Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met natuurfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beginnen met natuurfotografie

Ik zou heel graag willen beginnen met natuurfotografie maar heb nog helemaal niets van apparatuur. Hoe moet ik dit aanpakken ? Graag enkele tips aub. Alvast bedankt voor de reacties.

Re: Beginnen met natuurfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door barthal Bekijk bericht
    Ik zou heel graag willen beginnen met natuurfotografie maar heb nog helemaal niets van apparatuur. Hoe moet ik dit aanpakken ? Graag enkele tips aub. Alvast bedankt voor de reacties.
    Moet je even eerst gaan uitleggen wat je bedoelt met natuurfotografie.
    Want je kunt macrofotografie bedoelen, wild, vogels, en natuurlandschappen.
    En dat vereist toch steeds weer een andere soort objectieven.
    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Ik zou eerst willen beginnen met het fotograferen van zoogdieren en vogels.

Comment

1. http://www.natuurfotografen.org/curs...tuurfotografie downloaden
        2. Alles lezen
        3. Alles nog een keer lezen
        4. Een budget vast te leggen voor je nieuw hobby en je er ook aanhouden
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door barthal Bekijk bericht
          Ik zou eerst willen beginnen met het fotograferen van zoogdieren en vogels.
          Vogels zou ik beginnen in de tuin, in het park, aan de waterkant.
          Zeker in de winter zal je genoeg gelegenheid hebben om dicht bij de dieren te komen, hun gedrag te leren en je techniek op punt te stellen.

Een 300mm met extender of een 400mm is hiervoor voldoende.
          Niet echt goedkoop, maar een fractie van wat de grote kanonnen van 500 en 600mm kosten.
          Hierover is al genoeg geschreven.

Comment

Oké alvast bedankt voor de reacties. Ik ga die cursus eens op mijn gemak doorlezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
              1. http://www.natuurfotografen.org/curs...tuurfotografie downloaden
              2. Alles lezen
              3. Alles nog een keer lezen
              4. Een budget vast te leggen voor je nieuw hobby en je er ook aanhouden
              Dit is inderdaad het beste dat je kan doen
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

zou heel graag willen beginnen met natuurfotografie maar heb nog helemaal niets van apparatuur. Hoe moet ik dit aanpakken ?
                En het belangrijkste: leer ook effectief wat bij over natuur! Sluit je aan en ga eens een paar keer op stap met een natuurvereniging. Natuurfotografie is niet zomaar een hobby zoals postzegels of bierviltjes verzamelen. Het is belangrijk dat je wat van natuur afweet, zo zal je kunnen inschatten waar je bepaalde soorten kan vinden, in welke periode, wat hun gedrag is, of je verstoring veroorzaakt, ... Het zal niet alleen de natuur ten goede komen maar ook jouw fotografie.
                Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Working...
                X