Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Oorspronkelijk geplaatst door SuperdaantjeBekijk bericht
Weet niet hoe je tot deze conclusie komt? Pola kun je wel degelijk instellen. Zijn genoeg gebruikers ervaring die dat beamen. Het vergt een andere aanpak. Bijvoorbeeld scherp stellen en dan pola in juiste stand zetten.
Hier even een filmpje die gemaakt is met een 550D en 18-55IS
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Zou zeggen eerst zelf je huiswerk doen alvorens zo uit je slof te schieten
Niet zo aanstellen. je komt zelf met onderstaande reactie. Waarvan je waarschijnlijk overtuigd was. Dit wat niet erg is dat je dacht dat het niet mogelijk is. Echter om dan nu weer zo te gaan reageren is beetje kinderachtig. Er wordt immers alleen aan gegeven dat het wel mogelijk is. Is het nou zo erg dat je er naast zat met je advies. Dat kan iedereen gebeuren. Wij kunnen immers niet alles weten.... !! Het dan ook niks te maken met beter weten.
Jij kunt beter even goed lezen wat de TS schrijft, ze heeft een 18-55IS en een 55-250IS, en deze hebben beide een draaiend voorfront, het zijn geen usm lenzen, en een pola kun je dus niet instellen.
Niet zo aanstellen. je komt zelf met onderstaande reactie. Waarvan je waarschijnlijk overtuigd was. Dit wat niet erg is dat je dacht dat het niet mogelijk is. Echter om dan nu weer zo te gaan reageren is beetje kinderachtig. Er wordt immers alleen aan gegeven dat het wel mogelijk is. Is het nou zo erg dat je er naast zat met je advies. Dat kan iedereen gebeuren. Wij kunnen immers niet alles weten.... !! Het dan ook niks te maken met beter weten.
Oke, ik geef het toe hoor, ik zat er naast, sorry voor mijn reactie.
Luf yoe to
Zo werkt dat helaas niet met een dslr.
Zo werkt het gelukkig wel, maar dat hangt van je instellingen en manier van werken af!
je kan veel DSLR's instellen zodat er altijd als je afrdukt een juist belichte foto genomen wordt, los van het scherpstellen.
Heel wast camera's hebben een AF-On knop naast de AE-AF Lock. Je kan die AF-On knop gebruiken om de AF te activeren (vandaar de naam AF-ON). AF werkt dan exact zoals anders. De ontspanknop gaat dan belichting meten en afhankelijk van A, S, P of M modus instellingen juist zetten. Je camera gaat dan nog sneller reageren op het afdrukken.
Er zijn verschillende situaties denkbaar waar je 1 keer scherpstelt en dan een reeks foto's zou kunnen maken met dezelfde instelling. Spijtig genoeg denkt je camera dat hij steeds moet focussen. Als dan een keer je scherpstelveld net van je onderwerp afglijdt is je foto mis. Als je de AF-On knop gebruikt en de AF op de ontspanknop afzet gebeurt dat niet.
Niets zegt dat dat een zaligverklarende manier van werken is, maar er zijn omstandigheden denkbaar waar het voordelen heeft.
In je handleiding staat hoe je je camera daarvoor instelt.
Puter waar ik op reageerde was "als ik afdruk wil ik een foto" Quote was niet geheel goed gekozen in deze
Ik dacht te verstaan dat jij reageerde op iemand die een foto wil als hij op het knopje drukte alsof dat niet zou gaan met een DSLR, omdat een DSLR eerst een heel rijtje moet afwerken voor de camera effectief afdrukt.
Zo had ik jouw reactie begrepen en wou daarop melden dat je dat rijtje kan inkorten als je echt wil dat je bij afdrukken altijd een foto hebt.
Heb ik je dan verkeerd begrepen?
en de AF-On knop is niet dezelfde als de AF-lock, die hebben een totaal andere functie.
1 waarom zou je scherpstellen egaal blauw ziet scherp en omscherp er hetzelfde uit
omdat scherpte het eerste is dat op dit forum beoordeeld wordt. Ben er zeker van dat sommigen het verschil tussen onscherp egaal blauw en scherp egaal blauw onmiddellijk zien.
omdat scherpte het eerste is dat op dit forum beoordeeld wordt. Ben er zeker van dat sommigen het verschil tussen onscherp egaal blauw en scherp egaal blauw onmiddellijk zien.
Zo ken ik er maar één op het forum hoor. Lees je zin nog eens...of ken jij toevallig het geslacht van een engel ?
Zo ken ik er maar één op het forum hoor. Lees je zin nog eens...of ken jij toevallig het geslacht van een engel ?
Sorry kerel, ik ben niet mee.
Ik ben zelf een van de mensen die heel goed is in net geen scherpe foto's maken. Maar geslacht van engelen, ik denk dat zelfs meneer Rattzinger dat niet weet.
Waarom zou je een egaal blauwe foto op dit forum zetten? Als het begin van je studie Red-White and Blue? Als er toch niet iets anders op de foto staat, zou ik daar op scherpstellen.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Ja hoor, toch wel ... in de praktijk tenminste. Daarom ook dat we dat kunnen afzetten.
Als een AF geen lock krijgt omdat er bv. te weinig licht is of omdat een lens slecht focust door wisselende
lichtcondities (zoals concerten) dan heb ik nog altijd liever een foto dan geen foto. Achteraf haal ik de
slechte er wel tussenuit, al is dat beperkt als je weet wanneer af te drukken.
AF is geen heilig ding hoor, het kan ook falen.
Enkel bij (ring-)USM lenzen kan je snel nog even corrigeren met manuele instelling en zelfs dan moet
je goed weten waarmee je bezig bent of je foto is nog slechter.
Even een opmerking: het is niet omdat bij iemand 'junior member' staat dat dat betekent dat die niet met
een DSLR overweg kan ...
EDIT: ik zie dat putor al had gereageerd, maar toch maar aanvullen
Have fun! EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6
Comment