Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rode ogen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rode ogen

    Beste,
    Vroeger had ik dus nooit het probleem dat ik met mijn canon 500D op automatisch rode ogen had, nu heb ik wat instellingen veranderd doormiddel van mijn canon boek en nu
    heb ik steeds rode ogen; maar die staat nog altijd goed dus zou hij het niet mogen
    hebben!

    Is dit nu toevallig of heb ik ergens iets verkeerd staan?
    Is er buiten de rode ogen functie zelf nog iets anders waar dit aan kan
    liggen of is hij miss stuk?

  • #2
    Re: Rode ogen

    Nu is dat systeem met anti-rode-oogjes niet heiligmakend. IK heb ook al gemerkt dat onder bepaalde hoeken, in bepaalde omstandgheden, ik met mijn Nikon externe flash, soms nog rode ogen zie. De functie staat wel altijd uit bij mij, omdat ik het voorflitsen hinderlijk vindt, maar het gebeurt dus soms ook, zelfs bij bouncen, met de bounce-card uitgetrokken. Ik kan er zelf geen verklaring voor geven, maar als iemand dat kan, wil ik ze graag ook kennen.

    Mvg
    Chris

    Comment


    • #3
      Re: Rode ogen

      Rode ogen is eigenlijk niet erg meer! Ik kijk liever op alle andere zaken dan te verhinderen dat ik rode ogen heb bij het nemen van een foto, want dit is slechts 1 kleine handeling in je fotobewerkingsprogramma!
      Canon 5D2 en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Rode ogen

        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        zelfs bij bouncen, met de bounce-card uitgetrokken
        Zal de bouncekaart niet direct in de ogen van je modellen schijnen?

        Comment


        • #5
          Re: Rode ogen

          De rode ogen reductie staat bij altijd uit, omdat je de foto dan niet maakt wanneer jij dat wilt en het zijn 2 klikjes in PS en ze zijn weer weg.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment

          Working...
          X