Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 50D lichte foto's?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EOS 50D lichte foto's?

Da's een goeie tip, waar ik niet eens aan gedacht had. Vind dat een "vervelende" stand bij de 50D en heb die zelf nooit gebruikt. Maar ik merk wel dat m'n vrouw die (onbewust) vaak heeft aanstaan, zodat als ze me vraagt iets in te stellen voor haar, of na te kijken, ik dat schakelaartje eerst moet wijzigen.
    Bij de 7D die ik nu heb, heeft men dat beter opgelost.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
      Ik heb mezelf in het begin ook doodgeërgerd aan de EOS 50D, dit omdat hij telkens overbelichtte.

Totdat ik die hooglichtenprioriteit heb ingesteld: met als gevolg, nu mag ik zelfs overbelichten, mijn foto's zijn zelden uitgevreten.

In het geval dat die highlightpriority aangeschakeld is komt er op het LCD-schermpje naast de ISO-waarde een D+ te staan. Het kan geen kwaad om dit in te schakelen. Maar natuurlijk moet je dan nog wel iets van belichting afkennen want een slecht belichtte foto die niet uitgevreten is, is natuurlijk nog niet goed, ook al knippert het wit dan niet op je schermpje .
      Ik heb de gebruiksaanwijzing van voor en van achteren gelezen, maar ik kan niet de functie 'hooglichtenprioriteiten' vinden.

By the way. De 50D is een top camera!

Wie weet het antwoord.

Alvast bedankt

Leo
      50D - 10D - 24-105 - flitslicht

Comment

Manual p.177. Custom Function Settings C.Fn II-3.
        (heb de E manual digitaal, maar neem aan dat de paginering van de NL niet zover zal afwijken)
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Manual p.177. Custom Function Settings C.Fn II-3.
          (heb de E manual digitaal, maar neem aan dat de paginering van de NL niet zover zal afwijken)
          Bedankt

Leo
          50D - 10D - 24-105 - flitslicht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            De waarheid is vaak hard.
            Mijn l*l ook maar daarom sla ik je er nog niet mee in het gezicht

Zoek misschien een andere hobby Telekees, meer dan in elk topic te emmeren over de onnoodzaak van camera-upgrades en ergerlijk betweterig doen tegen beginners/niet geïnformeerden kan je blijkbaar niet.

Of ga eens op de bank liggen bij een psych en maak komaf met je trauma's.

En oja... maar dat heb je zelf al gezegd!

Comment

Was getekend: de man van het geheven vingertje...

Wat beweegt mensen een ander de maat te nemen....

Comment

Wat mij betreft worden teksten over de gevoelens die men jegens elkaar koestert verwijderd uit dit onderwerp.

Comment

Ik vind u een prima kerel....

Comment

Ik ook van jou
                    Knuffelen doen we wel ergens anders vind je niet?
                    En blijven we op BD over fotografie schrijven.
                    Wel zo overzichtelijk.

Als we met z'n allen een beetje ons best doen om gevoelens en meningen jegens elkaar niet op het forum te plempen komt het best goed.

Comment

Ik lees net dat de 50D met firmware-versie eerder dan 1.0.2 ook last kan hebben van overbelichting

Citaat van een website van Canon

Version 1.0.3 changes:
                      1. Corrects a phenomenon in which an image becomes overexposed when C.Fn.II-3 Highlight tone priority is set to "1" together with other camera settings. (This correction has already been incorporated in the Version 1.0.2 and later firmware.)
                      2. Corrects a rare phenomenon in which "busy" blinks on the camera's display panel and the shutter cannot be released due to the timing of battery installation.
                      3. Corrects a rare phenomenon in which "Err 99" appears on the camera's display panel and LCD monitor and the shutter cannot be released due to the timing of pressing the shutter button.

Bron: http://web.canon.jp/imaging/eosd/fir.../firmware.html

Comment

Working...
                      X