Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Monica, de 5d M II is zo goed, dat ik hem zelfs niet overal mee naar toe neem. Sommige gelegenheden om te fotografen zijn niet echt waard dat ik hem daarvoor verslijt, en dan ga ik op stap met ofwel de 1D MII ofwel zijn voorganger de 5D.

    MVG, Jeff C.
    Same story here.

    5D MII is voor indoors (concerten, hondenshows, expo's) en de 500D is voor outdoors (macro vooral).

    Met een toestel van 2000 euro ga ik niet tussen de konijnenkeutels of mest liggen of tussen de Galloways lopen en bovendien is hij nogal zwaar.

    De 500D heeft dan weer het voordeel van het lichte gewicht en de cropfactor.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #32
      Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

      Mijn bescheiden mening over de 5DmarkII.

      Super camera !!!!!!!!!


      Zoals eerder gezegd, het is geen camera die je NIET op "AUTO" moet zetten.
      Goed glas, heeft perfecte beeldresultaten.
      Afdrukken van 5m op 2m of zelfs meer zijn echt subliem.

      Over AF snelheid en scherpte.....er zijn verschillende stijlen van fotografie. (gebruik steeds het middelste punt)
      Ik heb al 3jaar ervaring met de 5D markI voor bruiloften, produkt en corporate work.
      Sinds ik de 5Dmark II heb zijn mijn klanten nog meer tevreden, vooral low light en high iso shoots.


      En sorry als ik er nu een paar op hun paard zal zetten.
      Diegene die er niet content van zijn...........volg dan eens een cursus fotografie
      Last edited by Phote4you; 29 augustus 2010, 21:20.
      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

      Comment


      • #33
        Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        De EXIF zit wel in de foto's hoor, met een EXIF viewer kun je de gegevens dus wel bekijken.

        Met de 5D II kun je probleemloos op ISO 3200 schieten en mits correct belicht is ISO 6400 mijns inziens ook nog wel te doen. De ISO 12800 en ISO 25600 zou ik zelf niet gebruiken tenzij ik in het donker als getuige een misdrijf wil vastleggen o.i.d.
        De max, op iso 25600 kan je zelfs je eigen misdrijf vastleggen......
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

        Comment


        • #34
          Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

          Oorspronkelijk geplaatst door Focus007 Bekijk bericht
          Ik vind dat je mij dit even meer moet gaan uitleggen.
          Een FF vergroot de fouten van de lens die je gebruikt op een crop; daar kan ik inkomen. De lens die jij echter op je 40D had, is nu toch NOG beter geworden.. deze tegenstelling snap ik dan niet.
          Dit kan hier enkel gaan over lens fouten die bij een crop buiten de foto vallen.
          De vignetting en onscherpte in de hoeken van een FF foto blijven onzichtbaar op een vergelijkbare APS foto.

          Als het dan wel gaat over de weergave van lensfouten in het midden van de fotos dan is alleen de pixel dichtheid belangrijk.
          Hoe hoger de pixel dichtheid, hoe meer de lens fouten worden uitvergroot.

          En omdat de pixeldichtheid van de meeste FF op dit moment lager is dan deze van de meeste APS is voor totale beeldkwaliteit de FF altijd in het voordeel.

          Ik heb nu meer dan een jaar 2 keer een 5DII.
          En alhoewel altijd alles beter kan betekent deze oplossing voor mij dat ik totaal zorgenvrij kan fotograferen. Meer is nooit nodig.

          Mijn belangrijkste vraag is wat Canon nu nog zou kunnen verbeteren waardoor ik bereid zou zijn om deze 5DII later te gaan vervangen.

          Comment


          • #35
            Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

            Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
            De max, op iso 25600 kan je zelfs je eigen misdrijf vastleggen......
            mwoah... ik ben zelf niet zo van het criminele type persoon

            Ik begrijp overigens niet helemaal waarom mensen 'bang' zijn om hun camera te verslijten. Lets face it, de digitale evolutie gaat zó snel dat de meeste body's geen tijd krijgen om versleten te raken voordat er al wel weer een upgrade is aangeschaft
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #36
              Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Same story here.

              5D MII is voor indoors (concerten, hondenshows, expo's) en de 500D is voor outdoors (macro vooral).

              Met een toestel van 2000 euro ga ik niet tussen de konijnenkeutels of mest liggen of tussen de Galloways lopen en bovendien is hij nogal zwaar.

              De 500D heeft dan weer het voordeel van het lichte gewicht en de cropfactor.
              De body van de 5DmkII is vele malen sterker dan die van de 500D.
              Enne...een 5DmkII alleen voor hondenshows en expo's gebruiken, vind ik een belediging voor de 5dMkII

              HET ZIJN GEBRUIKSARTIKELEN....geen museumstukken zeg...komaan.

              vraagje...je hebt het altijd over de voordelen van de cropfactor van je 500D.
              Wat zijn nu de voordelen van de FF van je 5DmkII?

              Comment


              • #37
                Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                Breder beeld, betere kwaliteit op hoge Iso en groter formaat foto zodat je bij het uitsnijden in photoshop toch genoeg pixels overhoudt om een kwalitatieve uitsnede over te houden.

                Mijn fullframe heb ik nog niet veel gebruikt, heb hem net, dus ik zal nog wel andere voordelen ervaren.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #38
                  Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  mwoah... ik ben zelf niet zo van het criminele type persoon

                  Ik begrijp overigens niet helemaal waarom mensen 'bang' zijn om hun camera te verslijten. Lets face it, de digitale evolutie gaat zó snel dat de meeste body's geen tijd krijgen om versleten te raken voordat er al wel weer een upgrade is aangeschaft
                  Je hebt wschl gelijk. Ik vermoed dat ik zo'n 20.000 foto's per jaar maak, dus zou ik van mijn 5D MII 10 jaar plezier moeten hebben, maar dat betwijfel ik.

                  Wschl verkoop ik hem binnen 3 jaar of zo en koop een betere opvolger.

                  Als je ziet wat je vroeger voor een Canon Powershot S3IS of Digital Ixus 500 betaalde (500 a 600 euro), daar heb je nu een veel betere 550D voor.

                  Vroeger moest je bijna een paar seconden wachten na elke foto om een nieuwe te kunnen maken.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #39
                    Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                    Zeer tevereden over de prestaties van de 5D Mk II samen met de 24-70 f/2.8L voor indoorfotografie, portretten en < 70 mm. Vooral voor binnenskamers speelt de ISO een groot voordeel en heb weinig missers op gebied van autofocus.

                    Ik gebruik 'm zelden voor actie, daar heb ik dan weer de 7D voor aangekocht, die ik dan gebruik met de 70-200 f/2.8L IS.
                    Per varios usus artem experientia fecit. (Marcus Manilius)
                    www.stefanjaspers.com

                    Comment


                    • #40
                      Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                      Zou ik mijn 24-105 mm f4 lens kunnen omruilen bij Konijnenberg voor een 24-70 mm f2.8, mits een opleg van +- 300 euro ?
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #41
                        Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                        wel ja...jij wel

                        Comment


                        • #42
                          Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Zou ik mijn 24-105 mm f4 lens kunnen omruilen bij Konijnenberg voor een 24-70 mm f2.8, mits een opleg van +- 300 euro ?
                          Daarvoor zul je wel eens contact met Konijn moeten nemen, denk ik. Ik vraag me af of je dat voor mekaar krijgt. Misschien krijg je via "Aangeboden" een betere prijs (want persoonlijk denk ik niet dat Konijn zomaar zal omruilen)?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment


                          • #43
                            Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                            Misschien een suggestie. Gewoon de 24-105 houden, en voor ongeveer 300 € kan je al een leuk prime-lenske kopen. Dan heb je een goede all-round lens, en een extra lichtsterk objectief. Ik persoonlijk werk héél graag met prime's.
                            Voorbeeld van primes die in aanmerking komen (meestal zal je eerder rond de 400€ zitten): 28 F1.8, 35 F2, 50 F1.8 of F1.4, 85 F1.8, ...

                            Desnoods moet je eerst door je bestaande foto's eens kijken welk brandpunt je veel gebruikt. Ik weet niet of je al gehoord hebt van exposure plot. Dit is een gratis progr. dat je fotos analyseert, en dat je hiervoor kan gebruiken. Google maar eens op exposure plot.
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                              Kijk eens in z'n signature, stapperke (leuk je te zien, by the way): Johan heeft al verschillende lichtsterke primes (zelfs met inbegrip van zijn macrolens).
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                              Comment


                              • #45
                                Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                                Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                                wel ja...jij wel
                                Bij Konijnenberg verkopen ze ook tweedehands zaken, zij het niet veel. Mijn 24-105 mm f4 is maar 1 maand oud, dus ...
                                Canon-man. Concerten en natuur.
                                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                                Comment

                                Working...
                                X