veel meer voldoening - en resultaat - dan een nieuw toestel).
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

        Comment


        • #5
          Re: tevreden of ontevreden 30D gebruikers.

          ik begrijp da 17/40 gedoe dus niet he ..hoe gehyped die lens nie is !! ongelooflijk .
          ben blij dat hij weg is ..heb er nog genoeg voor gehad gelukkig .
          nu enkel nog een M42 groothoek lens , zuiko ofzo .

          Comment


          • #6
            Re: tevreden of ontevreden 30D gebruikers.

            Hier ook nog een steeds gelukkige gebruiker van de 30D, en ik gebruik ook de 17-40 als standaard-lens. En als ik mijn werk goed doe, ben ik nog steeds verbaasd van de plaatjes die eruit komen.
            Alhoewel ik toch regelmatig al eens kijk naar de 5dII (zucht).
            En is nieuw altijd beter ? Persoonlijk vind ik dat de beeldkwaliteit van de 7d me dus echt niet kan overtuigen. Ik bekijk ook veel foto's op andere site's (juza, potn,...) en, tja, ik kan het moeilijk beschrijven, maar de foto's van de 7d kunnen me zelden bekoren. Ik probeer altijd eerst de foto te beoordelen, en dan pas te kijken met wat deze gemaakt is. En wat betreft de toestellen met 1.6 crop-faktor, moet ik dikwijls vaststellen dat de foto's gemaakt met de 40d (jaja 40d), mij het meest aantrekken . De foto's van de 7d komen mij dikwijls of vrij soft over, of overdreven verscherpt. Terwijl deze van de 40d, 30d, 5D(I en II), 1DIII,... een meer natuurlijke scherpte hebben. Het kan natuurlijk ook met de nabewerking te maken hebben, maar toch. Eigenlijk vind ik het jammer, want voor de rest trekt de 7d mij echt aan (betere AF, beter lcd, MA, aansturen flitsers, een body die een stuk steviger aanvoelt als mijn 30d). Ik zou eigenlijk graag eens zelf wat willen experimenteren met de 7d, met mijn eigen lensen, en dan thuis de raw-files eens bekijken. Maar ik heb het gevoel dat als ik echt een upgrade wil aanschaffen, ik beter kijk naar de 5dII.
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

            Comment


            • #7
              Re: tevreden of ontevreden 30D gebruikers.

              Ook nog steeds 30D en geen enkele behoefte aan wat anders.
              Een betrouwbaar werkpaard zonder overbodige gadgets.....

              Comment


              • #8
                Re: tevreden of ontevreden 30D gebruikers.

                Oorspronkelijk geplaatst door Van Parys Andy Bekijk bericht
                ik begrijp da 17/40 gedoe dus niet he ..hoe gehyped die lens nie is !! ongelooflijk .
                ben blij dat hij weg is ..heb er nog genoeg voor gehad gelukkig .
                nu enkel nog een M42 groothoek lens , zuiko ofzo .
                Mischien had je een slecht exemplaar ? Mijn 17-40 doet het zéér goed op mijn 5D en 1Ds. Op de 20D daarentegen vind ik ze minder goed, merkelijk softer.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: tevreden of ontevreden 30D gebruikers.

                  ben gestart in digitaal met 300 d, daarna overgestapt naar 30 d. bij het springen over een gracht ben ik dan met mijn 30 d gevallen en viel hij een plasje water (er was slechts een klein plasje en net daarin natuurlijk), hij heeft daar schade aan de electronica opgelopen waardoor ik verplicht ben moeten overschakelen naar 40 d. ik gebruik de 30 d nog af en toe ondanks dat hij bvb niet meer automatisch scherpstelt vooral omdat hij zo goed, voor mij toch, in de hand ligt. alhoewel er uiterlijk weinig of geen verschil is tussen de 30 en 40 d ligt eigenaardig genoeg de 30 d me beter in de hand....ik heb wel spijt van de valpartij maar ben toch ook tevreden over de 40 d, de 30 d doe ik echter nooit weg ; wat de 17-40 betreft die gebruik ik feitelijk te weinig zeker nu ik de tokina 12-24 heb waar ik zeer tevreden over ben
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #10
                    Re: tevreden of ontevreden 30D gebruikers.

                    Bouk..Ik heb zelfs thuis de eerste jaren met Spikkesenior zijn 300 D gewerkt..En daar had ik ook positieve reacties mee...Als ik je geen menselijke gebreken vertoond op de 30D dan ga je dat ook niet hebben op een ander toestel..integendeel..Je gaat er op vooruit gaan.Maar ik zou hem gewoon houden..En als je dan eens FF gaat om je 17-40 echt te laten spreken is het weer een inspanning om er gewoon aan gewend te raken.
                    En ja ik vind de 17-40 een uitstekende lens en voor mij geen hype..
                    De 30 D ligt uiteraard goed in de hand zoals Eddy zegt. De spiegel klapt mooi omhoog en heeft een zelfde karakter als de 5D vind ik.Beide zijn een beetje uit hetzelfde hout gesneden qua feeling.
                    Als je ooit mocht overstappen en niet te veel geld wil uitgeven dan zou ik naar de 40 D gaan..Super toestel als midden formaat camera.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: tevreden of ontevreden 30D gebruikers.

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Mischien had je een slecht exemplaar ? Mijn 17-40 doet het zéér goed op mijn 5D en 1Ds. Op de 20D daarentegen vind ik ze minder goed, merkelijk softer.


                      Laat een paar bekende fotografen daar mee fotograferen en die lens is plotseling het van het !

                      Comment


                      • #12
                        Re: tevreden of ontevreden 30D gebruikers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Van Parys Andy Bekijk bericht
                        http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=19387500

                        Laat een paar bekende fotografen daar mee fotograferen en die lens is plotseling het van het !
                        Een beetje zinloos om de 17-40 te gaan vergelijken met een 17mm prime. Het zou behoorlijk kansloos zijn als een prime niet beter presteert dan een zoomlens op zijn uiterste beeldhoek. Zelf heb ik een 17-40 als standaardlens gebruikt op een 50D en nu gebruik ik hem op een 5D mk2 en ik ben er erg tevreden over. Toegegeven; de beelden zijn niet zo scherp als met mijn 24-70 F2.8, maar de 17-40 kost dan ook maar de helft en is een stuk lichter om mee te nemen. Bij mij is het dus zeker een lens die blijft
                        http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                        http://rouwkema.smugmug.com/

                        Comment

                        Working...
                        X