Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alpha 550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony alpha 550

avond,

heb net mijn nieuwe 550 in de hand en was wat aan het spelen , nu zie ik op de display een rood puntje als ik de live view opzet (ergens bovenaan in het midden) dacht eerst aan een dode pixel of zo maar als ik de foto's bekijk op het scherm zie ik het puntje niet.

is dit bij alle 550's zo of kan ik er al terug mee naar de winkel lopen?

(zal ondertussen ook de manual eens lezen :-) )

mvg
    Havik
    Sony alpha 550 en 200 met kitlenzen en sigma 50-150 f2.8
    Mijne Flickr
    Mijn site

Re: Sony alpha 550

Oorspronkelijk geplaatst door havik Bekijk bericht
    In ieder geval niet bij de mijne .
    about.me/stijnv

Comment

avond,

heb net mijn nieuwe 550 in de hand en was wat aan het spelen , nu zie ik op de display een rood puntje als ik de live view opzet (ergens bovenaan in het midden) dacht eerst aan een dode pixel of zo maar als ik de foto's bekijk op het scherm zie ik het puntje niet.

(zal ondertussen ook de manual eens lezen :-) )

mvg
      Havik
      Zou dat rode puntje misschien het actieve scherpstelpunt aanduiden ? Wat zegt de handleiding ?
      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

De scherpstelpunten zijn redelijke grote vierkantjes, maar die lichten inderdaad rood op.
        about.me/stijnv

Comment

zie het niet direct staan in de manual, dode pixel lijkt mij eigenaardig aangezien je het niet in de foto's zelf op het scherm ziet.

zal morgen eens bellen.

als stijn het niet heeft en ik wel zal er wel iets mis zijn vrees ik
          Mijne Flickr
          Mijn site

Comment

zie het niet direct staan in de manual, dode pixel lijkt mij eigenaardig aangezien je het niet in de foto's zelf op het scherm ziet.

zal morgen eens bellen.

als stijn het niet heeft en ik wel zal er wel iets mis zijn vrees ik
            Dan is het mogelijk een dood deel-pixel in het LCD-scherm ?
            Alleen kan ik dan niet verklaren waarom het alleen optreedt bij Live-view (maar ik ken de camera niet)
            Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

of het moest zijn dat er een probleem zit in de live view eenheid van de camera.
              zal morgen eens bellen en desnoods langsgaan. een nieuwe camera met rode pixel in moet ik niet hebben :-)
              Mijne Flickr
              Mijn site

Comment

Een dode pixel heeft niets met je sensor of autofocuspunten te maken, het doet ook niets af aan de foto's die je maakt.

Een dode pixel is een 'dood' puntje op je lcd scherm. Dit puntje licht rood op op je scherm, het kan geen informatie weergeven. Bij de productie van computerschermen of lcd-televisies of kleine lcdschermpjes zijn er altijd enkele dode pixels. Deze worden steeds gekeurd en zodoende komen in principe alleen maar onberispelijke lcd-schermen op de markt. Toch herinner ik me een artikel gelezen te hebben, pakweg 5 jaar geleden, en dan nog ivm compactcameratjes dat zo 1 dode pixel wel toelaatbaar zou zijn. Hoe dat nu precies vandaag zit weet ik niet, maar ik zou er eens over googlen.

Ik zou met je toestel terug naar de winkel gaan en omruiling vragen.

Comment

Ik heb zoiets op het LCD van m'n A350, maar niet tijdens live view (tenminste, toch niet dat ik het al gemerkt heb). Staat in de handleiding dat dit perfect normaal kan zijn, zo 1 puntje...als het er meer zijn mag je ermee naar de winkel...maar tijdens live view ?
                  Last edited by JorisVdB; 13 augustus 2010, 13:28.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k.arnauts Bekijk bericht
                    Een dode pixel heeft niets met je sensor of autofocuspunten te maken, het doet ook niets af aan de foto's die je maakt.

Een dode pixel is een 'dood' puntje op je lcd scherm.
                    Maar ook je sensor kan een dode of hot pixel bevatten.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De 550 heeft, volgens mij, een aparte LV sensor in de zoeker, dus die zal wel last hebben van een hot pixel.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        De 550 heeft, volgens mij, een aparte LV sensor in de zoeker, dus die zal wel last hebben van een hot pixel.
                        Helemaal mijn gedacht

Comment

even terug naar boven halen.

Heb dit weekend de camera voor de eerste maal gebruikt , toen ik thuis de foto's bekeek schrok ik ervan hoeveel onscherpe en wazige foto's ik had.
                          zelfs foto's die op het lcd scherm goed waren.
                          Kreeg de indruk dat het lcd de foto's veel scherper weer gaf dan op de pc.

zal nog even moeten oefenen blijkbaar met het nieuwe toestel en de lens.
                          als er iemand met een 550 tips heeft of dit vroeger ook had let me know
                          Mijne Flickr
                          Mijn site

Comment

Veel oefenen?

Hoe is het dan afgelopen met die pixel?
                            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                            500px

Comment

gingen mij morgen terug contacteren , zullen zien hé.
                              pixel is alvast niet te zien om de foto's.
                              Mijne Flickr
                              Mijn site

Comment

Working...
                              X