Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge voor All round fotografie, maar ook wat concertfotografie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bridge voor All round fotografie, maar ook wat concertfotografie?

Hallo, iedereen, ik heb de vorige post ( dslr voor dummies)ook goed meegevolgd omdat ik met hetzelfde probleem zat. Ik twijfel om een bridge of een DSLR te kopen. Me verdiepen in de basisbeginselen van de fotografie zie ik wel zitten.
    Nu vroeg ik me af, ik zou het toestel willen gebruiken voor all round fotografie maar ook voor concertfotografie ( meestal op festivals , maar ook in zalen).
    Ik heb al gelezen dat je het best lichtsterke lenzen gebruikt, samen met je DSLR dan. Nu het probleem is dat je op festivals en in de meeste zalen zo'n toestel niet mag meenemen, en binnensmokkelen zal ook geen makkie zijn denk ik.
    Een goede bridge daarentegen, mag je wel mee naar binnen nemen. Is de kwaliteit van deze toestellen 's avonds of bij minder licht dan echt zo slecht? Ik denk dat aan toestellen als Nikon coolpix p100 of canon powershot SX 20IS?

Mvg John
    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Re: Bridge voor All round fotografie, maar ook wat concertfotografie?

Hallo,

voor concerten worden niet alleen lichtsterke lenzen gebruikt (f1.8-2.8) maar meestal ook hogere iso's.
    Zo'n bridge heeft al geen lichtsterke lens en fototoestellen met een kleine sensor presteren zowiezo minder op die hoge iso's.
    Ik vind het al moeilijk om een goede foto te trekken met m'n D300 en f2.8 zoom dus kan ik het me al indenken hoe het moet zijn met een bridge.

mvg Jozef
    D800 en een goed glasservies

Comment

hangt er gewoon vanaf met welke kwaliteit de TS tevreden is
      verwacht gewoon niet dezelfde kwaliteit als met goeie DSLR + goeie lichtsterke lens
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

ik heb al regelmatig concerten en optredens gedaan met mijn fujifilm finepix s100fs
        resultaat: niet al te best (ik bedoel: goed, maar het kan beter: met materiaal van boven de € 1500)
        deze camera is een van de beste bridgecamera's wat betreft hoge ISO, vraag maar na
        enkele maanden geleden is er een nieuwe camera verschenen die nog beter zou presteren, de HS10 (ook van fuji), maar heb hem nog niet kunnen testen (er zijn enkele forumleden met deze camera)
        deze camera heeft een lens met 30x optische zoom (met ring rond de lens zoals een dslr!) en een maximaal diafragma van 2.8W tot 5.6T (dus als je niet helemaal inzoomt kun je nog rekenen op een opening van 3.5 à 4)
        extra: full HD filmfunctie met stereogeluid (net zoals canons SX1 IS)
        kortom: deze camera kan wel tellen als allrounder
        Last edited by galloschramme; 10 augustus 2010, 14:25.
        Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
        Baaah! | Digital Echo Photography

Comment

Dank je alvast voor de reacties, ik ga die fuji HS10 zeker eens bekijken. Ivm de kwaliteit van de foto's, wil ik gewoon mooie foto's maken als aandenken aan een leuk festival of concert. De kwaliteit moet niet superieur zijn maar moet wel op iets trekken hé.
          Ivm de voorgestelde camera's de canon SX20IS of de nikon P100 zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben? Bij de canon kan je bv ook nog een extrene flitser erop monteren.

mvg
          http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

ook de panasonic lumix fz38 en defz100 zijn wel toppers
            maar voor de prijs van de fz100 koop je al een instapmodel dslr,nl de nikon d3000 met 18-105 vr

of de canon eos1000d met ef-s 18-55 en 75-300 III

maar de keus ligt nog altijd aan u

mvg ventri
            Nikon D90 18-105 VR kitlens
            Verba docent, exempla trahunt...woorden onderwijzen,voorbeelden doen navolgen
            grtz ventri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmans Bekijk bericht
              Bij de canon kan je bv ook nog een extrene flitser erop monteren.
              net zoals bij de HS10

btw, deze camera heeft wel een aantal interessante features
              Last edited by galloschramme; 10 augustus 2010, 14:32.
              Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
              Baaah! | Digital Echo Photography

Comment

Nu het probleem is dat je op festivals en in de meeste zalen zo'n toestel niet mag meenemen, en binnensmokkelen zal ook geen makkie zijn denk ik.
                concert Rolling Stones '96 mijn pa en ik gingen en foto's zouden we maken.

Line up
                1x 80-300 f/4
                1x 24mm f/2.8
                1x80mm f/1.2
                2x Canon AE-1
                een hoop diafilm

verstopt in:
                1uitgehold brood
                2 uitgeholde pistolets
                2 lege bricks minute maid appelsap (opengemaakt aan de onderkant

dat was echt super
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Dank je alvast voor de reacties, ik ga die fuji HS10 zeker eens bekijken. Ivm de kwaliteit van de foto's, wil ik gewoon mooie foto's maken als aandenken aan een leuk festival of concert. De kwaliteit moet niet superieur zijn maar moet wel op iets trekken hé.
                  Ivm de voorgestelde camera's de canon SX20IS of de nikon P100 zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben? Bij de canon kan je bv ook nog een extrene flitser erop monteren.

mvg
                  Die HS10 kwam nochtans niet uit bij de top drie in deze test:
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door galloschramme Bekijk bericht
                    ik heb al regelmatig concerten en optredens gedaan met mijn fujifilm finepix s100fs
                    resultaat: niet al te best (ik bedoel: goed, maar het kan beter: met materiaal van boven de € 1500)
                    deze camera is een van de beste bridgecamera's wat betreft hoge ISO, vraag maar na
                    enkele maanden geleden is er een nieuwe camera verschenen die nog beter zou presteren, de HS10 (ook van fuji), maar heb hem nog niet kunnen testen (er zijn enkele forumleden met deze camera)
                    De HS10 ( ik heb hem en heb ook de S100FS gehad ) is op de meeste vlakken sterker dan de S100FS . . . BEHALVE op gebied van ruis . . . daar presteert de S100FS nog altijd beter op ( pixeldichtheid is ook een stuk lager bij de S100FS en ik dacht zelfs dat zijn sensor ook iets groter was dan die van de HS10 )
                    S100FS sensor : (8.80 x 6.60 mm, 0.58 cm²) Super CCD HR
                    HS10 sensor : (6.16 x 4.62 mm, 0.28 cm²) CMOS
                    S100FS pixeldichtheid : 19 MP/cm²
                    HS10 pixeldichtheid : 36 MP/cm²

Hier vind je een volledige vergelijking als je de camera's aanduidt : http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                    X