Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's in een sporthall. Beter te vroeg dan te laat.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's in een sporthall. Beter te vroeg dan te laat.

Beste bd'rs,

Ik heb sinds kort mijn eerste spiegelreflex gekocht namelijk een D90.
    Ik ben momenteel heel tevreden van het toestel maar heb nog niet kunnen verdiepen in al de mogelijkheden die er zijn.
    Nu; morgen moet ik groepfoto's nemen van volleybalploegen in een sportzaal (wb= tl dus, maar welke?).
    Wat zijn jullie beste tips om zo een goede en scherp mogelijke foto's te hebben?
    Er zou ook moeten een mogelijkheid zijn om de hoofden appart te kunnen selecteren (geen probleem natuurlijk maar ze moeten duidelijk zijn).
    Welke instellingen zijn hiervoor het best?
    Een kleine hulp is dat ik statief ir-remote heb.
    Verder heb ik een tele-lens (niet nodig dus) en een 18-105. (nikkor).

Alvast bedankt voor eventuele tips of hulp.
    M.v.g.
    Lander

Re: Foto's in een sporthall. Beter te vroeg dan te laat.

Oorspronkelijk geplaatst door wasda Bekijk bericht
    Beste bd'rs,

Ik heb sinds kort mijn eerste spiegelreflex gekocht namelijk een D90.
    Ik ben momenteel heel tevreden van het toestel maar heb nog niet kunnen verdiepen in al de mogelijkheden die er zijn.
    Nu; morgen moet ik groepfoto's nemen van volleybalploegen in een sportzaal (wb= tl dus, maar welke?).
    sporthallen zijn over 't algemeen erg donker en het licht dat er is, indien TL, maakt lelijke huidskleur...

kan je niet naar buiten gaan met de groep?

persoonlijk zou ik twee flashes gebruiken links en rechts, maar ik vermoed dat je daar niet voor bent uitgerust?
    Last edited by d_oracle; 18 augustus 2010, 20:36.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Idd,

Ik heb zoals je zegt nog geen 2 flashes, ook zal het buiten te donker zijn om die foto's nog te nemen. Ik heb slechts heel weinig tijd om deze foto's te maken.
      We zullen zien vrees ik.

M.v.g.
      Lander

Comment

probleem is dat je een F8 nodig hebt om iedereen op zo'n groepsfoto scherp in beeld te hebben... maar je hebt geen licht genoeg...

laat ze heel erg stil staan, gebruik statief en breng je ISO omhoog...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

op 18mm is f 3-5 - 4 genoeg. Iso rond 300-400 op statief, lens zo recht mogelijk houden en kan al min of meer aanvaardbare foto maken
          Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
            op 18mm is f 3-5 - 4 genoeg. Iso rond 300-400 op statief, lens zo recht mogelijk houden en kan al min of meer aanvaardbare foto maken
            18mm inderdaad... maar da's om vervorming vragen!

Comment

Hoi,

Ik zit ook in een sportclub die steeds speelt in sporthallen...ik trek meestal mijn foto's met mijn tamron 17-50mm 2.8f en zet dan de iso op 800-1000 zelfs....geen probleem voorgroepsfoto's met de D90. Als ge echter haarscherpe foto's wil van actiebeelden als ze bezig zijn dan zul je moeten investeren in duur glas vrees ik..zoals bv. 70-200mm 2.8f VRII de beste lens op het ogenblik voor sportfotografie in sporthallen...kost wel 2000 euro....ik moet zeggen ben meestal tevreden van hoe ik het doe..;natuurlijk acktiemomenten zijn nooit echt makelijk om te fotograferen.

Grtz Dirk
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Die groepsbeelden zijn ploegfoto's veronderstel ik (voor op de site, aan sponsors te geven....). Waarom probeer je dan niet ergens een flash vast te krijgen, zelfs al is het er maar één. Ik als sponsor zou liever een platgeflitste foto hebben waar mijn reclame zéér duidelijk op te lezen is, dan een uiterst sfeervolle foto à la nachtwacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
                  Die groepsbeelden zijn ploegfoto's veronderstel ik (voor op de site, aan sponsors te geven....). Waarom probeer je dan niet ergens een flash vast te krijgen, zelfs al is het er maar één. Ik als sponsor zou liever een platgeflitste foto hebben waar mijn reclame zéér duidelijk op te lezen is, dan een uiterst sfeervolle foto à la nachtwacht.
                  volledig mee eens... je wilt de spelers weergeven en niet de zaal... Maar ik neem aan dat de foto's intussen genomen zijn?

Comment

Working...
                  X