Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuw toestel: bridge?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanschaf nieuw toestel: bridge?

Hallo iedereen,

Ik heb wat hulp nodig bij de aanschaf van een nieuw toestel. Onlangs heb ik me een boek aangeschaft om me toch wat meer te verdiepen in de fotografie, maar mijn huidig toestel (een sony cybershot T-100) begint op sommige momenten toch wat te kort te komen (vooral de 5x optische zoom, en de beperkte instellingsmogelijkheden).

Ik zou graag overstappen naar een toestel waar ik wat met de instellingen kan experimenteren, wat meer proberen enzo zeg maar, maar dat is natuurlijk direct een hele inverstering..
    Ik heb mijn oog daarom laten vallen op de olympus sp-800, maar weet niet of dit een geschikte keuze zou zijn. Ik trek voornamelijk foto's op reis (citytrips, maar ook meer exotische bestemmingen) en ook wat natuurfoto's (zowel dieren als landschappen).

Grootste dilemma's:
    - ik schenk wel wat aandacht aan de "draagbaarheid" van een toestel. Een groot, zwaar toestel vind ik niet zo handig voor op reis bijvoorbeeld.
    - ik ben bang dat dit toestel na 1 of 2 jaar ook te kort zal komen als ik nog verder zou willen gaan..

Alle opmerkingen/bedenkingen/alternatieven zijn welkom!
    Bedankt!

Re: Aanschaf nieuw toestel: bridge?

wat is je budget ongeveer?
    Canon EOS 450D + Tamron 17-50mm 2.8

Comment

Zo'n 500 euro, give or take.
      Mag eventueel wel iets meer zijn, voor de juiste camera

Comment

Als ik in jou plaats zou zijn zou ik kijken voor een 2dehands DSLR.
        Ik heb zojuist een 450D + 2 canon batterijen gekocht voor 275 euro. Dan heb je nog 225 euro plek voor een lens.
        Je kan eventueel starten met een 18-55mm maar veel kwaliteit en zoom ga je dan ook niet hebben.
        Wacht nog wat af op advies van de professionals hier
        veel succes!
        Canon EOS 450D + Tamron 17-50mm 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eileen Bekijk bericht
          Zo'n 500 euro, give or take.
          Mag eventueel wel iets meer zijn, voor de juiste camera

zoiets dat je zoekt

Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
            Die heb ik dus ook als "vakantiecamera" naast mijn reflex, bijzonder leuk toestel
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
            X