Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

    FF rules, en de 5DII is dé betaalbare kwaliteit op dat vlak. Een 1 heeft nog net wat meer, ja. Mij gaat het vooral om de goede hoge ISO, de FF, de kleuren (icm de betere lenzen zeker) en de goede AF. Voor snelle actieshots mis ik soms de snelheid van een 40D, 7D, 1DIV... maar hé, die eerste heeft de ISO al niet mee en de laatste is dan weer aan de prijzige kant.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment


    • #17
      Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

      Voor mij het toppunt tot nu toe in mijn fotografisch leven. Alleen mijn tas, die is zooooo zwaar.....
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

      Comment


      • #18
        Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

        Ik ben heel tevreden over de 5D MKII, maar voor actiefotografie is de 1D MKIII wel een heel pak beter.

        Wat is eigenlijk mis op de 5D MKII is spotmeting gekoppeld aan het geselecteerde scherpstelpunt (bij concertfotografie is dat handig), en ik merk ook geregeld dat de scherpstelpunten te dicht in het midden van het beeld zitten. Dat maakt het soms moeilijk om de juiste compositie te maken zonder te herkadreren (bij Servo-AF kan je nooit herkadreren, dan moet je het scherpstelpunt op de juiste plaats kunnen kiezen).

        Het is een heel camera met een heel goede beeldkwaliteit, maar de AF heeft wel wat aanpassingen nodig om er een perfecte camera van te maken.
        Bij de meeste foto's voldoet de AF ruimschoots, maar voor actie zijn er betere camera's.
        Je moet dus eigenlijk twee camera's hebben...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Je moet dus eigenlijk twee camera's hebben...
          Tsjah, als er iemand voor 1800€ een camera maakte die perfect was voor elk scenario portret of sport, licht of donker dan zouden ze zichzelf ook een beetje in eigen voet schieten hé

          Comment


          • #20
            Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

            Heb de 5dii van januari 2010, ben nog steeds meer dan tevreden. Was als upgrade van mijn oude 5d en vind deze op elk gebied een verbetering.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #21
              Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Mooi initiatief Monica.

              Ik heb begin 2010 ook een 5d Mark II gekocht ... na héél lang twijfelen weliswaar en had al direct spijt ... dat ik hem niet eerder gekocht had

              Voor auto fotografie is dit een perfecte camera, massa's pixels, dus alles is mooi gedetailleerd, met de 24-105 heb ik het juiste bereik en de kleuren zijn gewoon schitterend (mooie saturatie en ik heb nog geen enkele keer een verkeerde WB gehad) Bij 99% van de foto's die ik genomen heb zat de AF er 'boenk op' zoals ze hier zeggen, ik heb zelfs panning shots gemaakt met de 5dII en ook dit verliep veel beter dan verwacht (als je de horror verhalen leest verwacht je echt slechte resultaten, mooi niet dus, zelfs panning beelden zijn vlijmscherp, dus de AF werkt perfect)

              Heeft de 5dII dan geen nadelen ?
              Tuurlijk wel, met de 24-105 heb je vignetting als je op 24mm werkt, maar dat wist ik op voorhand ... en het stoort me niet eerlijk gezegd.
              De grip is duur, en een tweede batterij ook ... maar dat weet je ook op voorhand, dus daar moet je niet over zagen (maar doe het toch )
              Met een dergelijke resolutie zijn de beelden (vooral RAW) ook groot, dus heb ik nieuwe CF's kunnen kopen (16gb deze keer) en enkele maanden later toch maar een nieuwe, zware PC gekocht om alles vlot te verwerken, heb geen geduld dus moest de PC sneller worden ...

              De 5dII kopen is één ding, daarna komt er nog wat extra investering bij omdat een dergelijke camera toch redelijk wat eisen stelt, ik had al goede lenzen en die heb je echt nodig op een 5dII, dit is Full Frame mensen, dus héél de lens wordt gebruikt, niet zoals bij een 1.6 crop enkel het center, dus elke fout die de lens zou hebben wordt door de 5dII uitvergroot

              De 24-105 was een mooie, scherpe lens op mijn 40D ... nu op de 5dII is dit een schitterende, vlijmscherpe lens geworden (zonder zever, de beelden van de 5dII zijn gewoon super scherp en dan stellen sommige dat de 24-105 niet echt een denderende lens is )

              Bottom line : ben uitermate tevreden over mijn 5d Mark II

              Mark
              Vignettering? Wist jij dat al onze clubleden vignettering toepassen op al hun wedstrijdfoto's?

              Comment


              • #22
                Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                5D II is gewoon perfect voor mij en dus uiterst tevreden. Ik kan mij eigenlijk niets inbeelden wat ik beter zou moeten hebben. Het mag altijd beter natuurlijk maar nodig heb ik niets.

                En Monica op de spam van sommigen hier moet je niet letten. Die maken vaak zelfs geen foto's als ze al een camera hebben, laat staan een DSLR. En je moest eens weten wat voor kemels die mannen er durven uitslaan in een poging aan Canon bashing te doen. Ze maken er zich alleen zelf belachelijk mee.

                1 van de beste vind ik nog steeds de volgende. "De af motor in de goedkope canon DSLR's is te zwak en zodoende kan je niet snel focussen en hebben die last met de zwaardere lenzen." Dat het canon EF systeem(25 jaar geleden al) nu juist geen motor meer in de body maar altijd in de lens heeft tja dat wist hij niet maar hij moest toch iets negatiefs uivinden onze P**rte..... Tja dat hun eigen merk 20 jaar achter loopt dat zien ze niet graag he........

                Ik heb er wel een probleem mee hoor dat wel want die desinformatie is kwalijk voor de mensen die hier maar af en toe info komen halen en dergelijke sujetten krediet geven. Maar tja dat zal je overal wel tegenkomen zeker? Dat geeft de waarde van internet weer aan he.

                Comment


                • #23
                  Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                  Ik zou naast mijn D3s graag een 5dmII hebben, maar eerlijk gezegd vind ik deze uitlatingen net zo ambetant als die van de personen die je citeert.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  5D II is gewoon perfect voor mij en dus uiterst tevreden. Ik kan mij eigenlijk niets inbeelden wat ik beter zou moeten hebben. Het mag altijd beter natuurlijk maar nodig heb ik niets.

                  En Monica op de spam van sommigen hier moet je niet letten. Die maken vaak zelfs geen foto's als ze al een camera hebben, laat staan een DSLR. En je moest eens weten wat voor kemels die mannen er durven uitslaan in een poging aan Canon bashing te doen. Ze maken er zich alleen zelf belachelijk mee.

                  1 van de beste vind ik nog steeds de volgende. "De af motor in de goedkope canon DSLR's is te zwak en zodoende kan je niet snel focussen en hebben die last met de zwaardere lenzen." Dat het canon EF systeem(25 jaar geleden al) nu juist geen motor meer in de body maar altijd in de lens heeft tja dat wist hij niet maar hij moest toch iets negatiefs uivinden onze P**rte..... Tja dat hun eigen merk 20 jaar achter loopt dat zien ze niet graag he........

                  Ik heb er wel een probleem mee hoor dat wel want die desinformatie is kwalijk voor de mensen die hier maar af en toe info komen halen en dergelijke sujetten krediet geven. Maar tja dat zal je overal wel tegenkomen zeker? Dat geeft de waarde van internet weer aan he.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                    Deze topics zouden snel gesloten moeten worden.... ze doen je teveel goesting krijgen om direkt naar de winkel te hollen en een 5D MK II te halen

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      De 5dII kopen is één ding, daarna komt er nog wat extra investering bij omdat een dergelijke camera toch redelijk wat eisen stelt, ik had al goede lenzen en die heb je echt nodig op een 5dII, dit is Full Frame mensen, dus héél de lens wordt gebruikt, niet zoals bij een 1.6 crop enkel het center, dus elke fout die de lens zou hebben wordt door de 5dII uitvergroot

                      De 24-105 was een mooie, scherpe lens op mijn 40D ... nu op de 5dII is dit een schitterende, vlijmscherpe lens geworden (zonder zever, de beelden van de 5dII zijn gewoon super scherp en dan stellen sommige dat de 24-105 niet echt een denderende lens is )

                      Bottom line : ben uitermate tevreden over mijn 5d Mark II

                      Mark
                      Ik vind dat je mij dit even meer moet gaan uitleggen.
                      Een FF vergroot de fouten van de lens die je gebruikt op een crop; daar kan ik inkomen. De lens die jij echter op je 40D had, is nu toch NOG beter geworden.. deze tegenstelling snap ik dan niet.
                      Momenteel in opleiding dus erg bedankt voor uw kritiek!
                      ---------------------------------------------------------------------------------------
                      Sony A700 met enkele glaasjes, reportageflits, statief, Elinchrome 4Dlite set

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Ik ben heel tevreden over de 5D MKII, maar voor actiefotografie is de 1D MKIII wel een heel pak beter.

                        Wat is eigenlijk mis op de 5D MKII is spotmeting gekoppeld aan het geselecteerde scherpstelpunt (bij concertfotografie is dat handig), en ik merk ook geregeld dat de scherpstelpunten te dicht in het midden van het beeld zitten. Dat maakt het soms moeilijk om de juiste compositie te maken zonder te herkadreren (bij Servo-AF kan je nooit herkadreren, dan moet je het scherpstelpunt op de juiste plaats kunnen kiezen).

                        Het is een heel camera met een heel goede beeldkwaliteit, maar de AF heeft wel wat aanpassingen nodig om er een perfecte camera van te maken.
                        Bij de meeste foto's voldoet de AF ruimschoots, maar voor actie zijn er betere camera's.
                        Je moet dus eigenlijk twee camera's hebben...
                        Als je zware actie foto's maakt moet je gewoon niet voor de 5DmkII gaan. Dat was voor mij de reden om zo lang te twijfelen tussen de 7D en de 5DmkII. De acties die ik fotografeer: schommelende kids, springende rennende mensen...dat gaat heel goed, heb er amper onscherpe foto's tussen zitten. Wat dat betreft vind ik de AF van de 5DmkII zwaar ondergewaardeerd. De 5DmkII is gewoon een sublieme camera, als het gaat om scherpte en beeldkwaliteit. Of je dan een beer in de zoo fotografeert, een landschap of een portret.
                        Nu gaan heel veel mensen boos op mij worden, maar ik denk dat de 1DmkIII een veel snellere AF heeft en dat dit het gemakkelijker maakt om actie te fotograferen.
                        Met echter een beetje inzicht, de AF van de 5DmkII kennen en daarop anticiperen...kun je ook met deze camera actie schieten. Het is lastiger idd...maar ook een uitdaging.
                        Kom maar kom maar

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                          Ik ben dan geen gebruiker dus hoor eigenlijk niet in deze discussie maar sta op het punt om de 5d II aan te schaffen. Ben nu even in twijfel gebracht omdat de 60D komt/gekomen is. Ik lees veel over de hoge iso mogelijkheden van de 5d II. Tot waar zijn de foto's nog goed bruikbaar? Ik hoor verhalen over 1000.
                          Waarom toch nog even twijfel? Ik schiet toch wel veel close up/macro maar ook landschap.

                          Grt.
                          Roevca

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                            Oorspronkelijk geplaatst door Roevca Bekijk bericht
                            Ik ben dan geen gebruiker dus hoor eigenlijk niet in deze discussie maar sta op het punt om de 5d II aan te schaffen. Ben nu even in twijfel gebracht omdat de 60D komt/gekomen is. Ik lees veel over de hoge iso mogelijkheden van de 5d II. Tot waar zijn de foto's nog goed bruikbaar? Ik hoor verhalen over 1000.
                            Waarom toch nog even twijfel? Ik schiet toch wel veel close up/macro maar ook landschap.

                            Grt.
                            Roevca
                            Iedereen moet zelf zijn wensen voor een ruisvrij beeld leggen. Voor mij is dat niet op geen ruis zichtbaar op een 100% vergroting. Dat is dan ook vrij zinloos want dat druk je nooit af. Voor mijn komt de 5Dii pas echt tot zijn recht vanaf ISO1000. Daaronder kan je met iedere camera mooie beelden maken. Het is daarboven dat de 5Dii net met zijn FF begint te pronken.

                            Hier enkele voorbeelden van de 5Dii op ISO3200. Deze foto's werden RAW getrokken (doe niets anders) gisteren tijdens een feestje binnen. Foto's werden naar 1024x1024 JPG ge-exporteerd via Aperture3. Alleen de default instelling in Aperture om de RAW om te zetten werd gebruikt, geen andere bewerkingen om de foto beter te maken voor ik hem afgeef aan de moeder van de kinderen.

                            Op de 2de foto zie je stof op de tafel liggen en ook de opgedroogde snottebel op de wang van de jongen. Dat zijn mogelijk dingen die ik nog opkuis voor ik de finale versie voor de ouders maak. Die snottebel heeft wel zijn charme's maar vermoedelijk willen de ouders eerder een propere wang. Verder zal ik waarschijnlijk ook wel het stukje witte muur wegcroppen in de finale versie en vermoedelijk de schaduwen of enkel de ogen nog een ietsje optrekken.

                            Tot sluitertijd, Dirk

                            Comment


                            • #29
                              Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                              Hey FotoDirk,

                              Dank voor jouw reactie. Dat zijn mooie 'schone' foto's achter de link.
                              Heb ook even gekeken naar jouw site. De test foto's van de ISO test spreken boekdelen alleen jammer dat er niet bijstaat wat de EXIF zijn.
                              Maar een foto schieten mee (hele) hoge ISO waarde met de 5d II is(lijkt) dus geen probleem.

                              Nogmaals dank.

                              Grt.
                              Roevca

                              Comment


                              • #30
                                Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                                Oorspronkelijk geplaatst door Roevca Bekijk bericht
                                Hey FotoDirk,

                                Dank voor jouw reactie. Dat zijn mooie 'schone' foto's achter de link.
                                Heb ook even gekeken naar jouw site. De test foto's van de ISO test spreken boekdelen alleen jammer dat er niet bijstaat wat de EXIF zijn.
                                Maar een foto schieten mee (hele) hoge ISO waarde met de 5d II is(lijkt) dus geen probleem.

                                Nogmaals dank.

                                Grt.
                                Roevca
                                De EXIF zit wel in de foto's hoor, met een EXIF viewer kun je de gegevens dus wel bekijken.

                                Met de 5D II kun je probleemloos op ISO 3200 schieten en mits correct belicht is ISO 6400 mijns inziens ook nog wel te doen. De ISO 12800 en ISO 25600 zou ik zelf niet gebruiken tenzij ik in het donker als getuige een misdrijf wil vastleggen o.i.d.
                                www.indetailfotografie.nl

                                Comment

                                Working...
                                X