Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze eerste reflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze eerste reflex

    Hallo,

    Na een vorig topic over de keuze tussen de nex en een andere DSLR ben ik eruit dat ik toch maar voor een gewonen DSLR ga.

    Nu is mijn volgende vraag natuurlijk wat raden jullie me aan, en waar moet ik op letten bij eventueel aankoop van andere lenzen?

    Ik zit te twijfelen tussen een aantal kits ik zou van jullie graag weten wat de beste camera is voor een beginner die niet echt specifiek ergens foto's van zal maken. Het toestel gaat voor van alles en nog wat gebruikt worden, maar in de meeste gevallen zullen het toch familiefoto's van uitstapjes en dergelijke zijn. Dit neemt niet weg dat het toestel ook moet kunnen dienen voor occasioneel sportfotografie.

    Volgende kits had ik in gedachte/

    -Nikon D 3000 met 18/55VR en 55/200VR (Nog een extra vraagje waarvoor staat de VR?)

    -NIKON D5000+18-55VR+55-200VR

    -CANON EOS450+18-55/75-300

    Als jullie andere suggesties hebben laat het dan maar weten.

    Alvast bedankt

    Niels Van Endert

  • #2
    Re: Keuze eerste reflex

    VR= Vibration Reduction
    Bij Canon IS= Image Stabilisation

    Niet om je te doen twijfelen maar ben je zeker dat je een DSLR wilt, mijns insziens staat de betere bridge op zelfde hoogte als een instap DSLR kit.

    Blijkbaar wil je niet ergens iets specifieks gaan fotograferen.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: Keuze eerste reflex

      Voorlopig heb ik geen spesifieke voorkeur voor foto's maar dat kan snel veranderen een keer ik een goed toestel aangekocht heb.

      Heb vandaag ook een aantal boeken gehaald om me wat meer te verdiepen in de wereld van de dslr.

      Wat is het beste IS in de body of in de lenzen?

      Comment


      • #4
        Re: Keuze eerste reflex

        Wat de Canon betreft, als je het budget hebt voor een nieuwer toestel (500D,550D) lijkt mij dat interessanter dan de 450D.
        Eventueel de 1000D, maar dat is een trapje lager (zoals de Nikon D3000).
        Eveneens bij de canon: laat de 75-300 vallen en vervang die door de 55-250 of als je het budget hebt de 70-300. Reviews
        en ervaringen van deze lenzen komen overeen dat de 75-300 (oude en goedkoop design) inferieur is aan de twee andere.
        Have fun!
        EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

        Comment


        • #5
          Re: Keuze eerste reflex

          voor de prijs van de d5000 set heb je ook ongeveer een nikon D90 met 18-105. ik zou daarvoor opteren.
          maar dan heb je natuurlijk niet het bereik van 105-200.

          Comment

          Working...
          X