Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

    Naar aanleiding van het topic van Sieg en ik ook wel benieuwd naar de ervaringen van de 5DmkII gebruikers. Er wordt hier nogal eens door een bepaald persoon gesuggereerd dat deze 2 camera's (7D en de 5DmkII) in vergelijking met camera's van ander merken de meeste problemen geven. Ik ben dus erg benieuwd naar jullie ervaring.

    Ik bezit de 5DmkII sinds februari 2010 en ik vind de foto's schitterend. AF is voor mij acuraat genoeg, ook tijdens aktiemomenten. Top toestel

    (btw...mogen dit soort topics, waar mensen hun ervaringen over een specifieke camera delen, een sticky worden (tot nu toe Canon 7D en Canon 5DmkII). Lijkt me ook handig leesvoer voor potentiele kopers.

  • #2
    Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

    nou, hier ook een tevreden gebruikster van zowel de 5dm2 als van de 7d
    heb ze meer gekocht om te kunnen filmen, maar ben zeer tevreden over beide mogelijkheden
    neem ook veel actiefotos van kinderen op school en die zijn 90% geslaagd
    groetjes aline
    groetjes aline

    Comment


    • #3
      Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

      Beste aankoop op foto vlak (met de TS-E 90) voor mij.

      Comment


      • #4
        Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

        Zeer tevreden 5DMarkII gebruiker.
        Geen problemen ondervonden met het toestel.
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • #5
          Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

          eveneens zeer tevreden gebruiker van de 5DMK2
          geen problemen ondervonden met aangehaalde problemen (ivm trage af)
          wel goed glas erop


          greets
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

          Comment


          • #6
            Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

            Ik ben enorm tevreden van m'n 5DmkII. Ik gebruik hem voornamelijk in low-light situaties, van statische caféconcertjes tot grote concertzalen. De AF doet 95% wat ie moet doen, meer kan ik er niet van verwachten in zo'n slechte omstandigheden.
            In m'n directe omgeving zijn er nog 4 mensen met een mkII, stuk voor stuk zijn ze perfect tevreden. (behalve dat de geheugenkaartjes er door vliegen aan 21mp raw's, maar da's eigen keuze natuurlijk)
            Voor concertfotografie is er nu eenmaal (binnen canon) niet echt een alternatief. 1DsMkIII is er een beetje over voor een amateur zoals ik. En bij een crop zou m'n 24mm niet wijd genoeg meer zijn.
            Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

            Comment


            • #7
              Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

              Mooi initiatief Monica.

              Ik heb begin 2010 ook een 5d Mark II gekocht ... na héél lang twijfelen weliswaar en had al direct spijt ... dat ik hem niet eerder gekocht had

              Voor auto fotografie is dit een perfecte camera, massa's pixels, dus alles is mooi gedetailleerd, met de 24-105 heb ik het juiste bereik en de kleuren zijn gewoon schitterend (mooie saturatie en ik heb nog geen enkele keer een verkeerde WB gehad) Bij 99% van de foto's die ik genomen heb zat de AF er 'boenk op' zoals ze hier zeggen, ik heb zelfs panning shots gemaakt met de 5dII en ook dit verliep veel beter dan verwacht (als je de horror verhalen leest verwacht je echt slechte resultaten, mooi niet dus, zelfs panning beelden zijn vlijmscherp, dus de AF werkt perfect)

              Heeft de 5dII dan geen nadelen ?
              Tuurlijk wel, met de 24-105 heb je vignetting als je op 24mm werkt, maar dat wist ik op voorhand ... en het stoort me niet eerlijk gezegd.
              De grip is duur, en een tweede batterij ook ... maar dat weet je ook op voorhand, dus daar moet je niet over zagen (maar doe het toch )
              Met een dergelijke resolutie zijn de beelden (vooral RAW) ook groot, dus heb ik nieuwe CF's kunnen kopen (16gb deze keer) en enkele maanden later toch maar een nieuwe, zware PC gekocht om alles vlot te verwerken, heb geen geduld dus moest de PC sneller worden ...

              De 5dII kopen is één ding, daarna komt er nog wat extra investering bij omdat een dergelijke camera toch redelijk wat eisen stelt, ik had al goede lenzen en die heb je echt nodig op een 5dII, dit is Full Frame mensen, dus héél de lens wordt gebruikt, niet zoals bij een 1.6 crop enkel het center, dus elke fout die de lens zou hebben wordt door de 5dII uitvergroot

              De 24-105 was een mooie, scherpe lens op mijn 40D ... nu op de 5dII is dit een schitterende, vlijmscherpe lens geworden (zonder zever, de beelden van de 5dII zijn gewoon super scherp en dan stellen sommige dat de 24-105 niet echt een denderende lens is )

              Bottom line : ben uitermate tevreden over mijn 5d Mark II

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                Zeer tevreden gebruiker hier ook. Ik vond m'n foto's plots zoveel beter worden, dat het achteraf gezien zelfs een goede zaak was dat m'n 7D werd gestolen

                Comment


                • #9
                  Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                  Ben lid van een fotoclub, doe mee aan nationale en internationale wedstrijden. Het spijt mij voor sommigen, maar met mijn 5d markII (oktober 2009) heb ik nog geen enkele foto gemaakt waarvan de AF niet 100% was. En ik fotografeer wat af, dat kan ik jullie verzekeren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                    Zeer tevreden gebruiker! Mijn sterk gereduceerde set up bestaat nu uit een 17-40/4, een 50/1.4 en een 135/2 en stuk voor stuk geven die super-resultaten op mijn 5D2.

                    Machtig masjien.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                      Heb mijn 5DmkII nu al bijna een jaar. Super camera, de AF is super snel ( teminste met een goeie lens erop ). Geen idee of de AF op een 7D bv beter is ...

                      Wel ondervonden dat AF super kritisch wordt op een FF 21MP body. Het heeft me wat tijd gekost aleer ik min of meer consistent echt scherpe foto's kon maken. Ik was eigenlijk gewoon om het center AF punt te gebruiken en dan te herkadreren. Maar dat was niet precies genoeg meer.

                      Nu zet ik C.Fn III-3 op 1 waardoor ik rechtstreeks met de mini joystick (the multi-controller) achteraan het AF punt kan selecteren, rechtstreeks op het onderwerp. Dit limiteerd voor een stuk wel de compositie omdat de AF punten imo wat te dicht op elkaar staan. Maar met wat te croppen achteraf is dat makkelijk op te lossen.

                      Auto AF punt selectie gebruik ik quasi nooit. Ik ben er zelf nog niet uit hoe die Auto AF punt selectie precies werkt. Bij mij selecteert ie meestal gewoon een fout AF punt. Gevolg is bv bij een portret dat je algauw zit te focussen op de neus ipv op de ogen enzo met alle gevolgen vandien bij een grote diafragma opening.

                      Grootste pluspunt is gewoon de Full Frame sensor . Gecombineerd bv met een 24-105 of een 70-200 heb je nu echt lenzen van topkwaliteit die niet "te lang" zijn, geen stomme cropfactor meer. Dit met de hoge iso gevoeligheid én met de 21 MP beelden. Die 21MP laten u toe om achteraf een foto ferm te gaan croppen zonder noemenswaardig detail te verliezen.

                      Tot slot, het is ook maar een body. Binnen een paar jaar is er alweer iets anders en iets beter. Het zijn vooral mijn Lenzen die het doen, en die gaan veel langer mee dan de body.

                      Jos
                      [ nick gewijzigd - was vroeger joxyD ] Canon stuff.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                        Hier nog een zéér tevreden gebruiker van de 5D II, zowel voor statische onderwerpen als voor bewegende onderwerpen. Zelfs voor auto/ motorsport
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                          Ik heb mijn 5DII intussen al meer dan een jaar en ben er al die tijd ook zeer tevreden mee.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                            Hier ook een tevreden gebruiker
                            De AF is naar mijn idee zelfs iets beter dan mijn vorige camera [40D]
                            Geen seconde spijt van de aanschaf.

                            gr.ron.
                            http://exhi-fotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tevreden of ontevreden 5DmkII gebruikers

                              Monica, de 5d M II is zo goed, dat ik hem zelfs niet overal mee naar toe neem. Sommige gelegenheden om te fotografen zijn niet echt waard dat ik hem daarvoor verslijt, en dan ga ik op stap met ofwel de 1D MII ofwel zijn voorganger de 5D.

                              MVG, Jeff C.
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment

                              Working...
                              X