Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De verklaring van... ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De verklaring van... ?

Hoe komt het dat ik met mijn canon 500D en 18-55 55-250 lenzen niet
    gewoon de effe blauwe lucht kan fotograferen? Dan kan ik duwen op het
    knopje zolang ik wil, er komt geen foto..

Re: De verklaring van... ?

waarschijnlijk omdat de camera nergens op kan scherpstellen en je niet toelaat om een foto te nemen zolang er niet is scherpgesteld ?
    't is maar een gokje

Zet je lens anders eens op manueel scherpstellen, zet het manueel op oneindig en probeer nog eens ?

Comment

Het is idd door dat het niet kan scherpstellen. Gewoon op het verste voorwerp scherpstellen dan AF uitdoen en opname maken
      Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Oké bedankt, ga het morgen eens uitproberen!

Comment

Basis van de fotografie...als je camera niet op een punt kan scherpstellen kan je gewoon niet afdrukken...dus zoals gezegt scherpstellen op een punt en dan kaderen is de beste methode...bij mijn compact is dat ook het geval....het is niet alleen bij blauwe lucht....bij elke kleur of egaal vlak zal de Af zoeken naar een punt om scherp te stellen.

Grtz Dirk
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            Basis van de fotografie...als je camera niet op een punt kan scherpstellen kan je gewoon niet afdrukken...dus zoals gezegt scherpstellen op een punt en dan kaderen is de beste methode...bij mijn compact is dat ook het geval....het is niet alleen bij blauwe lucht....bij elke kleur of egaal vlak zal de Af zoeken naar een punt om scherp te stellen.

Grtz Dirk
            Vind ik totaal geen basis en dan ook het eerste dat ik afzette bij mijn camera.
            Als ik afdruk, wil ik ook een foto!
            Have fun!
            EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

Als ik afdruk, wil ik ook een foto![/QUOTE]

Dan zet je de focus op manueel.... simpel.

R
              Canon EOS 40D | EF 24-70 mm 1:2.8 L | EF 70-200mm 1:2.8 L IS | EF 50mm 1:1.8 II | EF 70-300mm 1:4-5.6 IS | 430 EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
                Vind ik totaal geen basis en dan ook het eerste dat ik afzette bij mijn camera.
                Als ik afdruk, wil ik ook een foto!
                Zo werkt dat helaas niet met een dslr. Zou zeggen start hier en lees de artikelen eens door op deze site http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/

Om een goede foto te kunnen maken met een dslr dien je wel de basis te beheersen van Diafragma, Sluitertijden ISO (oftewel de belichtingsdriehoek)

Om de lucht echt mooi blauw te krijgen wordt er vaak een filter te gebruikt om de lucht te polariseren. Bijvoorbeeld een circulair polarisatie filter, maar ook voor gebruik van deze filters is de basis belangrijk van de belichtingsdriehoek.
                Last edited by Superdaantje; 19 augustus 2010, 14:58.

Comment

[Om de lucht echt mooi blauw te krijgen wordt er vaak een filter te gebruikt om de lucht te polariseren. Bijvoorbeeld een circulair polarisatie filter, maar ook voor gebruik van deze filters is de basis belangrijk van de belichtingsdriehoek.[/QUOTE]

Jij kunt beter even goed lezen wat de TS schrijft, ze heeft een 18-55IS en een 55-250IS, en deze hebben beide een draaiend voorfront, het zijn geen usm lenzen, en een pola kun je dus niet instellen.

Comment

Daarboven heeft een pola of de lucht mooi blauw krijgen niets met de vraag van TS te maken.

TS kan niet afdrukken, omdat de camera niet kan scherpstellen, vanwege gebrek aan contrast. Dus camera op manueel, scherpstelling op oneindig en afdrukken...

of...

zoals boven omschreven, scherpstellen op een ver voorwerp, herkaderen en afdrukken...

De lucht mooi blauw krijgen is dan weer een ander verhaal, waar je als je enkel lucht voor schiet ook niet perse een pola voor nodig hebt
                    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Weet niet hoe je tot deze conclusie komt? Pola kun je wel degelijk instellen. Zijn genoeg gebruikers ervaring die dat beamen. Het vergt een andere aanpak. Bijvoorbeeld scherp stellen en dan pola in juiste stand zetten.

Hier even een filmpje die gemaakt is met een 550D en 18-55IS
                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Zou zeggen eerst zelf je huiswerk doen alvorens zo uit je slof te schieten

Comment

Eh, wat is een draaiend voorfront op een lens?
                        Ik gebruik de sigma 18-200 op een canon 450D met polarisatiefilter indien nodig.
                        Canon 70D en wat lenzen

Comment

Op moment dat jou objectief scherp stelt draait het voorste deel van je objectief. Bij de zogenaamde USM objectieven draait de voorkant niet mee bij het scherp stellen.

Hoe kun je controleren of dit bou jou het geval is... stel scherp en kijk naar het voorste deel van je objectief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
                            Hoe komt het dat ik met mijn canon 500D en 18-55 55-250 lenzen niet
                            gewoon de effe blauwe lucht kan fotograferen? Dan kan ik duwen op het
                            knopje zolang ik wil, er komt geen foto..
                            Ik weet niet waarom het je niet lukt, bij mijn 40D lukt het wel.
                            Kan het te maken hebben met de AI servo, maw zou het wel lukken in one shot?

Djienbe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                              Ik weet niet waarom het je niet lukt, bij mijn 40D lukt het wel.
                              Kan het te maken hebben met de AI servo, maw zou het wel lukken in one shot?

Djienbe
                              Staat hierboven al waarom dat niet lukt hoor
                              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                              X