Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1D Mark II: autofocus blijft werken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1D Mark II: autofocus blijft werken

Sedert mijn verlof is hetvolgende gebeurd: tijdens het fotograferen bleef plotseling de lens focussen, zonder dat ik de AF knop indrukte. Ik gebruik de AE vergrendelknop als scherpstelknop. Ik kon wel nog opnamen maken, maar geen wijzigingen in ISO aanbrengen, geen opnamen bekijken, niet meer wisselen tussen sluiterprioriteit, diafragmavoorkeuze, manueel fotograferen, niet meer wisselen tussen autofocuspunt, enz...
    Batterij loskoppelen, andere batterij plaatsen, lens verwisselen geeft geen resultaat. Van zodra ik de aan/uitschakelaar van het toestel opzet begint de lens opnieuw te focussen. Ik heb dit verschijnsel verschillende keren voorgehad, telkens na het nemen van een behoorlijk aantal foto's. Wanneer ik het toestel dan de volgende dag opnieuw inschakel werkt alles opnieuw naar behoren. De autofocusknop zit niet vast. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? tips? raadgevingen?
    Alvast bedankt.

Re: 1D Mark II: autofocus blijft werken

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Toch ook geen zandkorreltje?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Dat zou kunnen. Ik heb al rond het knopje geblazen met persliucht uit bus, echter zonder resultaat. Normaal gezien lost het probleem zich (tijdelijk) op na enkele uren. Deze morgen echter nog altijd hetzelfde. Zal maar eens contact nemen met repair service van Canon, misschien hebben ze zo'n probleem nogal meegemaakt. Iemand een adres? ik dacht dat ETB uit Roosendaal failliet is?

Comment

Canon / Sony / Panasonic / GoPro / GOAL Zero / Heos / Asus / Samsung Reparatie Centrum - Tech Repair B.V. te Bergen Op Zoom.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Bedankt, heb ze een mailtje gestuurd met de vraag wat een eventuele herstelling mij in het slechtste geval zou kunnen kosten...

Comment

Volgens deze post worden Canon toestellen ook in Frankrijk hersteld. Heb daar echter niet meer gegevens van. Iemand?

Comment

Working...
            X